2022-06-22, 12:59
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beelito
Dronabinol är väl inte en ren THC olja? Läkaren sa att den var helt naturlig så bör innehålla en viss mängd CBD.

Har bara tagit 5-6 droppar cannabidiol med 4 droppar dronabinol. Ska testa 5 med lite mer cannabidiol.
För mig blir effekten klart starkare på fastande mage än om man ätit innan.

Jo, THC isolat.
Citera
2022-09-21, 08:20
Avslutad
Det ser ut som att högkostnadsskyddet försvinner på dronabinol och cannabidiol 2022-10-10. Stockholms region verkar ha ledsnat på att stå för mellanskillnaden.
Citera
2022-09-21, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Det ser ut som att högkostnadsskyddet försvinner på dronabinol och cannabidiol 2022-10-10. Stockholms region verkar ha ledsnat på att stå för mellanskillnaden.

Nej, det är då Aureum inte längre kan skriva ut recept. Oljorna kommer finnas kvar, likaså högkostnadsskyddet.

Försöker själv hitta ny läkare som kan ta över förskrivningen, men det är omöjligt

Jävla skitklinik som bara är intresserad av pengar, hade dem varit lika intresserade av patienters hälsa som pengar hade detta aldrig hänt. Många som kommer få bita i det sura äpplet och gå tillbaka till oxy/fenta
Citera
2022-09-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
.

Får rätta mig själv här, tydligen är det både och. Både licensförskrivningen och högkostnadsskyddet försvinner. Om det blir permanent eller temporärt återstår att se. Vilket fall som är allt Aureums fel
Citera
2022-09-23, 23:48
Medlem
Jaha, detta är ju oerhört trist. Har haft så jävla positiv effekt av behandlingen..har haft förskrivning sedan februari 2022.

Någon som känner till andra kliniker som kan vara behjälpliga?

Tacksam för hjälp.
Citera
2022-09-24, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxorn
Jaha, detta är ju oerhört trist. Har haft så jävla positiv effekt av behandlingen..har haft förskrivning sedan februari 2022.

Någon som känner till andra kliniker som kan vara behjälpliga?

Tacksam för hjälp.

SPC i Malmö, tyvärr en privatklinik det också så räkna med samma priser som Aurerum när det gäller förstabesök och uppföljning. Vet dock inte hur det är där nu, läkaren som höll i det innan gick bort för någon månad sedan. Fanns lite rykten om att Tina Horsted skulle ta över eller hjälpa till men vet inte hur det blev med det.

Har du nära till Danmark och massor av pengar över (något vi sjuka sällan har ) kan du besöka Tina's klinik "Tina Horsted, Smerteklinik" i Köpenhamn. Men räkna med problem från Tull då dem inte respekterar Schengen regler om 30 dagars läkemedelsförbrukning.
Citera
2022-09-25, 11:43
Medlem
Citat:
SPC i Malmö, tyvärr en privatklinik det också så räkna med samma priser som Aurerum när det gäller förstabesök och uppföljning. Vet dock inte hur det är där nu, läkaren som höll i det innan gick bort för någon månad sedan. Fanns lite rykten om att Tina Horsted skulle ta över eller hjälpa till men vet inte hur det blev med det.

Har du nära till Danmark och massor av pengar över (något vi sjuka sällan har ) kan du besöka Tina's klinik "Tina Horsted, Smerteklinik" i Köpenhamn. Men räkna med problem från Tull då dem inte respekterar Schengen regler om 30 dagars läkemedelsförbrukning.

Jomen precis - har kollat lite på Horsted. Jag har pckså fått en ny tid innan region Stockholms beslut träder i kraft.

Jävla piss!
Citera
2022-09-28, 01:32
Avslutad
Jag har Bechterews sjukdom - Ankyloserande spondylit, chrons och ulcerös kolit. Svårt med sömn på nätterna blir varm i benen så kan inte sova med täcke samt att jag blir öm/värk i ländryggen och SI leden.

Någon annan med liknande sjukdom som prövat deras läkemedel?
Citera
2022-09-29, 17:58
Medlem
Jag äter de två cannabisoljorna - Dronabinol (THC) & Cannabidiol (CBD) - och undrar nu om man hade klarat sig i och med det ifall man blir bli stoppad av polisen, om man även har rökt cannabis.

Varför jag undrar är för att jag har för mig att cannabis förvandlas till något annat ämne i kroppen om man äter det och inte röker det?

Alltså, kan polisen se någon skillnad via deras analyser av blodprov om jag har tagit mina mediciner eller har rökt på? Båda innehåller ju THC efter allt.

/ W
Citera
2022-09-30, 16:14
Medlem
SvartaVargens avatar
Någon som har mer info hur fan det går nu när dom tagit bort recepten för folk?
Citera
2022-09-30, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Någon som har mer info hur fan det går nu när dom tagit bort recepten för folk?

Såg en post där någon kontaktat läkemedelskommittén i Stockholm, tydligen kan Aureum fortfarande skriva ut recept efter 10/10, men då utan högkostnadsskyddet.

5,000-20,000 per månad alltså

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/309544398_625169879317280_3249919550631630636_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=65jA1h7hqe8AX--hE36&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT8qjIwUe8LTsRwVXCrFPutRqueC_uTHExQX30K QphT3qg&oe=633C97F6

Så det som gäller nu är att hitta en läkare som vill och vågar hjälpa till med licensansökningar till läkemedelsverket. Allt som skriv ut på licens täcks av högkostnadsskyddet.

Funderar på att kontakta SPC, men dem accepterar inte videosamtal, vet inte riktigt om kroppen orkar resa så långt heller.

Någon som vet om oljor finns att söka på licens? Hade inte tackat nej till cannabis för att vaporisera, men tycker effekten blir bättre oralt.
Citera
2022-10-01, 00:01
Medlem
alientechnologys avatar
Citat:
Såg en post där någon kontaktat läkemedelskommittén i Stockholm, tydligen kan Aureum fortfarande skriva ut recept efter 10/10, men då utan högkostnadsskyddet.

5,000-20,000 per månad alltså

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/309544398_625169879317280_3249919550631630636_n.jp g?_nc_cat=109&ccb=1-7&_nc_sid=5cd70e&_nc_ohc=65jA1h7hqe8AX--hE36&_nc_ht=scontent-arn2-1.xx&oh=00_AT8qjIwUe8LTsRwVXCrFPutRqueC_uTHExQX30K QphT3qg&oe=633C97F6

Så det som gäller nu är att hitta en läkare som vill och vågar hjälpa till med licensansökningar till läkemedelsverket. Allt som skriv ut på licens täcks av högkostnadsskyddet.

Funderar på att kontakta SPC, men dem accepterar inte videosamtal, vet inte riktigt om kroppen orkar resa så långt heller.

Någon som vet om oljor finns att söka på licens? Hade inte tackat nej till cannabis för att vaporisera, men tycker effekten blir bättre oralt.

Alla läkare kan skriva ut oljorna, sativex och de framtida växtdelarna som är på väg till sverige. Godkända läkemedel behöver alltså inte licens. Men för tillfället finns inget godkänt lekemedel med växtdelar.

SPC har nog en ny läkare nu eller kommer få inom kort som sannolikt skriver ut något preparat men vet ej om dom kommer ansöka licens för bediol, bedrocan, etc. Men jag kan prova bor nära nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in