Citat:
Ursprungligen postat av
Mirini
Jag menade inte åkte fast i brottslig bemärkelse utan att hans skitstövelbeteende blev allmän kännedom och att han blev utsparkad från värmen.
En del av brotten han misstänktes för hade hunnit preskriberas, så det blev aldrig någon närmare utredning.
Men det är som du säger, det var kontrasten mellan hans officiella image som "god och mysig och superrolig muslim" och hans egentliga beteende som sänkte honom när hans rätta jag blev officiellt känt.
Bildgooglande man på Soran innan alla vidrigheter kom i dagen så var det späckat med bilder på folk som tog selfies ihop med Soran. Det skrattades och kramades och gjordes tummen upp.
Idag om du bildgooglar på samma sak så har nästan alla bilder av det slaget plockats bort.
Nu försöker han desperat klösa sig in i värmen igen. Gammelmedia har alltid varit synnerligen välvillig till Soran så han saknar inte plattform. En flera timmar lång dokumentär i två delar(!) producerades av skattefinansierade SVT i syfte att försöka få in honom värmen igen.
Men jag tror faktiskt de flesta svenskar ser igenom hans fasad och äckliga falskhet nu. Det är lite Fredrick Federley över det hela. Det funkar inte riktigt med en storstilad comeback. Någonstans har en gräns passerats. Kontrasten mellan den officiella "goda" sidan och den vidriga och motbjudande privata blir helt enkelt för stor även för den förlåtande och ibland naiva svensken.