2022-10-18, 19:56
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetnear
50år ?
Det händer väl tillräckligt mycket på 3år för att inte vilja ha längre avtal.
Om du själv skulle skrivit på ett tv-avtal för 50år sedan.
Hade det gällt för distribution av 2 kanaler svart/vitt med option på färg men med pristillägg å andra sidan hade det bara kostat 8,65kr i månaden. Tv2-antennen hade varit bonus vid påskrift.
ok, men 100 år då. Problem solved
Citera
2022-10-20, 21:59
Medlem
desertwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det någon som fått kompensation från Telia för att kanal 3,6,8 och 10 är borta? Jag fick Britbox i en vecka gratis men utöver det så är det inget extra men fortsatt samma pris.
Kompensationen är ett skämt. SkyShowtime var den ena ersättning jag fick. Värt 79 kr enligt deras hemsida. Sa upp mitt hela mitt tv-abonnemang. Han som jag talade med förstod i alla fall och försökte inte övertala mig att ha kvar skiten.
Senast redigerad av desertways 2022-10-20 kl. 22:01.
Citera
2022-10-21, 08:43
Medlem
Ni som lämnar Telia, vart går ni?
Citera
2022-10-21, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Ni som lämnar Telia, vart går ni?
Boxer blev det här.
Citera
2022-10-23, 03:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är det någon som fått kompensation från Telia för att kanal 3,6,8 och 10 är borta? Jag fick Britbox i en vecka gratis men utöver det så är det inget extra men fortsatt samma pris.
Ja några helt djävla värdelösa c more kanaler som visar samma filmer dygnet runt dag efter dag. Inte vad jag kallar kompensation, funderar på att börja trycka upp klistermärken med texten bojkotta TELIA.
Citera
2022-10-23, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desertways
Jag förstår ärligt talat inte hur Telia kunde låta det gå så här långt. Det är för mig obegripligt. Viaplay var väl uppenbarligen villiga att samarbeta så länge de får betalt. Om andra leverantörer kan betala det dom kräver så måste väl Telia också kunna göra det? Tycker Telia att det är bättre att ha ett halvt utbud av standardkanaler och att en jävla massa kommer överge dem?
De gör det för att de fortfarande lever i tron om att de har monopol och för att de enbart bryr sig om vinster för någon slags moral mot kunder har de inte oavsett om det gäller tv,internet eller tele.
Sedan har de varit duktiga att köpa upp andra mindre bolag vilket gör att en massa samfällighetsföreningar sitter fast hos dem den jag bor i som exempel sitter fast i 5år med detta skit, tv och internet har kraschat 260% mer på ett år mot vad det lilla företaget som de köpte upp gjorde på 9år.
Ringer man och felanmäler och får prata med någon efter lång kö samt inloggning med bank id och gud vet allt så börjar de rabbla samma djävla skit om och om igen, slå av rotern slå av tv boxen titta om det kommer då (precis som att man inte redan har försökt det) så tar samtalet en oändlig tid och så undrar de vad de ska göra åt köerna.. Först när man gjort detta så börjar de kolla på sina störningskartor och till sist kopplas man vidare till en "expert" så börjar det igen -starta om rotern starta om tv boxen.
De är värre än Jehovas vittnen det går inte att få ut dem ur huset, trodde ett tag att jag lyckats men då kom de in igen 6månader senare och tog över tv,n på köpet.
Citera
2022-10-23, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Gör vanlig tv gratis för dom som vill ha skräpet. Är tillräckligt med reklam som borde täcka upp skiten ändå.

Har inte kollat på kanaler på flera år.
Ja precis man hinner ju inte fatta vad programmet handlar om innan det är reklam, Efterlyst på trean tex är ju mer reklam än program.

Ett annat alternativ är att låta kunden själv få välja vilka kanaler kunden själv vill ha, borde inte vara svårt med dagens teknik istället för att baka in det i ett paket med skitkanaler.
Citera
2022-10-23, 11:46
Medlem
htsolna08s avatar
Följer mest allsvenskan och premier league så sa upp teliaplay nu när allsvenskan är slut om några veckor och pga de tog bort viaplay samt en massa tvkanaler togs bort också..

De sänkte endast min avgift med 100 kr, från 700 kr till 600..

Får se vad det blir i mars/april när allsvenskan börjar igen.
Citera
2022-10-23, 12:25
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av htsolna08
Följer mest allsvenskan och premier league så sa upp teliaplay nu när allsvenskan är slut om några veckor och pga de tog bort viaplay samt en massa tvkanaler togs bort också..

De sänkte endast min avgift med 100 kr, från 700 kr till 600..

Får se vad det blir i mars/april när allsvenskan börjar igen.

Jag lutar åt att av principskäl hellre betala någon hundralapp extra och köra Viaplay och C More individuellt via direktabonnemang. Då behöver man aldrig fundera på om ens leverantör kommer att lyckas behålla tjänsterna du förbundit dig att betala för under hela bindningstiden…
Citera
2022-10-24, 16:49
Medlem
GeorgeCostanza123s avatar
Någon som har insyn i var förhandlingen stranda? Inga spekulationer utan fakta.
Citera
2022-10-27, 14:13
Medlem
Men vad kommer att hända resultatmässigt med TeliaSonera när nu massor av abonnenter hoppar
av o går över till andra tv-leverantörer - t ex comhem/tele2?

O vad blev vinsten för telia o teliaabonnterna när Telia köpte bonniers tv-del or vad det nu var för dyra pengar?

O hur ser teleSnors tv-utbud ut numera ink prissättning o hur var det före viaplay avtalet
Citera
2022-11-03, 15:53
Medlem
Viaplay rasar på börsen. Telia lär tappa kunder till andra leverantörer av Viaplay. Känns som om både Telia och Viaplay är stora förlorare i denna icke-förhandling. Frågan är bara om någon av dom kommer vika ner sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in