2022-10-01, 17:03
Medlem
santos_devilles avatar
Allvarligt, kallar ni barn pengar för pixlar nu?

Pix fattar jag men pixlar? Nej jag pallar inte med er horungar.
Citera
2022-10-01, 17:04
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
På min stammis pub i Linköping kostar en Norrlands 55kr. 45 under happy hour

Är typ Alva jämfört med min då? Vadkan det bero på?hyran kanske men knappast så mycket... tror du att de kör svart hos ditt stammishak?
Citera
2022-10-01, 17:07
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Tänker inte fattig som i ekonomisk, utan som i "andligt" dvs mindre socialt, inte växla några ord med personalen eller andra stammisar. Inte kunna roas av de som är där på tinderdate eller AW
För det duger en Cola. Men den kostar väl 50 spänn snart.
Citera
2022-10-01, 17:10
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
För det duger en Cola. Men den kostar väl 50 spänn snart.

Ha jag tror det är något sådant och den är 25cl
Citera
2022-10-01, 17:16
Medlem
Citat:
Men du växlar alltså inte några ord med de andra stammisarna eller personalen?
Då kan jag förstå hur du resonerar,för oss handlar det dock mycket om att ses och synas...

Eftersom man inte är stammis så faller det automatiskt.

Men jag har full förståelse för de som bor i stan som tycker det är trevligt och ett sätt att umgås, blir lite skillnad för oss på landsbygden.

Men jag hade nog inte hängt på krogen även om jag bodde i stan ändå, har inte det behovet, och speciellt inte när det kostar som det gör.
Citera
2022-10-01, 17:16
Medlem
Citat:
Är typ Alva jämfört med min då? Vadkan det bero på?hyran kanske men knappast så mycket... tror du att de kör svart hos ditt stammishak?

Nja, de har kopplingar till student haken utan att ha samma krav på att man är student så de ligger nog lite lägre i pris pga det.

På min förra pub som är mer normal kostar en stor stark 72. (Verkar vara snittet i Linköping) När jag började gå där i slutet på 90 talet kostade den 30...
Citera
2022-10-01, 17:23
Medlem
Gav 99 spänn för 3 stora stark sist jag drack ute. Låter som ni dricker på småborgerliga ställen.
Citera
2022-10-01, 18:23
Medlem
immenhusens avatar
Tycker snarare det lät billigt. Har för mig att en stor stark i runda slängar brukar kosta runt 120 kr i normala fall? Å andra sidan var det något år sedan jag var ute på ”stan” senast.

/AI
Citera
2022-10-01, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
100kr för en stor stark och du har blivit lurad. Du är en idiot med andra ord. Inte nog med det framstår du som en cuck som accepterade det priset.
Haha, vilken ensam incel du är 🥳😂
Citera
2022-10-01, 18:39
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Öl är inte dyrt. Det är skatten på öl i sverige som är dyr.
Citera
2022-10-01, 19:04
Medlem
Sonny00s avatar
Krogarna passar väl på och höjer sina marginaler nu när folk har vant sig vid kraftigt höjda priser på det mesta.

Tur att man kan stjäla öl på jobbet för det mesta. Att dricka i hemmets lugna vrå är ändå betydligt trivsammare än att sitta på en stimmig krog.

För övrigt undrar jag varför så många på Flashback tror att ordet ”väl” stavas ”väll”.
Senast redigerad av Sonny00 2022-10-01 kl. 19:06.
Citera
2022-10-01, 19:05
Medlem
Beror på ställe men även inne vid Södermalm så får du en bira för 29kr vilket ändå är ett okej pris kan jag tycka.
Men vill man ha finare öl så visst då får man kanske lägga en 100kr men det är väll inget man sveper flera av då om man har en knegarlön då får man dra till haken som har lite billigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in