Citat:
Ursprungligen postat av
desertways
Jag förstår ärligt talat inte hur Telia kunde låta det gå så här långt. Det är för mig obegripligt. Viaplay var väl uppenbarligen villiga att samarbeta så länge de får betalt. Om andra leverantörer kan betala det dom kräver så måste väl Telia också kunna göra det? Tycker Telia att det är bättre att ha ett halvt utbud av standardkanaler och att en jävla massa kommer överge dem?
De gör det för att de fortfarande lever i tron om att de har monopol och för att de enbart bryr sig om vinster för någon slags moral mot kunder har de inte oavsett om det gäller tv,internet eller tele.
Sedan har de varit duktiga att köpa upp andra mindre bolag vilket gör att en massa samfällighetsföreningar sitter fast hos dem den jag bor i som exempel sitter fast i 5år med detta skit, tv och internet har kraschat 260% mer på ett år mot vad det lilla företaget som de köpte upp gjorde på 9år.
Ringer man och felanmäler och får prata med någon efter lång kö samt inloggning med bank id och gud vet allt så börjar de rabbla samma djävla skit om och om igen, slå av rotern slå av tv boxen titta om det kommer då (precis som att man inte redan har försökt det) så tar samtalet en oändlig tid och så undrar de vad de ska göra åt köerna.. Först när man gjort detta så börjar de kolla på sina störningskartor och till sist kopplas man vidare till en "expert" så börjar det igen -starta om rotern starta om tv boxen.
De är värre än Jehovas vittnen det går inte att få ut dem ur huset, trodde ett tag att jag lyckats men då kom de in igen 6månader senare och tog över tv,n på köpet.