2011-09-05, 17:21
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Både omsättning o vinst är större än 2008, lite orättvis jämförelse med andra ord. Att då tro att den ska ner till 130 spänn...

Javisst är det orättvist. Men risken finns att denna kris blir mycket större än 2008-2009 och t.o.m. påverkar HM-konsumtionen. Lägg därtill att i ett panikstadie så går folk och organisationer ur börsen urskiljningslöst. Vi får se.
Citera
2011-09-09, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Någon som äger poster i aktien? Och vad tror ni? Hur kommer ni agera?
Det spekuleras om en fortsatt nedgång i och med minskad konsumtion. Är själv sugen på att handla nu, men lite rädd för att det skall fortsätta nedåt - jag själv handlar inte nya kläder i dagsläget

Minns för två år sedan när folk blev miljonärer på H&M vid den enorma uppgången som då kom.

Så vad tror ni helt enkelt?

Tycker att du inte borde investera någonting alls tills du läst på, du har ju uppenbarligen ingen koll alls. Det ska tydligen ha varit en enorm uppgång från sept 09 till nu i hm? Och folk skulle tydligen ha blivit miljonärer också?

Har hm gått bättre än omx index under denna period? svar nej, och ingen har blivit miljonär på hm under denna period utan att satsa minst 10miljoner, fast det gäller ju iofs för majoriteten av A listan, så det du minns är helt fel.

Men visst gör din analys utifrån dina egna klädinköp, jag önskar dig lycka till.
Citera
2011-09-10, 13:27
Medlem
isnisns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skulleintetrodet
Tycker att du inte borde investera någonting alls tills du läst på, du har ju uppenbarligen ingen koll alls. Det ska tydligen ha varit en enorm uppgång från sept 09 till nu i hm? Och folk skulle tydligen ha blivit miljonärer också?

Har hm gått bättre än omx index under denna period? svar nej, och ingen har blivit miljonär på hm under denna period utan att satsa minst 10miljoner, fast det gäller ju iofs för majoriteten av A listan, så det du minns är helt fel.

Men visst gör din analys utifrån dina egna klädinköp, jag önskar dig lycka till.

Glömde tillägga att jag i princip är helt nybörjare inom detta området, och jag mottar gärna konstruktiv kritik - så försök att inte vara en total idiot.
Citera
2011-09-11, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Om jag ägde H&M hade jag haft kvar H&M eftersom jag isf trodde att H&M var bra på sikt

Kanonsvar på frågan får man säga... Om DU ägt H&M hade du gjort det för att du "isf" tror bolaget är bra på sikt. Men... Det låter inte som att du äger aktier i bolaget, hur ska man tolka det?
Citera
2011-09-21, 20:54
Medlem
W.R.s avatar
Sålde majoriteten av mina HM B idag på 200,00. Jag tror fortfarande på lång sikt på HM, men jag ser Zara(Inditex) och Uniqlo(Fast Retailing) som två stora konkurrenter till HM.

Ser fortsättningsvis en nedåtgående trend, och ligger hellre likvid i tider som dessa, men kommer inte att tveka att köpa in mig i HM igen.
Citera
2011-09-22, 17:41
Medlem
Blocket.ses avatar
Sålde av allt innehav i HM igår 200,40,, glad för det idag

Funderar på att lägga dom slantarna i Atlas ist..
Citera
2011-09-22, 21:39
Medlem
c^2s avatar
Sälja en dag som denna? För eran egen skull hoppas jag ni har koll på läget. =) Själv gör jag tvärtom, med det inte sagt att jag har rätt.
Citera
2011-09-23, 11:39
Medlem
W.R.s avatar
Det handlar inte om att jag inte tror på H&M på lång sikt; och det handlar inte heller om att jag tycker att H&M är övervärderade. Det handlar om att jag kan sälja på 200, för att sedan gå in igen, på kanske 175.
Citera
2011-09-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isnisn
Glömde tillägga att jag i princip är helt nybörjare inom detta området, och jag mottar gärna konstruktiv kritik - så försök att inte vara en total idiot.

Mitt svar är fortfarande att du borde inte handla med aktier alls, skaffa dig kunskap, eftersom du uppenbarligen inte har en aning om vad du pratar om.
Citera
2011-09-29, 09:31
Medlem
Kursen upp idag efter oväntat stark rapport. Läge att sälja, för att sedan gå in när den är nere runt 180 igen.
Citera
2011-09-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avanti_
Kursen upp idag efter oväntat stark rapport. Läge att sälja, för att sedan gå in när den är nere runt 180 igen.

Känns som HM överträffar förväntningarna gång på gång nu. Vad talar egentligen för att den ska ner?
Citera
2011-09-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potatisodlarn
Känns som HM överträffar förväntningarna gång på gång nu. Vad talar egentligen för att den ska ner?

Makro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in