2017-10-28, 17:20
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Ja, episk humor. Om det är han så handlar det om grövre saker än att skrika "hora" (vilket är illa nog) samt att springa upp för en trappa och plocka upp några järnrör som man sedan lägger ner igen.
Järnrör som dessutom inte var järnrör

Hora är givetvis ett olämpligt ord att använda i de flesta sammanhang där det inte handlar om människor som säljer sex .... men om mitt minne inte sviker mig helt så var inte den verbala attacken på kvinnan helt oprovocerad, utan något som spottades ut i stridens hetta.

Självklart förväntar man sig bättre beteende av förtroendevalda i riksdagen --- men att jämföra med det som komikern (Soran eller vem det än kan vara) anklagas för går ju inte.
Citera
2017-10-28, 21:55
Avslutad
ÄNTLIGEN! Nu är det verkligen bevisat att Soran Ismail är en av de vidrigaste människorna som har gått på vår jord! FY FAN SÅ HÄRLIGT!
Citera
2017-10-28, 21:57
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mifforagnar
ÄNTLIGEN! Nu är det verkligen bevisat att Soran Ismail är en av de vidrigaste människorna som har gått på vår jord! FY FAN SÅ HÄRLIGT!
Here we go again...bevisats hur?
Citera
2017-10-29, 00:16
Medlem
Mycatisonfires avatar
Våldtäktskurden...
Citera
2017-10-29, 00:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Våldtäktskurden...

Det vet vi inte, men shit pommes frites om han skulle åtalas och dömas för våldtäkt. Vi snackar då en skandal som slår Göran Lindberg med hästlängder. Vi snackar Grycksboexpressen versus Usain Bolt i hyckleri-OS.

Rasande intressant läsning i ljuset av senaste dagarnas rykten: http://archive.is/TbAow

Naturligtvis bör alla former av rykten bära skepticismens prägel och presenteras med glimten i ögat där det råder stor osäkerhet.
Senast redigerad av oshin.cantwell 2017-10-29 kl. 01:20.
Citera
2017-10-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Hora är givetvis ett olämpligt ord att använda i de flesta sammanhang där det inte handlar om människor som säljer sex .... men om mitt minne inte sviker mig helt så var inte den verbala attacken på kvinnan helt oprovocerad, utan något som spottades ut i stridens hetta.

Självklart förväntar man sig bättre beteende av förtroendevalda i riksdagen --- men att jämföra med det som komikern (Soran eller vem det än kan vara) anklagas för går ju inte.

Tillfället ifråga utspelades sommaren 2010, före valet, och ingen av de tre SD-arna var följaktligen förtroendevalda i riksdagen. Två blev det i valet 2010.

Det var inte någon hetsig strid, utan vad jag skulle kalla munhuggeri. En kvinna råkade komma förbi när en dispyt mellan Soran Ismail, de tre SD-arna och en invandrare utspelades på Kungsgatan. Hon kände ingen av de inblandade och visste därför inget om Ismails attacker mot SD i sina föreställningar. Hon lade sig i dispyten, men allt skedde i samtalston.

Invandraren hade tidigare i händelseförloppet meddelat att han kände folk i Original Gangsters och kunde tillkalla dem, alltså en form av hot. Som jag tolkar det kunde SD-arna inte utesluta att hotet kunde bli verklighet, särskilt som de stod några hundra meter från Stureplan med dess innekrogar. Erik Almqvist hade några månader tidigare tillsammans med en kamrat jagats av ett gäng och slagits blodig.

Efter en kort stund säger Erik Almqvist till sina kamrater ungefär: "Äsch, skit i den där lilla horan, nu drar vi." Han riktade det alltså inte till kvinnan, utan om henne till sina kamrater. - Jag uppfattar det som att han vill lämna platsen och drar till med något för att inte tappa ansiktet.

Ordet "hora" används frekvent idag och är mindre laddat än det var en gång. Redan på 80-talet berättade mina barn att det användes i skolan. Ronnie Sandahl, författare född 1984, uppvuxen i Falköping, gav år 2007 ut sin debutbok med titeln "Vi som inte sa hora", vilket indikerar att det fanns de som sade hora. Erik Almqvist är född 1982 och har förmodligen mött samma språkbruk, varför ordet hora kan vara ganska närliggande för honom.
Citera
2017-10-29, 00:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Tillfället ifråga utspelades sommaren 2010, före valet, och ingen av de tre SD-arna var följaktligen förtroendevalda i riksdagen. Två blev det i valet 2010.

Det var inte någon hetsig strid, utan vad jag skulle kalla munhuggeri. En kvinna råkade komma förbi när en dispyt mellan Soran Ismail, de tre SD-arna och en invandrare utspelades på Kungsgatan. Hon kände ingen av de inblandade och visste därför inget om Ismails attacker mot SD i sina föreställningar. Hon lade sig i dispyten, men allt skedde i samtalston.

Invandraren hade tidigare i händelseförloppet meddelat att han kände folk i Original Gangsters och kunde tillkalla dem, alltså en form av hot. Som jag tolkar det kunde SD-arna inte utesluta att hotet kunde bli verklighet, särskilt som de stod några hundra meter från Stureplan med dess innekrogar. Erik Almqvist hade några månader tidigare tillsammans med en kamrat jagats av ett gäng och slagits blodig.

Efter en kort stund säger Erik Almqvist till sina kamrater ungefär: "Äsch, skit i den där lilla horan, nu drar vi." Han riktade det alltså inte till kvinnan, utan om henne till sina kamrater. - Jag uppfattar det som att han vill lämna platsen och drar till med något för att inte tappa ansiktet.

Ordet "hora" används frekvent idag och är mindre laddat än det var en gång. Redan på 80-talet berättade mina barn att det användes i skolan. Ronnie Sandahl, författare född 1984, uppvuxen i Falköping, gav år 2007 ut sin debutbok med titeln "Vi som inte sa hora", vilket indikerar att det fanns de som sade hora. Erik Almqvist är född 1982 och har förmodligen mött samma språkbruk, varför ordet hora kan vara ganska närliggande för honom.

Här är Erik Almqvists egna ord: https://www.youtube.com/watch?v=ttUPDPiLNI8
Citera
2017-10-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

De uppförde sig pinsamt illa SD-killarna men det hände ju ingenting allvarligt egentligen. Ja tjejen de kallade hora försvarade väl den där rätt hotfulle killen som var hög eller packad eller vad det nu var. Men en aspirerande ledamot till vår lagstiftande församling skall hålla sig borta från dylika situationer i vilket fall som helst.
Senast redigerad av Varglig 2017-10-29 kl. 01:37.
Citera
2017-10-29, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
...

Det är ett otyg att kalla kvinnor för "hora" och att det dessutom förmodligen importerats eller i vart fall förstärkts på grund av inflytande från kvinnoföraktande Mellanösternkulturer gör inte saken bättre. Ingen sade hora i skolan när jag växte upp på 70-talet, däremot sade väl ett och annat drägg fitta vilket är illa nog. Folk som inte kan prata vårdat dömer ut sig själva.
Citera
2017-10-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Det vet vi inte, men shit pommes frites om han skulle åtalas och dömas för våldtäkt. Vi snackar då en skandal som slår Göran Lindberg med hästlängder. Vi snackar Grycksboexpressen versus Usain Bolt i hyckleri-OS.

Rasande intressant läsning i ljuset av senaste dagarnas rykten: http://archive.is/TbAow

Naturligtvis bör alla former av rykten bära skepticismens prägel och presenteras med glimten i ögat där det råder stor osäkerhet.

Informationen att han är känd både från TV och radio talar väl starkt för Soran? Någon mer komiker som ofta varit både i radio och TV på senare år?

"Den utpekade mannen är en känd komiker och deltar ofta i både tv- och radioprogram."
https://mobil.dn.se/arkiv/nyheter/komiker-utreds-for-valdtakt/
Senast redigerad av Varglig 2017-10-29 kl. 01:50.
Citera
2017-10-29, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

Jag kan lova att det är Soran som är den komikern som misstänks för våldtäkt. Han har systematiskt våldtagit och utnyttjat tjejer i många års tid. Jag har vetat om detta i ca ett år och tjejerna i hans närhet i många år innan det. Vidrigt as är han.
Citera
2017-10-29, 09:52
Medlem
Mrkicklings avatar
https://twitter.com/johabbed/status/924280202485817345

Komikern Johannes Finnlaugsson nämner Soran i en tweet kopplad till att han är lik Linus Bylund (som väl utpekats som mannen som sexuellt trakasserat Hanna Wigh?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in