2022-09-30, 08:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Du känner inte att du relativiserar pedofilin när du jämför det med dyslexi? Som för övrigt inte är någon diagnos utan en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning.

Folkdomstolar uppstår där våldsmonopolet kommer till korta, vilket det gör med sexualbrott mot barn, där förövarna borde få extremt stränga straff (och i ett bättre samhälle naturligtvis tas bort) men kommer undan med så korta straff att det är en risk pedofilerna är villiga att ta.

Nej, de som gör motstånd mot våldtäkter på barn är inte värre än de som våldtar barn. Aldrig.

Det har jag heller aldrig förfäktat! Med "tas bort" menar du förmodligen dödsstraff, vilket ju avskaffas efter hand som samhällena blir "civiliserade"...

Själv förespråkar jag ju, att de som kan rehabiliteras (oavsett vilken skada de har orsakat dessförinnan) skall återföras till samhället så snart det kan anses vara "säkert". (Där finns fortfarande åtskilligt att önska). Vad du tillskriver mig i övrigt, får du själv stå för.
Citera
2022-09-30, 08:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ingesten
Om man kollar på 33åringar i Björsbyn så finns det en vars namn som börjar på K och efternamn slutar på N. Sen finns det en profil på FB
Ang dansgäddan från Luleå
Tror också jag har hittat honom, kan någon kommentera om jag är på rätt spår eller inte, tack.

Förnamn 1: Samma som Långben eller Guillou.
Förnamn 2: Samma som en Glenmark som gjort musik med Orup och Niklas Strömstedt. Eller en fotbollsspelare Limpár.
Förnamn 3: Samma som en Reeve som spelat Stålmannen/Superman. Eller en O'Neill som är gift med prinsessan Madeleine. Dock med annan stavning.

Efternamn: Samma som en stad i Landkreis Leipzig i förbundslandet Sachsen i Tyskland, med koordinater 51°12′9″N 12°23′9″E
Citera
2022-09-30, 08:55
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow
Tror också jag har hittat honom, kan någon kommentera om jag är på rätt spår eller inte, tack.

Förnamn 2: Samma som en Glenmark som gjort musik med Orup och Niklas Strömstedt. Eller en fotbollsspelare Limpár.
Förnamn 3: Samma som en Reeve som spelat Stålmannen/Superman. Eller en O'Neill som är gift med prinsessan Madeleine. Dock med annan stavning.

Efternamn: Samma som en stad i Landkreis Leipzig i förbundslandet Sachsen i Tyskland, med koordinater 51°12′9″N 12°23′9″E
Det är helt korrekt. Det är honom jag har också. Bilderna på facebook är på han eller liknar till 99%.
Citera
2022-09-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Det har jag heller aldrig förfäktat! Med "tas bort" menar du förmodligen dödsstraff, vilket ju avskaffas efter hand som samhällena blir "civiliserade"...

Själv förespråkar jag ju, att de som kan rehabiliteras (oavsett vilken skada de har orsakat dessförinnan) skall återföras till samhället så snart det kan anses vara "säkert". (Där finns fortfarande åtskilligt att önska). Vad du tillskriver mig i övrigt, får du själv stå för.

Det finns ingen rehabilitering av så pass rubbade människor och psykiatrin har inga fungerande metoder för att komma åt deras störningar (möjligen kan kemisk kastrering fungera, men det bygger ju på att de tar sina mediciner), flera av gäddorna på Dumpen är återfallsförbrytare som har suttit inne och fått terapi i fängelset och återfaller ändå, gång på gång, i nya sexualbrott mot barn. Då krävs det andra metoder. Till att börja med verkligt kännbara straff - vi pratar livstids fängelse för grövre sexualbrott mot barn, eller inskrivning på slutna psykiatriska avdelningar på obestämd tid.

Samhället tar tyvärr inte den här frågan på allvar alls. Tills vidare är jag nöjd med att personer som skohandlaren eller adelsgäddan åtminstone får sina liv totalförstörda. Jag kommer aldrig ha någon sympati gentemot sådana.
Citera
2022-09-30, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det finns ingen rehabilitering av så pass rubbade människor och psykiatrin har inga fungerande metoder för att komma åt deras störningar (möjligen kan kemisk kastrering fungera, men det bygger ju på att de tar sina mediciner), flera av gäddorna på Dumpen är återfallsförbrytare som har suttit inne och fått terapi i fängelset och återfaller ändå, gång på gång, i nya sexualbrott mot barn. Då krävs det andra metoder. Till att börja med verkligt kännbara straff - vi pratar livstids fängelse för grövre sexualbrott mot barn, eller inskrivning på slutna psykiatriska avdelningar på obestämd tid.

Samhället tar tyvärr inte den här frågan på allvar alls. Tills vidare är jag nöjd med att personer som skohandlaren eller adelsgäddan åtminstone får sina liv totalförstörda. Jag kommer aldrig ha någon sympati gentemot sådana.

Läs (och försök att förstå) vad jag skriver i den första meningen av mitt ursprungliga inlägg! Jag försvarar alltså inga övergrepp i vad form det vara månde. Lika lite känner jag någon tillfredsställelse av, att vissa personer (och deras anhöriga) "får sina liv totalförstörda"...

Din kompetens inom psykiatrin får du själv redogöra för.
Senast redigerad av Brooz 2022-09-30 kl. 09:44.
Citera
2022-09-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Det är helt korrekt. Det är honom jag har också. Bilderna på facebook är på han eller liknar till 99%.

En utav dom gamla profilbilderna är samma som finns på dumpen. Så skulle med all säkerhet påstå att det är personen ifråga.
Citera
2022-09-30, 09:42
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raymond-Chow

Bor han ihop med en polis?
Citera
2022-09-30, 09:44
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
( Ej ny medlem, men "omregistrerad med nytt 'nick'", då forumets administratörer tydligen inte klarar att överföra ett konto, då ens tidigare nätserver har upphört. Har förmodligen varit registrerad längre än de flesta i den här tråden ).

Redan från början vill jag nämna, att jag inte anser att övergrepp mot barn (eller andra i beroendesituation) är försvarbart. Utövarna, däremot, kan ibland försvaras (och dömas till förvar och "behandling" på "hispan"), då de pga en psykiatrisk diagnos inte har ansetts "kunna besinna sig". Liksom fallet är med diagnosen dyslexi (vilken åtskilliga av "dumplingarna" verkar lida av) hjälper det inte med att bara skrika: "stava rätt, för ini helvete!!!". Det finns behandlingar för den diagnosen också, om bara de drabbade inser och erkänner sina problem...

Ett flertal av "dumplingarnas" inlägg visar ju övertydligt, varför "folkdomstolar" inte är en bra idé. Somliga beskriver i detalj hur de njuter av de infångade "gäddornas" och deras familjers förnedring. Andra nöjer sig inte med det, utan beskriver i detaljer (vid tangentbordet, förstås), vad de "skulle vilja göra med 'gäddorna' - 'om de bara finge tag i dem'". Dessa, rabiat fradgatuggande "dumplingar", får mig ibland att undra, om inte de själva är ett större problem än pedofiler i samhället.
Du kan ju annars skriva vad ditt tidigare konto heter, om du vill alltså. OBS, detta är ingen förfrågan, bara ett tips.
Citera
2022-09-30, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Bor han ihop med en polis?
Vet inget mer än att pojkvännen verkar vara en vargfixerad furry
Citera
2022-09-30, 09:52
Medlem
BeachBobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingesten
En utav dom gamla profilbilderna är samma som finns på dumpen. Så skulle med all säkerhet påstå att det är personen ifråga.
Jag har så otroligt svårt med ansikte när det gäller bilder. Därför är jag alltid lite försiktig att uttala mig tvärsäkert. Men du har rätt den sista bilden nere i högra hörnet är samma bild han har i chatten.
Citera
2022-09-30, 09:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Ok, tack!
Citera
2022-09-30, 11:44
Medlem
Citat:
Läs (och försök att förstå) vad jag skriver i den första meningen av mitt ursprungliga inlägg! Jag försvarar alltså inga övergrepp i vad form det vara månde.

Har jag inte sagt, men jämför du dyslexi och pedofili får du räkna med visst mothugg.

Citat:
Lika lite känner jag någon tillfredsställelse av, att vissa personer (och deras anhöriga) "får sina liv totalförstörda"...

Vad tycker du man ska göra åt problemet? Är det samhället gör nu tillräckligt, enligt dig?

Citat:
Din kompetens inom psykiatrin får du själv redogöra för.

Jag redogör bara för vad inflytelserika forskare inom området säger. Det som brukar omnämnas som effektivt är kemisk kastrering. Men du vet säkert bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in