2022-10-03, 17:29
Medlem
Bluebeast72s avatar
Tipset är gratis, o ja, jag har fan ta mig besökt många länder. Palermo o Fridas är lätt vinnaren:

https://www.fridapizzeria.it/
Citera
2022-10-03, 17:30
Medlem
Nä Sverige är ingen kulinarisk höjdpunkt. Det är tyvärr rent objektivt så.
Citera
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H3B9
Jag brukar köpa en kebabrulle med bacon i och byta ut kebabsåsen mot bearnaisesås, ta bort rålök, tomat och isbergssallad och lämna kvar gurkan.

Sjukaste jag läst på FB, och då har jag ändå skummat igenom Parafila störningar och Gore-sektionerna.
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Jag tycker "svenska" pizzor smakar vidrigt. Jag äter mycket hellre en italiensk fryspizza.
Citera
2022-10-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sjukaste jag läst på FB, och då har jag ändå skummat igenom Parafila störningar och Gore-sektionerna.
Vad är sjukt med min kebabrulle? Jag vill inte ha någon rå lök eller äcklig omogen tomat i min rulle. Inte heller vill jag ha vitlökssåsen utan föredrar en fet bearnaise.

Brukar också ha i banan ibland men då frågar jag före om den faktiskt är mogen, annars blir det ju inte bra. Det är ju konstigt, det förstår jag. Men det ger en härlig sötma och blandar sig väl med den feta kebaben, baconet och bearnaisesåsen.
Senast redigerad av H3B9 2022-10-03 kl. 17:37.
Citera
2022-10-03, 17:36
Medlem
Freebops avatar
Om man bor i Stockholm så rekommenderar jag Meno male, riktig god napolitansk pizza. Närmare Italien än så kommer man inte
Citera
2022-10-03, 17:36
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Tvärtom, skulle jag säga.
Är relativt välrest och svensk pizza är bland de mest smaklösa, oljiga, geggigaste pizzor jag har ätit.
Finns såklart undantag, men den genomsnittliga pizzan i Sverige är gräslig.
Citera
2022-10-03, 17:37
Medlem
Världens bästa fruktpizza i vilket fall.
Citera
2022-10-03, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawni
Nä Sverige är ingen kulinarisk höjdpunkt. Det är tyvärr rent objektivt så.

Alltså, det handlar ju om råvaror till 90% och 10 % hur man tillagar pizzan.

En pizza i Norrlands inland bakad med billigaste möjliga råvaror är ett riktigt bottennapp
men dom överlever för dom är ensamma på orten.

Jag har ätit topp pizzor i många länder, Italien, Kroatien, Slovenien m.m

Att få en nybakad pizza från en vedeldad ugn i en bergsby där tomater , kryddor och råvaror
är lokala måste vara idealet. Inte pizzeria Babylon i Filipstad.
Citera
2022-10-03, 17:50
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pa.Forever
Nej!!!!’

Italien har de bästa pizzorna!
Vart i Italien 2 gånger och deras pizzor är ingen höjdare direkt

NY tycker jag har riktigt bra pizzor, allt beror på vart man handlar även i Sverige.
Har ätit riktigt kassa och riktigt bra pizzor i Sverige, allt handlar om hur du behandlar degen samt om du använder färska råvaror
Citera
2022-10-03, 17:58
Avslutad
Nästan all mat och snabbmat från Sverige håller väldigt hög nivå. Men det SKA det göra med tanke på att ni betalar helt sinnessjuka summor för maten
Citera
2022-10-03, 18:14
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Market
Jag har ätit pizza i massor av länder. New York, Tokyo, Napoli. Men jag skulle säga att sverige har världens bästa pizza. Inget går upp mot en riktig svensk capricciosa eller vesuvio. Faktum är att de jag träffat som besökt sverige ofta har kommenterat att svensk pizza är sjukt bra.

Håller ni med om att svensk pizza är bäst och sjukt underskattad?
Vad menar du med svensk pizza? Menar du en vanlig bakfylle-sunkpizza?
Det finns ju väldigt bra pizzarestauranger i främst storstäderna, men 95-98 % av all pizza som säljs i landet är ju ren sunkpizza. Är det den som du hyllar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in