2022-09-30, 13:38
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirini
Jag menade inte åkte fast i brottslig bemärkelse utan att hans skitstövelbeteende blev allmän kännedom och att han blev utsparkad från värmen.

En del av brotten han misstänktes för hade hunnit preskriberas, så det blev aldrig någon närmare utredning.

Men det är som du säger, det var kontrasten mellan hans officiella image som "god och mysig och superrolig muslim" och hans egentliga beteende som sänkte honom när hans rätta jag blev officiellt känt.

Bildgooglande man på Soran innan alla vidrigheter kom i dagen så var det späckat med bilder på folk som tog selfies ihop med Soran. Det skrattades och kramades och gjordes tummen upp.

Idag om du bildgooglar på samma sak så har nästan alla bilder av det slaget plockats bort.

Nu försöker han desperat klösa sig in i värmen igen. Gammelmedia har alltid varit synnerligen välvillig till Soran så han saknar inte plattform. En flera timmar lång dokumentär i två delar(!) producerades av skattefinansierade SVT i syfte att försöka få in honom värmen igen.

Men jag tror faktiskt de flesta svenskar ser igenom hans fasad och äckliga falskhet nu. Det är lite Fredrick Federley över det hela. Det funkar inte riktigt med en storstilad comeback. Någonstans har en gräns passerats. Kontrasten mellan den officiella "goda" sidan och den vidriga och motbjudande privata blir helt enkelt för stor även för den förlåtande och ibland naiva svensken.
Citera
2022-09-30, 16:00
Medlem
Han jobbar stenhårt för att få komma tillbaka in i rampljuset. Är säker på att han har ett enormt bekräftelsebehov och måste synas så räcker inte med att jobba som psykolog, han måste synas i tv-rutan och höras i poddar
Citera
2022-09-30, 19:12
Medlem
akutaccents avatar
Hitills tror jag att Soran har sagt 83 gånger att allt är psykologi i poddens tre avsnitt. Han påminner om ungar som kommer hem från skolan och berättar stolt om saker de lärt sig i skolan. Saker som i vuxna livet är så banalt och oimponerande att det blir smärtsamt att låtsas vara intresserad.

"Visste du att i rymden går det inte att ANDAS?"
"Visste du att Mount Everest är VÄRLDENS HÖGSTA BERG?"
"Visste du att Australien ÄR EN Ö?"

Vi fattar, Soran. Psykologi är spännande och kul och roligt. Vad mycket du har fått lära dig!
Citera
2022-09-30, 19:18
Medlem
Han ser väldigt osäker och nedtryckt ut när han går runt med barnvagnen på Söder, fortsätt med det
Citera
2022-09-30, 19:54
Medlem
obafgkms avatar
[QUOTEHan ser väldigt osäker och nedtryckt ut när han går runt med barnvagnen på Söder, fortsätt med det][/quote]

Helt rätt. Han är rasist, alltså förtjänar han att lida.
Citera
2022-09-30, 20:13
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av obafgkm
Helt rätt. Han är rasist, alltså förtjänar han att lida.
Jag kan satsa 10 000 kr att han aldrig kommer att klara en en psykologutbildning. Där krävs det mer än att vara en "folkkär" blatte.
Citera
2022-09-30, 21:12
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
En del av brotten han misstänktes för hade hunnit preskriberas, så det blev aldrig någon närmare utredning.

Men det är som du säger, det var kontrasten mellan hans officiella image som "god och mysig och superrolig muslim" och hans egentliga beteende som sänkte honom när hans rätta jag blev officiellt känt.

Bildgooglande man på Soran innan alla vidrigheter kom i dagen så var det späckat med bilder på folk som tog selfies ihop med Soran. Det skrattades och kramades och gjordes tummen upp.

Idag om du bildgooglar på samma sak så har nästan alla bilder av det slaget plockats bort.

Nu försöker han desperat klösa sig in i värmen igen. Gammelmedia har alltid varit synnerligen välvillig till Soran så han saknar inte plattform. En flera timmar lång dokumentär i två delar(!) producerades av skattefinansierade SVT i syfte att försöka få in honom värmen igen.

Men jag tror faktiskt de flesta svenskar ser igenom hans fasad och äckliga falskhet nu. Det är lite Fredrick Federley över det hela. Det funkar inte riktigt med en storstilad comeback. Någonstans har en gräns passerats. Kontrasten mellan den officiella "goda" sidan och den vidriga och motbjudande privata blir helt enkelt för stor även för den förlåtande och ibland naiva svensken.

Väl skrivet. Och paralellen med Federly är relevant. Bägge har stora kontaktnät inom mediasveriges lilla ankdamm. Och det finns många kompisar som vill få in dom båda i värmen igen.

Därför ser jag trådar som denna som högst relevanta då det belyser hur jävla fel det vore. Och mediakamraterna dom har är ju som bekant stora vindflöjlar och förstår således att det inte vore en bra idé.

Att dom ens försöker är ju högst suspekt. Jag kan förstå att det är brist på "kändisar" att bjuda in på diverse program men någon lägsta standard får man väl ha. Ta in Anna Book (hon ställer som bekant upp på allt) eller något, vad som helst är ju bättre än dessa fruktansvärda människor.
Citera
2022-10-04, 11:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flodafloda
Han ser väldigt osäker och nedtryckt ut när han går runt med barnvagnen på Söder, fortsätt med det
Hans skäms. Googlar man på bilder så finns det bilder där han står med attraktiva unga kvinnor som bla tagit selfies tillsammans med honom. Bilder från innan 2017. Hans rykte är befläckat numera. Sen går det inte att komma ifrån att dom kvinnor som hade sex med honom just då tyckte dom gjort en erövring när dom fick herr Ismail i säng. Men numera är hans namn förknippat med sexmissbruk.
Citera
2022-10-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BMH
Hans skäms. Googlar man på bilder så finns det bilder där han står med attraktiva unga kvinnor som bla tagit selfies tillsammans med honom. Bilder från innan 2017. Hans rykte är befläckat numera. Sen går det inte att komma ifrån att dom kvinnor som hade sex med honom just då tyckte dom gjort en erövring när dom fick herr Ismail i säng. Men numera är hans namn förknippat med sexmissbruk.
Så är det 😁
Citera
2022-10-04, 15:00
Medlem
Har han uttalat sig om NATO-bråket mellan Sverige och Turkiet än?
Citera
2022-10-04, 15:04
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Har han uttalat sig om NATO-bråket mellan Sverige och Turkiet än?

Vem bryr sej? Förresten,.. soran, who?
Citera
2022-10-04, 15:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag kan satsa 10 000 kr att han aldrig kommer att klara en en psykologutbildning. Där krävs det mer än att vara en "folkkär" blatte.

Han ska visst vara klar nästa höst. Frågan är vad han ska arbeta med. Har är ju inte dömd så Socialstyrelsen kan knappast neka honom att bli legitimerad om han klarar examen. Men kan inte direkt se att han kan arbeta inom sjukvården och träffa patienter. Både eftersom han är tidigare kändis som det här med alla misstankar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in