2022-09-28, 12:52
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det blir ju onekligen lättare när du skriver ut allt utom namnen . Betänk även att medelåldern här är högre än på PRO:s årsmöten. Vem vet, somliga av oss kanske rentav såg den där matchen i Stockholm.

Citera
2022-09-28, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Ja, den där lille killen som brukar intervjua spelare under Roland Garros verkar ju ha varit rätt bra själv.

Imponerande meritlista och märkligt att han inte nådde högre än 17 på rankingen med tanke på vilka han besegrade. Men Santoro hade ett annorlunda spel, var en "bolltrollare" som kunde störa och irritera vem som helst, så jag kan tänka mig att när stjärnorna hade en sämre dag så kunde han verkligen krypa in under skinnet på dem. Men det räckte sällan till större framgångar, sex ATP-titlar till trots. Lite samma typ är ju Gaston, som jag fortfarande har vissa förhoppningar på, men han verkar ha kört fast lite.

Ja, han nådde aldrig högst upp i singel, men Santoro har två slams i dubbel. (Herrdubbel och mixed)

Annan intressant fakta är att han föddes i Franska polynesien, och att han anställdes som tränare till Milos Raonic 2019
Citera
2022-09-28, 15:43
Medlem
[quote=ingetbranick|81811319]Det blir ju onekligen lättare när du skriver ut allt utom namnen . Betänk även att medelåldern här är högre än på PRO:s årsmöten. Vem vet, somliga av oss kanske rentav såg den där matchen i Stockholm.
Det där med medelåldern är kanske mer rätt än vad du anar
Citera
2022-09-30, 16:01
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4

Jag noterar att av ovan nämnda herrar så har Fabrice Santoro slagit Djokovic, Federer, Sampras, Agassi, Connors, Wilander, Edberg, Becker och Courier. Det är rätt sjukt ändå.

Det var inga dåliga skalper. Hans spelstil var ju minst sagt hemmasnickrad, så han nötte väl ner dem och retade upp dem så pass att de till slut gav upp.

Han vann dock sex titlar, inte illa pinkat för en liten trollgubbe.
Citera
2022-09-30, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Det här är vad jag har kommit fram till.

Spelare som har slagit Sampras, Agassi, Federer, Nadal och Djokovic: Andy Roddick, Dominik Hrbaty, Fernando Gonzalez, Lleyton Hewitt.

Spelare som har slagit 4/5: Alex Corretja, Arnaud Clement, Carlos Moya, Fabrice Santoro, Ivan Ljubicic, Jiri Novak, Juan Carlos Ferrero, Jurgen Melzer, Marat Safin, Nikolay Davydenko, Roger Federer (svårt att besegra sig själv dock), Tommy Haas, Vincent Spadea.

Jag noterar att av ovan nämnda herrar så har Fabrice Santoro slagit Djokovic, Federer, Sampras, Agassi, Connors, Wilander, Edberg, Becker och Courier. Det är rätt sjukt ändå.

Vi tackar domaren för en utmärkt redogörelse!

4/5 på Federer - han nådde liksom aldrig ända fram, den gode Schweizaren.
Citera
2022-09-30, 17:36
Medlem
Bra med folk i Tallinn nu, fredagkväll och WTA-kvartsfinaler med hemmahoppen Kontaveit och Kanepi, så många större idrottsstjärnor lär väl inte Estland ha för tillfället..

Krejcikova och Bencic är redan klara för semifinal, två olympiska mästarinnor från Tokyo..
Citera
2022-10-01, 01:49
Medlem
biupy6ips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Bra med folk i Tallinn nu, fredagkväll och WTA-kvartsfinaler med hemmahoppen Kontaveit och Kanepi, så många större idrottsstjärnor lär väl inte Estland ha för tillfället..

Krejcikova och Bencic är redan klara för semifinal, två olympiska mästarinnor från Tokyo..
Härlig turnering!

Andra gången jag ser en hel match med Kanepi. Tycker hon spelade riktigt bra hon är lite som en Halep fast på steroider.

Ska bli intressant att se Kanepi möta Kontaveit som jag aldrig någonsin tycker har spelat som en top 5 spelare även om rankningen säger annat.
Senast redigerad av biupy6ip 2022-10-01 kl. 01:54.
Citera
2022-10-01, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biupy6ip
Härlig turnering!

Andra gången jag ser en hel match med Kanepi. Tycker hon spelade riktigt bra hon är lite som en Halep fast på steroider.

Ska bli intressant att se Kanepi möta Kontaveit som jag aldrig någonsin tycker har spelat som en top 5 spelare även om rankningen säger annat.

Lite Stockholm Open-känsla igår faktiskt, när vi hade svenskar långt framme i turneringen..

Bra fight av Kanepi..

Utgår ifrån att matchen drar stort intresse i Estland också..
Citera
2022-10-01, 13:45
Medlem
Roligt med ett svenskt framtidshopp, glädjande att mamman själv spelat på WTA-touren, så föräldrarna vet vad allt handlar om, känns stabilt med Magnus Norman som tränare också..

Brukar vara många som vill "hajpa" talanger och jag är ofta väldigt skeptisk, men det här känns rätt bra faktiskt..

https://www.expressen.se/sport/tennis/svenska-grace-bernstein-11-ar-en-av-varldens-storsta-talanger/
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-10-01 kl. 13:51.
Citera
2022-10-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Roligt med ett svenskt framtidshopp, glädjande att mamman själv spelat på WTA-touren, så föräldrarna vet vad allt handlar om, känns stabilt med Magnus Norman som tränare också..

Brukar vara många som vill "hajpa" talanger och jag är ofta väldigt skeptisk, men det här känns rätt bra faktiskt..

https://www.expressen.se/sport/tennis/svenska-grace-bernstein-11-ar-en-av-varldens-storsta-talanger/
Verkar onekligen lovande på riktigt
Citera
2022-10-01, 16:51
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vad fan hände i challenger-matchen mellan Moutet och Andreev? Aldrig sett något liknande. Haha, pinsamt.
Citera
2022-10-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vad fan hände i challenger-matchen mellan Moutet och Andreev? Aldrig sett något liknande. Haha, pinsamt.

Moutet har ju nåt fel i huvudet och nu verkar han ha mött någon som är på samma nivå.

Generellt tycker jag att de manliga tennisproffsen beter sig allt sämre – det verkar nästan som en masspsykos bland dem att bete sig rövigt nuförtiden.

Och domarna är alldeles för snälla.

År efter år har de tex mjäkat med Kyrgios och låtit honom bli ett egotrippat monster som nu imiteras av andra mentalt omogna spelare som saknar vuxen förebild.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-10-01 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in