2022-10-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J0hnn7
Idag försvann ett stort antal TV kanaler, däribland alla svenska kanaler inkl viaplay/cmore mm för mig.

Kontaktade min danska "support" på sm@rt iptv i skandinavien, där han då hävdar att jag måste köpa ett VPN abonnemang av dem för 899 kr, pga att de "tappat vissa licenser".

Hänt nån fler?

Känns som en scam... Men vad göra? Köpa från nån annan?

Det jag har hört är att cmore har kodat om sina kanaler ,så det är därför det varit svajigt idag.
Men att du måste köpa en VPN låter som en scam
Citera
2022-10-01, 19:54
Medlem
Freebops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pejowi
Det jag har hört är att cmore har kodat om sina kanaler ,så det är därför det varit svajigt idag.
Men att du måste köpa en VPN låter som en scam

Det kanske förklarar varför de kanalerna har funkat dåligt för mig idag
Citera
2022-10-01, 20:24
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Idag försvann ett stort antal TV kanaler, däribland alla svenska kanaler inkl viaplay/cmore mm för mig.

Kontaktade min danska "support" på sm@rt iptv i skandinavien, där han då hävdar att jag måste köpa ett VPN abonnemang av dem för 899 kr, pga att de "tappat vissa licenser".

Hänt nån fler?

Låter som scam. Du får ju typ ett års fungerande iptv-abonnemang för dom pengarna från annan leverantör.
Citera
2022-10-02, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
N1 buffrADE. Vad för jävla mer info behövs?
Men ok kan testa…

Tv4
Tv6
Discovery channel
Typ alla polska kanaler
Vsat Motor

Spelar ingen roll när det är överbelastning har säljaren sagt…

Din säljare har noll koll i så fall. Var ingen överbelastning då.
Du kan ju fråga din säljare när det var ATH med folk online, varför det funkade felfritt då?

Konstigt av dig att fråga "vad för jävla mer info som behövs". 🤦🏻‍♂️

Att göra som du oftast gör och bara lipa om att allt buffrar ger noll trovärdighet.

Discovery Channel?
Du har bara en av den?

Även en TV4 och TV6?

Eller du menar att folk ska gissa sig fram vilken av versionerna som du hade problem med?
Citera
2022-10-02, 01:41
Medlem
Citat:

Hänt nån fler?

Håll dig ifrån såna lögnare.
Citera
2022-10-02, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Antar du ser hockeyn perfekt som vanligt. Här det som oftast vid sport server http 502 kod: 7-500

Kollade inte pp tv alls då.
Var utomhus och njöt av solen.

Men du borde nog tänka efter varför du så ofta har problem.

Sen vet jag inte hur jag skulle kunna veta exakt vilken hockey du försökte kolla på?
Citera
2022-10-02, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanolof
Hur kommer det sig att N1 dör så fort det är fotboll eller helg?
Måste ju vara något internt problem där deras admin läcker info utåt , vet att dom horar runt mellan N1 och NXT.

Dör så fort det är fotboll eller helg?

När låg det nere senast innan igår?

Finns INGEN admin från N1 som horar runt hos den andra.

Återförsäljare däremot finns det som säljer för båda.
Men dom kan inte påverka.

Hur skulle en läcka kunna påverka? 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️
Citera
2022-10-02, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cachero
Nu gäller tråden IPTV.

Hade inte skrivit eller känt så om man pratade om endast fotboll t ex…

Att som iptv leverantör ta 1300/år alltså ca 108kr i månaden som har så jävla urkass support och uptime är pinsamt när man får bättre för 300/år. Tycker det är synd om alla som blir scammade, men fler o fler lämnar NordicShit leverantören pga hur kassa de blivit.

Varför lämnar du inte då? Du som har så många N1 abonnemang.

Du framstår som mindre begåvad när du i varje inlägg lipar om hur dåligt N1 är, sen har du ändå kvar dom.
Snacka om att vara korkad.

Du kan väl visa uptime?
Du som har stenkoll 🤦🏻‍♂️

Vad ska du få support med? Du vet ju redan att N1 alltid är nere?

Väntar förresten fortfarande på din pdf du skulle skicka som visade att japsen som du påstod blev åtalad för att kollat på iptv utan vpn var sant.
Eller du har fortfarande efter två månader inte lyckats komma underfund med hur du laddar upp en pdf online?
I augusti visste du ju inte det sa du.
Citera
2022-10-02, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MIBR
Hur kan vänners iptv som är köpt ifrån samma person funka men inte min? N1 som gäller....

För att alla dina vänner kör antagligen inte med exakt samma ISP och utrustning som du?
Signalerna färdas inte samma vägar fram på internet för dig jämfört med andra av dina vänner.
Senast redigerad av instagam 2022-10-02 kl. 02:08.
Citera
2022-10-02, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffe98
Kan någon tipsa mig om en fungerande app för Google/android tv? Jag har en Sony tv. Appen får kosta vilket dom flesta gör. Men orkar inte lägga pengar på appar utan att dem funkar. Tack på förhand.

Citat:
Ursprungligen postat av Krejxan
Tivimate är förmodligen den bästa appen av alla

Citat:
Ursprungligen postat av fluffe98
Jag har hört det men på något sätt har jag problem med att lägga till min spellista där. Står bearbetar och sen bara ”fel”…

Lyssna på Krejxan.
Att köra iptv på en Android-tv med annan app än Tivimate är bara dumt.

Hur loggar du in på Tivimate när du fått felmeddelande?
Kör xtream codes inlogg på Tivimate på båda mina mina Nvidia Shield och funkar klockrent.
Citera
2022-10-02, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Din säljare har noll koll i så fall. Var ingen överbelastning då.
Du kan ju fråga din säljare när det var ATH med folk online, varför det funkade felfritt då?

Konstigt av dig att fråga "vad för jävla mer info som behövs". 🤦🏻‍♂️

Att göra som du oftast gör och bara lipa om att allt buffrar ger noll trovärdighet.

Discovery Channel?
Du har bara en av den?

Även en TV4 och TV6?

Eller du menar att folk ska gissa sig fram vilken av versionerna som du hade problem med?

Min säljare får infon från N1, väljer att tro på honom.

Nix, men när jag säger tv4/tv6 osv menar jag alla versioner, hade jag menat endast HD hade jag skrivit HD, men nästa gång ska jag vara tydligare. Kändes onödigt bara att skriva ner ett helt jävla Excel ark.

Flera stycken skrev om att det var problem, vilket visade sig ännu en gång vara hos n1 och inget hittepå routing problem eller vad det nu brukar vara.

Sen finns det självklart admins som ”horar runt” allt handlar om cash i slutändan. Finns exempel där admins läckt ut information och t om ddosat sin egna för en summa pengar
Senast redigerad av Cachero 2022-10-02 kl. 02:17.
Citera
2022-10-02, 09:53
Medlem
MIBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
För att alla dina vänner kör antagligen inte med exakt samma ISP och utrustning som du?
Signalerna färdas inte samma vägar fram på internet för dig jämfört med andra av dina vänner.

Säkert, jag kör via firestick-tivimate och de funkar inte. Funkar inte heller via min telefon eller via vlc på datorn. :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in