2022-10-03, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Vad heter hon på TT?

Jag såg att du fått Julias Tiktok.
Här är hennes Instagram. Det är helt enormt att Julia fortfarande lever i sin drömvärld. Jag tycker synd om Peter. Han vågar nog inte skilja sig och låta Julia ha barnen varannan vecka.

https://www.instagram.com/reel/Ch64CNOOv6w7ERQVBNR_dY-pn9Ih6_8TQdbh480/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
Citera
2022-10-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967
Jag såg att du fått Julias Tiktok.
Här är hennes Instagram. Det är helt enormt att Julia fortfarande lever i sin drömvärld. Jag tycker synd om Peter. Han vågar nog inte skilja sig och låta Julia ha barnen varannan vecka.

https://www.instagram.com/reel/Ch64CNOOv6w7ERQVBNR_dY-pn9Ih6_8TQdbh480/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Länken funkar tyvärr inte. Kommer till en reel som inte längre är aktiv.
Håller med, mycket synd om hennes man. Hon är nog duktig på att manipulera honom... Gud vet vad hon hotat med om han skiljer sig.
Citera
2022-10-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pajas357
@juliaadultfigureskater

Tack! Ironiskt att hon klämt in ett "adult" i sitt alias. Dit når hon förmodligen aldrig..
Citera
2022-10-04, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Artikeln fortsätter med att en jurist på Rättsakuten, som paret jobbat med, hävdar att Kronofogden inte följer den praxis som gäller för barnfamiljer.

Okej, jag fattar att det inte alltid är så roligt, eller ens bra, för barnen att behöva byta miljö och skola, och kanske flytta från kompisar. Men jag vet inte, det känns som att de överdrivet det hela en aning. Barnfamiljer flyttar ju från en stad till en annan hela tiden, och självklart kan det vara väldigt jobbigt för alla i familjen, men det känns som att de beskriver det som trauma, ungefär som att alla föräldrar som flyttar med sina barn utsätter dem för barnmisshandel eller något. Jag vet inte, jag lider verkligen med barnen i den här situationen, men sättet de beskriver en eventuell flytt på låter smått orimlig i mina ögon. Jag kanske missar något, men som sagt, barnfamiljer flyttar ibland och det är väl ingen som anklagar de föräldrarna för att bryta mot barnkonventionen när de adressändrar?

Det är juristen som säger detta. Jag tycker inte heller att familjen ska splittras, men samtidigt tycker jag inte att de måste bo i ett stort hus (jag minns inte om huset hade två våningar eller inte, men tycker mig minnas att det inte var pyttelitet). Uppenbarligen behöver familjen hjälp, Peter och Julia klarar bevisligen inte av att förse barnen med tak över huvudet. Efter alla dessa turer borde de på fullaste allvar fundera på att skaffa någon som kan företräda dem i ekonomiska frågor (kan en god man göra det?).

Vidare frågar Aftonbladet juristen om Kronofogden brutit mot lagen, och får följande svar:

Aftonbladet har även varit i kontakt med Kronofogden, som hävdar att det har gjorts en fullgod barnkonsekvensanalys. De har tydligen pratat med en verksjurist på Kronofogdens rättsavdelning.

Tredje gången gillt, de borde då sannerligen ha haft tid på sig att göra en ordentlig analys.

Det känns som att det ofta glöms bort att det inte är Kronofogden som vill ha in pengarna för att lägga dem på hög för egen räkning, som nån slags Prins John, med Sir Väs som vapendragare. Varenda krona är väl pengar som Julia och Peter spenderat utan att ägna en tanke då åt om de kunde försörja barnen. Passar fint att grina ut i media nu och sticka en redig offerkofta. Ingen tvingade dem att spendera alla dessa pengar - menar de nu att deras fordringsägare ska sponsra deras boende för barnens skull? Dessutom har de ju fortsatt att spendera och spendera och spendera, trots att de nu för tredje gången riskerar att förlora sitt hus. Om de inte har lärt sig efter så många turer så känns det svårt att sympatisera med paret.

I artikeln hävdar Julia att förfallet började 2016 när hon fick flera missfall och blev deprimerad. Det har jag full förståelse för, vemsomhelst skulle väl bli deprimerad i ett sådant läge. Det betyder dock inte att man inte är skyldig att betala sina skulder, eller att man är tvungen att spendera pengar för att börja må bättre. Tydligen så drog de till Maldiverna på lånade pengar för att pigga upp sig själva, och sen var det utförsbacke därefter.

De uppger vidare i artikeln att de gjort en rad livsstilsförändringar sedan Lyxfällan besökte dem, och att de betalat tillbaka till flera fordringsägare, men att skuldbeloppet i princip är bortom deras kontroll. Jag vet inte, det känns lite svårt att tro på. Jag köper att en skuld kan bli så stor, och räntorna så skyhöga, att snöbollen bara blir större och större. Vad jag har mindre lätt att tro på är det där med livsstilsförändringarna. Vad vet jag, jag känner dem inte, men baserat på hur de betedde sig i programmet känns det lite tveksamt. Var inte Julia på konståkningsläger i Storbritannien med ena dottern härom året? De pengarna hade ju exempelvis kunnat läggas på skulderna, eller så tog de kanske t.o.m. ett nytt lån för att finansiera det.

Good on her om det stämmer. Ställer mig tveksam, men hoppas att jag har fel.

Dock har hon inte slutat med konståkningen, bara med privatlektionerna. Tydligen kostar det 5000 kr per termin att åka i klubben. Jag fattar att konståkningen är viktig för henne, men är inte detta en lyx som borde vara enkel att avvara? Kan hon inte åka själv, utan att vara med i någon klubb? Eller får man inte beträda isen om man inte hostar upp 10 000 per år?

De uppger också att både hon och Peter sökt flera jobb, men att folk googlar och ser att de medverkat i programmet, och väljer att inte anställa dem. Det kan jag köpa, jag skulle inte heller vara så sugen på att anställa någon av dem. Peter möjligtvis, men Julia känns lite opålitlig.

Fint att hon tar ansvar, men vems ansvar är den sista procenten? För övrigt känns det som att det bara är Julia som pratar i artikeln, även fast Peter är med på bilderna och håller i bebisen, så det verkar onekligen som att han var på plats.

... Jösses. Frågan är vad de egentligen tänker säga i deras anmälningar. "Vi har spenderat massvis med pengar som vi inte har, och nu har vi en massa skulder, men eftersom vi har barn borde vi inte tvingas sälja den enda värdefulla egendomen vi äger för att betala alla som vi är skyldiga pengar".

En annan plan är att köpa en husbil, ställa den på garageuppfarten hos Julias föräldrar, och bosätta sig där.

Hur många husdjur har de egentligen? Jag skulle ha extremt svårt att göra mig av med mitt egna husdjur, de är familjemedlemmar till 100 %, men det visar återigen på en total avsaknad av ekonomiskt ansvarstänkande. Djur kostar pengar, varför skaffar man sig flera stycken när man har enorma skulder och fem barn? Är det någon slags "alla barnen måste få sitt eget djur, annars blir det orättvist"?

Som slutkläm så kommer Julia med en plattityd som inte riktigt känns som att den rimmar med deras beteende, eller för den delen med deras eventuella anmälningar till JK/EU-domstolen.

Hoppas verkligen det, för deras skull men framförallt för barnens.

Det kan ju också vara så att Julia är rädd för att behöva flytta till en lägenhet som ligger långt från en ishall?

Det känns som att något är ”fel” med Julia. Jag läste nånstans att hon var enda barnet. Kan det vara något med att föräldrarna alltid har stöttat henne med extra pengar, eller nåt, och att hon blivit extremt bortskämd? Att hon aldrig behövt ta ansvar fullt ut och växa upp?

Och/eller har hon en personlighetsstörning eller dylikt? Det är förstås inte alltid man får hjälp - om man begär det - då det kanske är knepigt att komma till rätta med.

Kommer Julias föräldrar att orka med att ha fyra barn i huset på heltid? Eller kanske t o m fem barn, om Julia och Peter räknar med att Julias föräldrar ska vara ”barnvakter” även till nytillskottet. De är väl pensionärer?

Tänker sig Julia att de kan skippa avgifter för barnomsorg på detta sätt? Konståkningen måste hon ju ha råd med...
Citera
2022-10-04, 00:28
Medlem
Fick också en känsla av att huset var relativt stort. Är nog för att det är så rejält tilltagna biytor.

”Byggår
1972

Storlek
7 rum, 114 kvm
Biarea 114 m²

Marknadsvärde
3 900 000:-

Taxeringsvärde
2 696 000:-

Ärendenummer
F-980-22”

https://auktionstorget.kronofogden.se/90497.html

Nu får man en känsla av att Julias föräldrar måste ”staga upp”. Men vad händer när de inte orkar längre? Orosanmälan till soc?

Det KAN hända att Julia och Peter av någon/några anledning/ar ”inte kan hjälpa” vad de så att säga ställt till med. Det är ett väldigt udda par, och något känns ”mentalt udda”. Klarar de att sköta sina egna barn i vardagen eller är föräldrarna inne och stöttar? (Själv skulle jag inte orka ha så många barn, men där har ju vi alla olika kapacitet).

Sedan allt detta fixande och trixande. Skriva över bil och hus etc...

Alltså, att det är tredje gången som huset hamnat hos kronofogden nu. Och de är ju inte förståndshandikappade, så vad är ”fel”?
Citera
2022-10-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja det är en möjlig aspekt, det verkar dock inte gå så bra för byggfirman så den konkar nog snart

Ska de driva byggfirma från Julias föräldrars hus också? Eller från husbilen? Om de nu verkligen köper en husbil till råga på allt.
Citera
2022-10-04, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanRepes
Paret hade inkomster men skulder betalades inte:

Taxeringsår 2021 inkomstår 2020
Andersson Julia lön 326 980 kr kapital -72 180 kr
Andersson Peter lön 197 255 kr kapital 727 201 kr

Huset köptes 2012 för 2 175 000 kr
https://www.bostadsuppgifter.se/bostad/habo-kommun/balsta/lovagen-7/wm4h/

Peter sålde huset till byggbolaget mot pantbrev 2 805 500 kr och lyckades fä kapitalvinst 727 291 kr och mäste betala kapitalvinstskatt.

Lagfart
Ägare Andel Inskrivningsdag
559262-4109 1/1 2020-08-25
Peter A Bygg och Fastighets AB
Lovägen 7
746 35 Bålsta
Tillskott: 2020-08-21
Avser hela fastigheten
Fångesanmärkning: Förbehåll om överlåtelse
Lagfartsanmärkning: Tvist

Datapantbrev om inte annat anges
Totalt antal inteckningar: 12
Totalt belopp: 2.805.500 SEK
Nr Belopp Inskrivningsdag
1 562.000 SEK 1994-04-06
2 52.000 SEK 1994-04-06
3 35.800 SEK 1994-04-06
4 50.200 SEK 1998-06-29
5 282.000 SEK 2001-08-28
6 35.000 SEK 2003-07-21
7 614.250 SEK 2012-01-09
8 217.500 SEK 2012-01-09
9 276.000 SEK 2013-09-23
10 95.000 SEK 2014-01-29
11 202.750 SEK 2015-10-08
12 383.000 SEK 2016-06-28

VARFÖR sålde de huset de bor i privat till sitt företag? Ett sätt få loss pengar? Eller trodde de sig då kunna undvika exekutiv auktion?
Citera
2022-10-04, 00:58
Medlem
Citat:
Tack! Ironiskt att hon klämt in ett "adult" i sitt alias. Dit når hon förmodligen aldrig..

Yup... Verkar iofs som att hon måste ange att hon är en vuxen-åkare inom konståkningsvärlden. De flesta ”isprinsessor” är nog yngre.

https://youtu.be/Z2OUEA1pWWw

Är som att Julia inte riktigt velat växa upp. Hon måste få ha sin fritidsaktivitet - leka isprinsessa. Och leka affär - glittriga isprinsessekläder. Och hon måste få hålla på med detta, kosta vad det kosta vill. (Kan hon ha obehandlad autism? Hon har onekligen ett udda specialintresse).

Bäst är hon dock i Svansjön:

https://youtu.be/8YYoUeHdLNE
Citera
2022-10-04, 06:27
Medlem
Citat:
Länken funkar tyvärr inte. Kommer till en reel som inte längre är aktiv.
Håller med, mycket synd om hennes man. Hon är nog duktig på att manipulera honom... Gud vet vad hon hotat med om han skiljer sig.

Familjenanderssonsweden heter hon på instagram.
Citera
2022-10-04, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demyx
Artikeln fortsätter med att en jurist på Rättsakuten, som paret jobbat med, hävdar att Kronofogden inte följer den praxis som gäller för barnfamiljer.

Okej, jag fattar att det inte alltid är så roligt, eller ens bra, för barnen att behöva byta miljö och skola, och kanske flytta från kompisar. Men jag vet inte, det känns som att de överdrivet det hela en aning. Barnfamiljer flyttar ju från en stad till en annan hela tiden, och självklart kan det vara väldigt jobbigt för alla i familjen, men det känns som att de beskriver det som trauma, ungefär som att alla föräldrar som flyttar med sina barn utsätter dem för barnmisshandel eller något. Jag vet inte, jag lider verkligen med barnen i den här situationen, men sättet de beskriver en eventuell flytt på låter smått orimlig i mina ögon. Jag kanske missar något, men som sagt, barnfamiljer flyttar ibland och det är väl ingen som anklagar de föräldrarna för att bryta mot barnkonventionen när de adressändrar?

Det är juristen som säger detta. Jag tycker inte heller att familjen ska splittras, men samtidigt tycker jag inte att de måste bo i ett stort hus (jag minns inte om huset hade två våningar eller inte, men tycker mig minnas att det inte var pyttelitet). Uppenbarligen behöver familjen hjälp, Peter och Julia klarar bevisligen inte av att förse barnen med tak över huvudet. Efter alla dessa turer borde de på fullaste allvar fundera på att skaffa någon som kan företräda dem i ekonomiska frågor (kan en god man göra det?).

Vidare frågar Aftonbladet juristen om Kronofogden brutit mot lagen, och får följande svar:

Aftonbladet har även varit i kontakt med Kronofogden, som hävdar att det har gjorts en fullgod barnkonsekvensanalys. De har tydligen pratat med en verksjurist på Kronofogdens rättsavdelning.

Tredje gången gillt, de borde då sannerligen ha haft tid på sig att göra en ordentlig analys.

Det känns som att det ofta glöms bort att det inte är Kronofogden som vill ha in pengarna för att lägga dem på hög för egen räkning, som nån slags Prins John, med Sir Väs som vapendragare. Varenda krona är väl pengar som Julia och Peter spenderat utan att ägna en tanke då åt om de kunde försörja barnen. Passar fint att grina ut i media nu och sticka en redig offerkofta. Ingen tvingade dem att spendera alla dessa pengar - menar de nu att deras fordringsägare ska sponsra deras boende för barnens skull? Dessutom har de ju fortsatt att spendera och spendera och spendera, trots att de nu för tredje gången riskerar att förlora sitt hus. Om de inte har lärt sig efter så många turer så känns det svårt att sympatisera med paret.

I artikeln hävdar Julia att förfallet började 2016 när hon fick flera missfall och blev deprimerad. Det har jag full förståelse för, vemsomhelst skulle väl bli deprimerad i ett sådant läge. Det betyder dock inte att man inte är skyldig att betala sina skulder, eller att man är tvungen att spendera pengar för att börja må bättre. Tydligen så drog de till Maldiverna på lånade pengar för att pigga upp sig själva, och sen var det utförsbacke därefter.

De uppger vidare i artikeln att de gjort en rad livsstilsförändringar sedan Lyxfällan besökte dem, och att de betalat tillbaka till flera fordringsägare, men att skuldbeloppet i princip är bortom deras kontroll. Jag vet inte, det känns lite svårt att tro på. Jag köper att en skuld kan bli så stor, och räntorna så skyhöga, att snöbollen bara blir större och större. Vad jag har mindre lätt att tro på är det där med livsstilsförändringarna. Vad vet jag, jag känner dem inte, men baserat på hur de betedde sig i programmet känns det lite tveksamt. Var inte Julia på konståkningsläger i Storbritannien med ena dottern härom året? De pengarna hade ju exempelvis kunnat läggas på skulderna, eller så tog de kanske t.o.m. ett nytt lån för att finansiera det.

Good on her om det stämmer. Ställer mig tveksam, men hoppas att jag har fel.

Dock har hon inte slutat med konståkningen, bara med privatlektionerna. Tydligen kostar det 5000 kr per termin att åka i klubben. Jag fattar att konståkningen är viktig för henne, men är inte detta en lyx som borde vara enkel att avvara? Kan hon inte åka själv, utan att vara med i någon klubb? Eller får man inte beträda isen om man inte hostar upp 10 000 per år?

De uppger också att både hon och Peter sökt flera jobb, men att folk googlar och ser att de medverkat i programmet, och väljer att inte anställa dem. Det kan jag köpa, jag skulle inte heller vara så sugen på att anställa någon av dem. Peter möjligtvis, men Julia känns lite opålitlig.

Fint att hon tar ansvar, men vems ansvar är den sista procenten? För övrigt känns det som att det bara är Julia som pratar i artikeln, även fast Peter är med på bilderna och håller i bebisen, så det verkar onekligen som att han var på plats.

... Jösses. Frågan är vad de egentligen tänker säga i deras anmälningar. "Vi har spenderat massvis med pengar som vi inte har, och nu har vi en massa skulder, men eftersom vi har barn borde vi inte tvingas sälja den enda värdefulla egendomen vi äger för att betala alla som vi är skyldiga pengar".

En annan plan är att köpa en husbil, ställa den på garageuppfarten hos Julias föräldrar, och bosätta sig där.

Hur många husdjur har de egentligen? Jag skulle ha extremt svårt att göra mig av med mitt egna husdjur, de är familjemedlemmar till 100 %, men det visar återigen på en total avsaknad av ekonomiskt ansvarstänkande. Djur kostar pengar, varför skaffar man sig flera stycken när man har enorma skulder och fem barn? Är det någon slags "alla barnen måste få sitt eget djur, annars blir det orättvist"?

Som slutkläm så kommer Julia med en plattityd som inte riktigt känns som att den rimmar med deras beteende, eller för den delen med deras eventuella anmälningar till JK/EU-domstolen.

Hoppas verkligen det, för deras skull men framförallt för barnens.

Jag kan inte svara på alla dina frågor men jag var där på auktionen innan lyxfällan kom in i bilden! Det var hemskt ett förfall utan like. Djur och leksaker i olika dimensioner och renoveringar som stannat av! Eller möjligtvis skapats inför auktionen? Peter stod i köket och blickade på alla som kom in! En tonåring låg i soffan. Huset är runt 100 kvm plus källare på lika mycket kvm, de hade skrivit varning för hunden och intrång sker med egen risk..typ!
Kronkalle ryckte på axlarna åt spektaklet folk grinade när de gick därifrån med tanke på barnen tror de fick en och annan anmälan mot sig efter auktionen?

Vet att schäfern som dom har blivit anmäld då den bitit andra hundar och skadat människor! Vet inte riktigt om man ska tycka synd om dessa människor? Man kan liksom misslyckas med vissa saker och ta felbeslut men inte med allt...företag, hundar, hus, intressen barn, allt är ett enda stort kaos! Fast å andra sidan det är deras liv....tråkig uppväxt för barn men det finns ju knarkarfamiljer, övergrepp och säkert värre familjer!
Citera
2022-10-04, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plete
Yup... Verkar iofs som att hon måste ange att hon är en vuxen-åkare inom konståkningsvärlden. De flesta ”isprinsessor” är nog yngre.

https://youtu.be/Z2OUEA1pWWw

Är som att Julia inte riktigt velat växa upp. Hon måste få ha sin fritidsaktivitet - leka isprinsessa. Och leka affär - glittriga isprinsessekläder. Och hon måste få hålla på med detta, kosta vad det kosta vill. (Kan hon ha obehandlad autism? Hon har onekligen ett udda specialintresse).

Bäst är hon dock i Svansjön:

https://youtu.be/8YYoUeHdLNE

Helt absurd video. Människan är över 40 år och har vingar på ryggen.
Vilka tävlar hon mot?
Citera
2022-10-04, 11:15
Medlem
Tror inte dom inser vilket helvete dom sitter i. Julias företag med konståknings saker har gått i konkurs. Å bygg firman ser inte ut att gå så bra den heller. Julia visade ju väldigt tydligt att hon bestämmer. Han har ingenting att säga till om. Vore jag som han hade jag tagit barnen och dragit där i från fortare än någonsin. Han är så underkuva så det är skämmande.
Måtte någon ha koll på barnen så dom får en bra uppväxt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in