2022-10-03, 20:28
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Nej, att plötsligt lita blint på främmande makt (läs USA) och gå med i NATO är att vara en simpel Quisling.
Typ Carl Bildt.

Varför går vi med i NATO, en verklig tiotusen kronors fråga för dig antar jag.

Men berätta gärna vad mer som stämmer in på dig.
Citera
2022-10-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Det är samma foliehattar som ställer sig på Rysslands sida som förnekar månlandningen och tror att jorden är platt. Inga att ta på allvar eller slösa tid och energi på helt enkelt. De bryr sig inte om varken Ryssland eller Ukraina de vill bara gå emot strömmen och tycker det är coolt att vara annorlunda. Riktiga fjantar allihop.

En sak är säker och det är att de skulle ALDRIG i hela sina liv sätta sin fot i Ryssland.

Citat:
Ursprungligen postat av Juandersson
Finns förstås inget Ryskt att se upp till. Speciellt nu det blev klart att de inte är den andra militärmakt i världen eftersom de får stryk av Ukraine. Landet har blivit en paria som en hög koskit som all undviker.

De som stödjer Putin i sitt terrorkrig
- hatar USA och väst och hatet blockerar normalt tänkande
- är oftast troll som älskar att provocera och får många gensvar
- är anti vaxare som tappade sitt mål i livet när ingen längre brydde sig om Corona - Wuhan - viruset.

Noter att de samlas i vissa diskussioner där dem överösa varandra med strunt och har roligt.
Man får hoppas de stannar bakom sina datorskärmar så att man inte behöver träffa dem IRL.
Två mycket bra beskrivningar av Putin Lovers!! Precis så fungerar de. Det är ofta mycket enkelt att gissa deras uppfattning i en ny fråga, så lättolkade är de.
Citera
2022-10-03, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
USA och Ryssland är lika stora skurkar, så det är nog mest att folk stör sig på USA som gör att dom "håller" på Ryssland.
Jag håller inte med dig. USA producerar betydligt mer nyttigheter än skit vilket inte kan sägas om Ryssland.
Citera
2022-10-03, 20:41
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Vem har sagt åt dig att Ryssland är pest då?
Som sagt allt är inte svartvitt...
Behöver någon SÄGA åt dig att personen, som sparkar ner dig och hotar dig med kniv och kräver din plånbok och din mobil, är en dålig person (pest). Jag fattar sådant själv utan att behöva konsultera någon. Men det gör alltså inte du? Good to know.
Citera
2022-10-03, 20:41
Medlem
Ruskigbusss avatar
Trådar sammanslagna.
/Mod
Citera
2022-10-03, 20:51
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Absolut, men bara för att man är kritisk mot nato betyder det inte att Ryssland per automatik är ett bra land. Det är ett rövarland som sedan bolsjevikerna tog över har haft en kultur byggd på lögner, fusk, att armbåga sig fram och att "ta hand om" kritiker. Även om man är kritisk mot nato så bör man ändå se att det är ett lesser of two evils.
De enda som är "kritiska" "mot" Nato, är serber, araber och kommunister (och förstås ryssar). Jag utmanar dem som är kritiska mot Nato men inte tillhör dessa kategorier att redovisa sina motiv.
Citera
2022-10-03, 20:53
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Ja, precis. Om etablissemanget och folk i allmänhet pekar i en viss riktning måste de springa i motsatt riktning, det känns insiktsfullt och rationellt för dem. De är nog vanligtvis emot covid-19-vaccinering också, av samma anledning.
2+2= 3.
Citera
2022-10-03, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Behöver någon SÄGA åt dig att personen, som sparkar ner dig och hotar dig med kniv och kräver din plånbok och din mobil, är en dålig person (pest). Jag fattar sådant själv utan att behöva konsultera någon. Men det gör alltså inte du? Good to know.
Det där låter lite som era problem i Sverige.
Tack gudarna så har vi inte kommit lika långt i Finland ännu. Men hatet till Putin skulle vara intressant att få veta varifrån du (ni) har fått.
Men vad annat har Ryssland varit omöjliga med förutom Ukraina senaste 8 åren?
Utan Ryssland och Kina och Asien och Afrika så kommer Europa och USA bil utstötta.
Ingen vinner på krig förutom dom rika.
Citera
2022-10-03, 20:55
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Älskar och har alltid älskar Ryska mannen. Alpha, manlighet och romantiska som sliter hårt för sin familj.https://www.youtube.com/watch?v=s3hn3sJlgYk
Och kortast livslängd i Europa på grund av sitt supande. Fantastisk förebild för barnen. Du känns lite skadad, om du ursäktar.
Citera
2022-10-03, 21:05
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joohnn
Det där låter lite som era problem i Sverige.
Tack gudarna så har vi inte kommit lika långt i Finland ännu. Men hatet till Putin skulle vara intressant att få veta varifrån du (ni) har fått.
Men vad annat har Ryssland varit omöjliga med förutom Ukraina senaste 8 åren?
Utan Ryssland och Kina och Asien och Afrika så kommer Europa och USA bil utstötta.
Ingen vinner på krig förutom dom rika.
Det hatet kommer från hans beteende. Sedan har jag hela mitt avskytt och föraktat lögnare (ta inte illa upp) som jag betraktar som människor utan heder. Jag har noterat att den yngre generationen inte alls tycks ha den uppfattningen. Utan verkar betrakta sanning och lögn som helt rationella utsagor, utifrån vad man själv tjänar på. Jag känner dock att alla mina vikingaförfäder förstår mig precis.
Men jag tillhör en förgången tid.
Citera
2022-10-03, 21:07
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julie.London
Tror också på detta... De man i media kallar "Incels" och som hatar allt och alla på grund av sin egna oduglighet ser det som en chans att "hata" folket och etablissemanget genom att vara på Rysslands sida i konflikten... Vad motpolen egentligen står för spelar inte en sån stor roll, huvudsaken är att man är emot alla andra som, i Incelsen värld, avvisar dem...
Alternativet tycks ju ofta vara att gå in i en skola och mörda random person.
Citera
2022-10-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Tycker det låter som du pratar om sjuklövern hemma i Sverige. Som du säger är det lite utav en teater, både i Ryssland som i Sverige och i övriga världen. Allt orkestrerad av median. Men vilken teater ser du helst på? Den som går något annat lands intressen och sätter sitt eget folk i andra hand? Eller den som sätter sin egen nations intressen först? För mig är det andra valet det självklara. Hur du än vrider och vänder på ditt argument så är Ryska politiker mycket mer intelligenta i toppskiktet och även mycket mer självständiga som ledare över sitt land. Svenska politiker kommer inte ens i närheten. Nu senast fick vi höra från vita huset att sd är opålitliga. Enligt mig är det för att sd sätter Sveriges intressen först och inte USAs intressen. USA och även EU ogillar starkt nationer som jobbar för sina egna intressen framför deras. Varför det är så kan du fundera på.
Jag ifrågasätter inte någons intelligens men i Sverige är det möjligt att byta statsminister och politiker som inte håller med blir inte giftmördade till höger och vänster så det är väldigt märkligt resonemang du för om självständighet.

För övrigt så är Ryssland nästan i klass med Nordkorea när det gäller se till sin egen befolkning jag fattar att många gillar och ser upp till auktoritära ledare men blanda inte ihop det med att se till landets bästa Ryssland är ett praktexempel på motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in