2022-10-03, 18:16
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Vart i Italien 2 gånger och deras pizzor är ingen höjdare direkt

NY tycker jag har riktigt bra pizzor, allt beror på vart man handlar även i Sverige.
Har ätit riktigt kassa och riktigt bra pizzor i Sverige, allt handlar om hur du behandlar degen samt om du använder färska råvaror
Din gedigna empiriska undersökning rycker undan mattan under världens samlade matnördar!
Det finns absolut extremt bra pizza i Italien, precis som det finns medioker. Lägstanivån är dock rejält högre i Italien än i Sverige. Det gäller mat överlag skulle jag säga. Enbart turistfällor som kan överleva på dålig mat i Italien.
Citera
2022-10-03, 18:19
Medlem
Svensk pizza är bäst i Sverige och inget annat. Ni fattar väl att det är en vanesak vad man tycker är gott hoppas jag?
Citera
2022-10-03, 18:21
Medlem
Telepatisks avatar
Fan skämtar du eller? Finns nästintill enbart "turk-pizza" här som bara innehåller en massa flöt och med dåliga råvaror. Alldeles för tjocka pizzor dessutom.

Ätit pizza i Grekland och i Kroatien och vad jag minns så var alla pizzeriorna där i samma nivå eller bättre än bra "italienska" pizzerior i Sverige.
Citera
2022-10-03, 18:26
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Svensk pizza är bäst i Sverige och inget annat. Ni fattar väl att det är en vanesak vad man tycker är gott hoppas jag?

Precis, alla tycker att min lokala pizzeria gör de godaste pizzorna i hela Sverige.
Citera
2022-10-03, 18:28
Medlem
Nej, svenska pizzor är generellt fruktansvärda. Om man tycker de håller hög standard så är det något som brunnit i proppskåpet, bör nästan vara anledning nog för omyndighetsförklaring.
Citera
2022-10-03, 18:32
Medlem
TrueCs avatar
Helvete, jag behöver tappa några kilo, men nu vart jag ju sugen..
Bara en till?
Citera
2022-10-03, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Jag har ätit pizza i massor av länder. New York, Tokyo, Napoli. Men jag skulle säga att sverige har världens bästa pizza. Inget går upp mot en riktig svensk capricciosa eller vesuvio. Faktum är att de jag träffat som besökt sverige ofta har kommenterat att svensk pizza är sjukt bra.

Håller ni med om att svensk pizza är bäst och sjukt underskattad?

TS måste vara ett korkat troll? Mesta av Svensk pizzia smaka skit. Finns några bra pizzior, men inte många.
Citera
2022-10-03, 18:50
Avslutad
I teorin. I praktiken är det mesta översaltat, övertoppad, utomeuropeeisk invandrarpizza. Invandrare ska uppenbarligen ha 50% mer av allt på pizzan.

New York-pizza är lite väl stark men den är jämnare i kvalite.

Men den bästa nordiska pizzan är bäst.
Citera
2022-10-03, 19:21
Medlem
PW-Gerssons avatar
Njae, inte nödvändigtvis även om Sverige nog kan anses ha hög kvalitet på pizza överlag. På en random kvarterspizzeria är det generellt alldeles för flottigt och dåliga råvaror. I jämförelse med en sådan så har jag ätit bättre i Italien och då talar jag inte om något turisttätt ställe där det är överpriser och tveksam kvalitet.
Citera
2022-10-03, 19:28
Medlem
Homoaktivists avatar
Svettig kebab från självdöd ko och köpebea symboliserar väl svensk pizza? Har du inte högre krav än så?
Citera
2022-10-03, 19:34
Medlem
4608s avatar
Bästa pizzan jag har ätit var i Turkiet. Sämsta pizzan: Polen.
Citera
2022-10-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Nej!!!!’

Italien har de bästa pizzorna!

Dom har väl inte ens kebabpizza
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto