2022-10-01, 16:34
Medlem
wetnears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Varför skriver de inte avtal för 50 år framåt? Det är ju samma visa var tredje år eller vad det är.
Skriv ett avtal på 50 år. Case closed.

50år ?
Det händer väl tillräckligt mycket på 3år för att inte vilja ha längre avtal.
Om du själv skulle skrivit på ett tv-avtal för 50år sedan.
Hade det gällt för distribution av 2 kanaler svart/vitt med option på färg men med pristillägg å andra sidan hade det bara kostat 8,65kr i månaden. Tv2-antennen hade varit bonus vid påskrift.
Citera
2022-10-01, 16:54
Medlem
Ok, det var droppen. Så j*la trött på både Telia och svindyra Viasat. Har fixat F1TV istället. Det enda jag inte vet hut jag skall lösa är IndyCar. Har någon några tips?
Citera
2022-10-01, 16:56
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebelLurker
Ok, det var droppen. Så j*la trött på både Telia och svindyra Viasat. Har fixat F1TV istället. Det enda jag inte vet hut jag skall lösa är IndyCar. Har någon några tips?

Tror att de har en egen tjänst också. Men det är väl närmare ett halvår kvar till nästa rejs, så ingen stress.
Citera
2022-10-01, 17:02
Medlem
patriss avatar
Viaplay är giriga jävlar också, höjer priset från 449:- (redan högt) till 549:- den 5:e oktober. Om man är intresserad av sport så kommer det kosta 1400:- med alla paket. Har lagt ner all streaming, blir att gå ner oftare och supporta lokalt istället.
Citera
2022-10-01, 17:10
Medlem
Så jävla less på detta, snart skaffar jag iptv istället
Citera
2022-10-01, 17:23
Medlem
Jaha… Surt… Hur löser ni det? Tecknar svindyrt med Viaplay eller finns det andra tv-aktörer som är billigare? Vill ju ha HELA sportpaketet.
Citera
2022-10-01, 17:30
Medlem
Elekensas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elinjani
Jaha… Surt… Hur löser ni det? Tecknar svindyrt med Viaplay eller finns det andra tv-aktörer som är billigare? Vill ju ha HELA sportpaketet.

Så jävla trött på dessa idioter. Fixar IPTV som många andra nu.

Men kan verkligen Telia stå för att ett avtal som är bundet är bundet? Eller 1 mån uppsägningstid? Det är ju inte samma avtal längre. Kan dom verkligen komma undan med det?

ARN kommer nog få mycket att göra med Telia kommande tiden...
Senast redigerad av Elekensa 2022-10-01 kl. 17:34.
Citera
2022-10-01, 17:59
Medlem
ballobass avatar
Grattis till er som bor i Com hem hus och Telia fastigheter, som bara accepterar detta.
Citera
2022-10-01, 19:21
Medlem
Sinraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Jag har själv sagt upp Telia-abonnemang över chatten i år, det går så länge man är inloggad med Bank-ID.

Edit: Även om det givetvis är möjligt att Telia-svinen fular sig extra mycket just nu och påstår att det inte går.

Angående telefonkön, har inte Telia ett sånt där jobbigt röstsystem, där det räcker att säga uppsägning för att kopplas rätt från start?

Att vi fortfarande inte har någon lag som låter oss säga upp abonnemang utan att först få kontakt med en människa på något sätt är absurt. Vet att det var något jag kunde säga upp med brev men borde rentav vara lag att kunna säga upp med en abonnemangskopplad e-post eller bank-id tjänst där man bara meddelar "säger upp eran tjänst från och med tidigaste datum" och så automatiseras ett svar från företaget att det är uppfattat. Så jävla lätt är det att SKAFFA en tjänst.
Citera
2022-10-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokis29
Har inte Telia men vad innebär det för nuvarande abonnemang ?

https://www.aftonbladet.se/a/15BMXQ

Om man har träffat Telias "förhandlare" vet man varför. Patetiskt.
Citera
2022-10-01, 20:52
Medlem
DjPuttes avatar
Låt det gå ett tag sedan så sitter TELIA på pottkanten och får krypa till korset som de andra och betala vad VIAPLAY vill ha för rättigheterna, Det är liksom att TELIA tror att VIPLAY ska ge sig men det lär dem inte göra ger det 1-2 veckor så har dem accepterat vad VIPLAY vill ha!
Citera
2022-10-01, 21:44
Medlem
waikikiis avatar
Asså vad gäller för oss med sportpaketet egentligen? Har de på riktigt tänkt ligga kvar på 699?! Och bunden fram till juni är man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in