2022-05-11, 11:51
Medlem
SvartaVargens avatar
Jag har fått dronabinol och cannabidiol utan problem. har möte en gång i månaden nu för 600kr men tror ej jag behöver mer möten framåt?
Citera
2022-05-13, 15:36
Medlem
AutonomCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
Har dessa recept inte varit för att sätta press på dem andra inblandade och visa att patienter finns?

Själv har jag inte fått något recept på ww ännu, men har fått höra att det är på väg. Vad som segar är Sveriges regelverk.

Vet ej mer än att de lovar att det kommer inom en månad, men hela tiden skjuter fram. Samtidigt som leverantören säger att de inte ens vet om det är möjligt att börja producera. Alltså kliniken säger de fått löfte om leverans från leverantören, leverantören säger att de aldrig funnits ett sådant löfte.

Regelverket är det inte fel på, vänner i Malmö har under flera år fått utskrivet växtdelar genom en annan klinik.
Citera
2022-05-13, 15:39
Medlem
AutonomCows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxorn
Jag måste slarvat när jag citerade dig första gången då jag inte syftade på växtdelar, dessa har jag själv blivit lovad.

Det jag blir fundersam på är dock när du skriver att man har sativex på recept vilket du menar på är dyrt, men att oljorna som täcks av högkostnadsskyddet (har dem själv) ”inte fungerar”.

Hur menar du? Oljorna och sativex är ju i stort sätt samma sak, det vill säga THC/CBD som intas oralt.

Ah du menar så, finns olika oljor. En av dem är kemiskt tillverkad THC/CBD, den fungerar inte på samma sätt som Sativexen som är gjort av verkliga växter. Du kanske haft turen att få riktigt olja.
Citera
2022-05-13, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutonomCow
Ah du menar så, finns olika oljor. En av dem är kemiskt tillverkad THC/CBD, den fungerar inte på samma sätt som Sativexen som är gjort av verkliga växter. Du kanske haft turen att få riktigt olja.

Det kan vara så att du har rätt.

Dronabinol, 25 / MG THC / ML smakar ren och skär cannabis, således är den inte syntetisk.

Cannabidiol å andra sidan smakar inget och det är mycket möjligt att den är syntetisk.
Citera
2022-05-13, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutonomCow
Vet ej mer än att de lovar att det kommer inom en månad, men hela tiden skjuter fram. Samtidigt som leverantören säger att de inte ens vet om det är möjligt att börja producera. Alltså kliniken säger de fått löfte om leverans från leverantören, leverantören säger att de aldrig funnits ett sådant löfte.

Regelverket är det inte fel på, vänner i Malmö har under flera år fått utskrivet växtdelar genom en annan klinik.

Denna publicerades igår,

"Stor cannabisaffär mellan Sverige och Danmark värd 37 miljoner kronor!

"Det är genom ramverket i en avsiktsförklaring mellan det danska bolaget DanCann Pharma A/S och det svenska bolaget Aureum Pharma AB som denna storaffär planeras genomföras. Avsiktsförklaringen avser inköp av godkända medicinska cannabinoid baserade produkter på bulk, det är både THC och CBD dominanta beredningar och växtmaterial som avses och som kommer levereras från odling i Danmark till laboratorier i Sverige. Estimerad omsättning dom tre kommande åren och kan ge ett affärs värde på 37 miljoner SEK."

https://via.tt.se/pressmeddelande/stor-cannabisaffar-mellan-sverige-och-danmark-vard-37-miljoner-kronor?publisherId=3235652&releaseId=3322414&lang= sv
Citera
2022-05-18, 10:25
Medlem
beelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Jag har fått dronabinol och cannabidiol utan problem. har möte en gång i månaden nu för 600kr men tror ej jag behöver mer möten framåt?

Samma här, var inga problem bara man har förberett relevanta journaler och läkemedelslista.
Krävs dock att du har en historik som påvisar att du haft problem med smärta, eller annat som de behandlar för.

Vet inte om man ska ha möte varje månad man ska förnya receptet, eller om det bara är i början?

Hur doserar ni som fått dronabinol och cannabidiol?
Jag tycker inte jag märker någon skillnad om jag ökar eller minskar på cannabidiol.

Droppar ni under tungan, eller sväljer direkt?
Nån som vet vad det är för CBD:THC ratio på dronabinolen?
Fick inte så jättemycket info av läkaren annat än att det är naturligt och inte syntetiskt, samt att det tillverkas av Bedrocan. Kollade på Bedrocans hemsida och där står inte ens dronabinol med.

Söker man på dronabinol får man bara upp info om marinol som är syntetisk.
Citera
2022-05-18, 11:15
Medlem
SvartaVargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beelito
Samma här, var inga problem bara man har förberett relevanta journaler och läkemedelslista.
Krävs dock att du har en historik som påvisar att du haft problem med smärta, eller annat som de behandlar för.

Vet inte om man ska ha möte varje månad man ska förnya receptet, eller om det bara är i början?

Hur doserar ni som fått dronabinol och cannabidiol?
Jag tycker inte jag märker någon skillnad om jag ökar eller minskar på cannabidiol.

Droppar ni under tungan, eller sväljer direkt?
Nån som vet vad det är för CBD:THC ratio på dronabinolen?
Fick inte så jättemycket info av läkaren annat än att det är naturligt och inte syntetiskt, samt att det tillverkas av Bedrocan. Kollade på Bedrocans hemsida och där står inte ens dronabinol med.

Söker man på dronabinol får man bara upp info om marinol som är syntetisk.

Dronabinol = THC
Cannabidiol = CBD

jag tar 5 droppad dronabinol på kvällen, 15 droppar cannabidiol. blir hög som ett hus.
Citera
2022-05-19, 10:17
Medlem
beelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Dronabinol = THC
Cannabidiol = CBD

jag tar 5 droppad dronabinol på kvällen, 15 droppar cannabidiol. blir hög som ett hus.

Dronabinol är väl inte en ren THC olja? Läkaren sa att den var helt naturlig så bör innehålla en viss mängd CBD.

Har bara tagit 5-6 droppar cannabidiol med 4 droppar dronabinol. Ska testa 5 med lite mer cannabidiol.
För mig blir effekten klart starkare på fastande mage än om man ätit innan.
Citera
2022-05-19, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beelito
Dronabinol är väl inte en ren THC olja? Läkaren sa att den var helt naturlig så bör innehålla en viss mängd CBD.

Har bara tagit 5-6 droppar cannabidiol med 4 droppar dronabinol. Ska testa 5 med lite mer cannabidiol.
För mig blir effekten klart starkare på fastande mage än om man ätit innan.

Jag kör 15 / 15 droppar cannabinol morgon och kväll - däremellan adderar jag dronabinol utifrån behov.
Citera
2022-06-19, 03:14
Medlem
Hade kontakt med dom i slutet av maj. Fick medicin efter bara någon vecka.

Lämnade in pdf på läkarjournaler och pdf på medicinlista innan första videomötet.

Det som krävs för att kunna få behandling är att man har en bakgrund med smärtor och smärtbehandling av fx, opioider. Man kan inte ringa och hävda att man har grå starr eller ont i huvudet utan det krävs utförlig dokumentation på neurologisk smärta eller annan smärtproblematik.

Första videomötet kostade 1800.

Medicinen är en cdb olja kombinerat med en thc olja som går under högkostnadsskyddet. Medicinen funkar riktigt bra och kostade ungefär 2800 första gången jag beställde via nätapotek med leverans till instabox.

Andra leveransen kostade sammanlagt 55 spänn efter ett uppföljningsmöte på telefon som gick på 600.

Dom som har en dålig upplevelse med aureum har säkert inte gjort rätt för sig, jag har haft 0 problem. Läkaren är grym att ha o göra med.

Jag är skitnöjd. Ser till att följa upp på all information som gavs i första kontakten så nu rullar det bara på 💯
Citera
2022-06-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxorn
Det kan vara så att du har rätt.

Dronabinol, 25 / MG THC / ML smakar ren och skär cannabis, således är den inte syntetisk.

Cannabidiol å andra sidan smakar inget och det är mycket möjligt att den är syntetisk.

Tycker Cannabidiol smakar smör och Dronabinol smakar cannabis.

Min upplevelse av Aurem varit topp topp, rekommenderas. Bara att skicka in dokument dom ber om och sen ett videomöte med en läkare.

Enkelt och smidigt.
Citera
2022-06-20, 21:13
Medlem
Kan inget annat än att hålla med ovanstående.

Fantastiskt smidigt är det och jag är oerhört nöjd med droppdoseringen av cannabis. Faktum är att jag klarar mig på endast tre droppar dronabinol / dag, det har på sikt dämpat min nervsmärta avsevärt.

Har nu varit utan NSAID / oxytocin / citodon sedan Mars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in