2022-10-03, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Här är några kategorier:

1. Människor som av någon anledning hatar USA och därför tar ställning för USAs fiende.
2. Människor långt ut på vänsterkanten som just hatar USA och även Västeuropa, som man anser har våldtagit och sugit ut stora delar av världen.
3. Högerextrema som tycker om diktatur och konservatism. De ogillar den västerländska socialliberalismen och demokratin.
4. Människor som själva har någon koppling till Ryssland. Kanske är födda där eller har någon förälder därifrån, eller rysktalande från Ukraina.

Om du nu inte själv förstår varför det nya vänstertotalitära USA måste stoppas är det väl bättre att lyssna på de som vet bättre, än att gissa och sprida desinformation.
Den oheliga alliansen av vänsterpolitik och storkapital började väl i Sverige där sossarna alltid har drivit en skendemokrati samtidigt som viktiga beslut fattats bakom lyckta dörrar med Wallenbergarna.
Nu fungerar USA på samma sätt. Vänsterpolitik utan folkligt stöd stöttad av storbolag och en oärlig press.
Gällande kriget mot Ryssland fanns det inget folkligt stöd i USA för statskuppen och alla korrupta affärer (i Ukraina). Kan jag lova dig.
Citera
2022-10-03, 16:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Har svårt att förstå hur man kan vara pro-Ryssland. Det är inte direkt som att landet har varit en förebild inom hederlighet och ärlighet för invasionen, ens före 2014.

Fusk, att lura sig till sig fördelar och att ljuga har varit Rysslands nationalsport sedan länge, så varför de plötsligt skulle vara ärliga och köra rättvist enligt vissa är för mig en gåta. Märks framför allt inom sport då de tas med byxorna nere efter att ha kokat ihop nästa generations dopingpreparat hela tiden, givetvis sponsrat av staten, eller inom IT och spelvärlden där majoriteten av cyberkriminella och folk som fuskar kommer från den ryska sfären. Cyberattacker från ryska staten är vardagsmat mot myndigheter och institut. De letar upp och lönnmördar kritiker i andra länder med diverse hopkok från deras labb som utsätter oskyldiga för fara, vilket de ger blanka fan i.

Vad finns det att se upp till i ett land som är byggt på allt annat än öppenhet och fair play?
Av de jag sett som stödjer Ryssland är många av dessa också "anti-PK", men är det verkligen bättre at stödja ett land som Ryssland bara för att de ogillar Pride och, enligt dem, "wokeness"?

Rysslands styrande har alltid varit pro-kriminella. Både inrikes i Ryssland, samt utomlands då. (I internationell politik). Detta sedan hedenhös. Är amoraliska.
Vill tvinga på andra stater i sin omgivning ryssens vilja. Säger inte offren "ja", blir det invasion eller statskupp. Ungern 1956, Tjeckoslovakien 1968 etc. Sedan fejkade val som ska "rättfärdiga" ryssens brott.

Gällande höger-vänsterskalan, här i Sverige, VPK och AfS till exempel, så är den rakt upp och ner rent ologisk. "I en ordentlig värld" ska bokstavskommunisterna vara kopplade till MOCKBA, högern till D.C.
Nu verkar det tvärt om. I alla fall här på Flashback..

Observera att Putin är stalinst.
Senast redigerad av kraftfoder 2022-10-03 kl. 16:34.
Citera
2022-10-03, 16:31
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Jag är nationalist.
Allt det som Europa är idag är en skamfläck i vår historia och då menar jag hela vårt system och för att förtydliga den så kallade parlamentarismen.
Varför skulle jag stödja våra regimer mot Ryssland då jag hatar allt som NATO, USA och EU står för?
Betyder detta att jag älskar Ryssland och Putin? Nej men hans regim stör den amerikanska judekabinetten och det tycker jag är både roligt och bra.

Hur tänker du nu? Många av Putins bästisar är också judar, ta Roman Abramovich som ett exempel.
Citera
2022-10-03, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Åk dit för i helvete och kolla själv. Är det så jävla svårt? Kan du ryska. Köp en flygbiljett idag
Tyvärr kommer jag göra dig besviken.
Kan inte ryska vill inte åka till Ryssland!
Aldrig varit där.
Hur många gånger har du själv varit där?
Eller är du född i Ryssland och flyt därifrån?
Citera
2022-10-03, 16:33
Medlem
UrsusSpelaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Investor1
Ryssland är en underdog som står emot USAs hegemoni enkelt sagt. De vill behålla sin självständighet, kultur och värderingar. Dessutom är de mycket fattigare än USA och EU, men ändå säljer deras politiker inte ut sig som i princip alla ledare i väst har gjort, med undantag från Orban. Om man kollar på hur det gått för Ryssland senaste 30 åren har landet förändrats väldigt mycket med högre levnadsstandard osv. Kollar man på Ukraina under samma period så blev de Europas fattigaste och mest korrupta land, med stöd från västvärlden. Så frågan är, hur mycket hade Ryssland utvecklats utan sanktioner? De har haft diverse sanktioner i 20 års tid, kämpar i motvind men ändå blivit starkare. De kanske hade blivit en av de större ekonomierna i världen på sikt utan sanktioner. Då kanske folk sett upp till dom mer. Men det vill USA sätta stop för som vi alla vet.

Har ni lyssnat på Rysslands politiker ens? De är mycket mer begåvade än någon politiker jag hört från EU eller USA. De svarar på frågor och man kan faktiskt begripa vad de pratar om. Biden hade aldrig vunnit en debatt med Putin.

Detta.

Den enda basis för att Ryssland skulle vara "opålitligt", att Putin är galen, att rysk media bara är propaganda m.m. är västerländsk media. Det är en "enkel sanning" som upprepats så många gånger nu av nyttiga idioter med begränsad intelligens och dåliga instinkter att de flesta tror på det blint.

Ryssland har problem. Man skriver om det också. Läser flera ryska medier (tass, RT, Pravda m.fl.), vissa indiska kanaler och Al-Jazeera samt diverse annat från mellanöstern. Då de inte är direkt inblandade (eller mentalt obalanserade i frågan om ryssar som svenska boomers) så kan man i regel ta det de säger för inte otroligt.

Västerländsk media har sedan 24 februari visat sig ljuga och hitta på saker mer eller mindre konstant. De anklagelser man häver ur sig som någon sorts vulgär tourrettes är verkligen ett fall av "den som sa det han var det".

Väst är korrupt, totalt moraliskt degenererat, fattigare än ni förstår, vi är INTE fria här utan totalt utsugna av stat och jätteföretag, män är inte män och kvinnor är inte kvinnor. Folk äter inte ens riktig mat längre. De flesta av er är nu också genmodifierade och blir bara sjukare/dummare för varje minut som går. Grattis, era djävla stolpskott.
Citera
2022-10-03, 16:39
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Har svårt att förstå hur man kan vara pro-Ryssland. Det är inte direkt som att landet har varit en förebild inom hederlighet och ärlighet för invasionen, ens före 2014.
[...]
Vad finns det att se upp till i ett land som är byggt på allt annat än öppenhet och fair play?
Av de jag sett som stödjer Ryssland är många av dessa också "anti-PK", men är det verkligen bättre at stödja ett land som Ryssland bara för att de ogillar Pride och, enligt dem, "wokeness"?

Frågan är snarare varför så många som aldrig brytt sig ett skit om Ryssland nu plötsligt gått och blivit rabiata ryss-hatare. Och dessutom kräver att alla runtomkring dom ska tycka exakt samma sak. De är ofta helt ointresserade av att höra någon avvikande åsikt. Då är man direkt "pro-Ryssland".

Det finns såklart en hel del stridspittar och MÖP:ar som alltid hatat Ryssland. Främst, som jag uppfattar det, för att kunna ge legitimitet / rationalisering åt deras muppiga specialintresse som är krig och vapen. Och sen har vi finnarna såklart som är ett kapitel för sig.

Jag är ungefär lika ointresserad av Ryssland som jag var innan 2022. Dvs jag hatar inte Ryssland och ryssar. Och jag älskar dom inte heller. Det som dock kan vara kul med ryssar är att dom, enligt min erfarenhet, brukar vara generösa och ofta har en ganska befriande "you only live once" attityd -Den typ av attityd som ger bränsle till alla bisarra dashboard-filmer man kan se på YouTube. Om ni inte förstår vad jag menar så exemplifieras attityden jag syftar på kanske allra bäst i detta klipp:
https://www.youtube.com/watch?v=y90yaLFoYoA (safe for work)

Något att se upp till? Ja kanske. Ryssar är roliga att festa med.

Det enda som egentligen har hänt är att den berömda åsiktskorridoren har flyttats, så att alla som inte aktivt avskyr Ryssland och allt som är ryskt är nu att betrakta som att de "håller på Ryssland".

Jag är inte pro-Ryssland eller anti-Sverige. Men jag avskyr hyckleriet och grupptänket i Sverige just nu. Och villigheten att kasta sunt förnuft överbord om det strider mot ens förutfattade mening.
Citera
2022-10-03, 16:39
Medlem
Z.Topeliuss avatar
Citat:

Fusk, att lura sig till sig fördelar och att ljuga har varit Rysslands nationalsport sedan länge, så varför de plötsligt skulle vara ärliga och köra rättvist enligt vissa är för mig en gåta. Märks framför allt inom sport då de tas med byxorna nere efter att ha kokat ihop nästa generations dopingpreparat hela tiden, givetvis sponsrat av staten, eller inom IT och spelvärlden där majoriteten av cyberkriminella och folk som fuskar kommer från den ryska sfären. Cyberattacker från ryska staten är vardagsmat mot myndigheter och institut. De letar upp och lönnmördar kritiker i andra länder med diverse hopkok från deras labb som utsätter oskyldiga för fara, vilket de ger blanka fan i.

För att uttrycka det enkelt.

Man kan vara Svensk patriot och tycka illa om Pride, hen och genus. Men man backar upp demokratin.

Tycker man om Putin är man som etnisk svensk antagligen singel, outbildad bitter incel, har kardborrknäppta skor. Antivaxxer och är som jävla dum att man tror på vilka konspirationsteorier som helst. ( I smyg avundas man också Islam, tänk vad skönt att kunna köpa sin brorsdotter för en A-traktor )
En simpel Quisling helt enkelt.
Citera
2022-10-03, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Detta.

Den enda basis för att Ryssland skulle vara "opålitligt", att Putin är galen, att rysk media bara är propaganda m.m. är västerländsk media.

Putin var smartare än Bush. Putin var smartare än Obama. Definitivt smartare än Trump, men I Bidens glans ska vi plötsligt köpa att han är en blådåre jämförbar med Hitler. Ja, tjena...
Citera
2022-10-03, 16:49
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsusSpelaeus
Detta.

Den enda basis för att Ryssland skulle vara "opålitligt", att Putin är galen, att rysk media bara är propaganda m.m. är västerländsk media. Det är en "enkel sanning" som upprepats så många gånger nu av nyttiga idioter med begränsad intelligens och dåliga instinkter att de flesta tror på det blint.

Ryssland har problem. Man skriver om det också. Läser flera ryska medier (tass, RT, Pravda m.fl.), vissa indiska kanaler och Al-Jazeera samt diverse annat från mellanöstern. Då de inte är direkt inblandade (eller mentalt obalanserade i frågan om ryssar som svenska boomers) så kan man i regel ta det de säger för inte otroligt.

Västerländsk media har sedan 24 februari visat sig ljuga och hitta på saker mer eller mindre konstant. De anklagelser man häver ur sig som någon sorts vulgär tourrettes är verkligen ett fall av "den som sa det han var det".

Väst är korrupt, totalt moraliskt degenererat, fattigare än ni förstår, vi är INTE fria här utan totalt utsugna av stat och jätteföretag, män är inte män och kvinnor är inte kvinnor. Folk äter inte ens riktig mat längre. De flesta av er är nu också genmodifierade och blir bara sjukare/dummare för varje minut som går. Grattis, era djävla stolpskott.

Låter verkligen som att du borde dra härifrån?, lite hård verklighet i ryssland hade nog gjort dig gott!
Citera
2022-10-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z.Topelius
För att uttrycka det enkelt.

Man kan vara Svensk patriot och tycka illa om Pride, hen och genus. Men man backar upp demokratin.

Tycker man om Putin är man som etnisk svensk antagligen singel, outbildad bitter incel, har kardborrknäppta skor. Antivaxxer och är som jävla dum att man tror på vilka konspirationsteorier som helst. ( I smyg avundas man också Islam, tänk vad skönt att kunna köpa sin brorsdotter för en A-traktor )
En simpel Quisling helt enkelt.

Nej, att plötsligt lita blint på främmande makt (läs USA) och gå med i NATO är att vara en simpel Quisling.
Typ Carl Bildt.
Citera
2022-10-03, 17:01
Medlem
Därför det är ett alternativ till Väst, som man avskyr. Snarare ett demonstrativt ställningstagande än ett faktiskt stöd. De som faktiskt skulle kunna tänka sig bo i Ryssland, och ser det som en objektivt bättre stat, är nog lätträknade. I de flesta fall handlar dessa människor om förvuxna pojkar som ALLTID ska sätta sig på tvären, har känt sig orättvist behandlade hela livet, hatar mångkultur, tror judarna ligger bakom all hemskhet och under en tid i sitt liv var helt besatta av Tredje Riket eller också konspirationsteorier. Finns liksom inte många andra närliggande och inflytelserika alternativ till ett motstånd mot mångkultur/Väst/sionism/USA/NATO m.m.
Citera
2022-10-03, 17:02
Medlem
Folk tenderar att heja på den starke. Alla ser väst som självklar segrare i konflikten.

Hade ryssarna vunnit kriget snabbt och lätt hade folk börjat respektera dem. Om Ryssland sedan hade skrämt EU till tystnad och börjat diktera villkoren här så hade SVT börjat försvara Ryssland. Och folket här hade då ställt sig på ryssarnas sida.

Folk gillar Zlatan just därför att han är stark och skjuter bollen i mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in