Citat:
Ursprungligen postat av
Brooz
( Ej ny medlem, men "omregistrerad med nytt 'nick'", då forumets administratörer tydligen inte klarar att överföra ett konto, då ens tidigare nätserver har upphört. Har förmodligen varit registrerad längre än de flesta i den här tråden ).
Redan från början vill jag nämna, att jag inte anser att övergrepp mot barn (eller andra i beroendesituation) är försvarbart. Utövarna, däremot, kan ibland försvaras (och dömas till förvar och "behandling" på "hispan"), då de pga en psykiatrisk diagnos inte har ansetts "kunna besinna sig". Liksom fallet är med diagnosen dyslexi (vilken åtskilliga av "dumplingarna" verkar lida av) hjälper det inte med att bara skrika: "stava rätt, för ini helvete!!!". Det finns behandlingar för den diagnosen också, om bara de drabbade inser och erkänner sina problem...
Ett flertal av "dumplingarnas" inlägg visar ju övertydligt, varför "folkdomstolar" inte är en bra idé. Somliga beskriver i detalj hur de njuter av de infångade "gäddornas" och deras familjers förnedring. Andra nöjer sig inte med det, utan beskriver i detaljer (vid tangentbordet, förstås), vad de "skulle vilja göra med 'gäddorna' - 'om de bara finge tag i dem'". Dessa, rabiat fradgatuggande "dumplingar", får mig ibland att undra, om inte de själva är ett större problem än pedofiler i samhället.
Du känner inte att du relativiserar pedofilin när du jämför det med dyslexi? Som för övrigt inte är någon diagnos utan en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.
Folkdomstolar uppstår där våldsmonopolet kommer till korta, vilket det gör med sexualbrott mot barn, där förövarna borde få extremt stränga straff (och i ett bättre samhälle naturligtvis tas bort) men kommer undan med så korta straff att det är en risk pedofilerna är villiga att ta.
Nej, de som gör motstånd mot våldtäkter på barn är inte värre än de som våldtar barn. Aldrig.