2022-09-29, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kjenner jeg ser frem til den dagen politiet skal briljere i denne saken. Når enkelte skal måtte tenke helt andre tanker rundt hva norsk politi faktisk er kapable til når det hele snudde for deres del. Når flaksen bytta eier.

Om den dagen ikke kommer vil jeg allikevel være av de som tenker at de gjorde virkelig alt de kunne for offeret i dette og gi de kred for nettopp det. Noe man ikke kan gi enkelte andre kred for. De som burde gjort alt de kunne, men brukte tiden på å gå til angrep på politiets metoder og med det forsøkte fremstille seg selv som ofrene i dette.

I mine øyne er det ikke noe nobelt ved å forhåndsdømme folk, og kalle TH for konedrapsmann uten at det finnes beviser for at dette stemmer.

Jeg har skrevet det før, men det minner mest om en lysjemobb fra gamle dager som ønsker å henge noen uten rettsak. Det finnes alt for mange eksempler i Norge på at "lynsjemobben" har gått etter feil person, og at de skyldige har sluppet straff. Vi får håpe det ikke skjer igjen.

Alle håper jo at de skyldige blir tatt, og får sin velfortjente straff.
Citera
2022-09-29, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
TH har jo som kjent interessert seg for uløste drapssaker, så han har vel skaffet
seg litt kjennskap til hvordan rettssystemet vurderer styrken av ulike beviser
opp mot hverandre. Saken er vel uten presedens i norsk retttshistorie, så det
er tydeligvis en ekstra kneik for påtalemyndigheten å forsere.

De kommer ikke i mål uten å knekke kryptosporet.

De må bevise at det er en villedning for å skjule et mord.

Jeg tror politiet har kommet langt på vei med å bevise villedning, gjennom analysene av AEs iPhone.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Lagmannsretten vurderte selvsagt alle bevisene.

Hadde det eksistert noen tegn på at livsbevis og alibi var konstruert og forfalsket, så hadde TH blitt varetektsfengslet, tiltalt og dømt for lenge siden.

Nei, jeg tror ikke Lagmannsretten vurderte bevisene som knytter TH til åstedet i det hele tatt.

Holden kuppet Lagmannsretten med alibi-beviset. Og avskar dermed vurderinger av bevisene mot TH.

Livsbevis og alibibeviset består av telefonaktivitet, som hvem-som-helst kan ha stått bak, eventuelt også tekniske eller teknologiske hjelpemidler, og la vekt på "antatt tidspunkt" noe skjedde med AE, enten hun ble drept eller bortført, så forsvant hun sporløst, og to forskjellige telefonvitner som begge på hver sin måte står i et avhengighetsforhold til TH, og begge vitner mumler og fomler før de bekrefter å ha snakket med AE.

Dette er mye svakere beviser enn dna fra TH, og ikke gyldige beviser for at TH må være uskyldig.

Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Gode odds for at teh og muligens mb, de som uttalte seg vagt og unnvikende, hindrer domfellelse av morderen.

Ja. Du har muligens helt rett her.
Citera
2022-09-29, 23:19
Medlem
Når det gjelder THs "merkelige adferd" drapsdagen.

Selve drapshandlingen utløser et psykisk eller psykologisk sjokk hos gjerningspersonen. Dette sjokket gir også gir sterke fysiske utslag. Nevrobiologiske og forbigående endringer som blant annet påvirker og forsinker evnen til å tenke rasjonelt og til å reagere normalt. Dette vil også ramme drapsmenn som har drept tidligere. Denne sjokkeffekten er sterkest de første 12-24 timene etter drapet.

Denne sjokkeffekten har et spesielt navn som jeg ikke husker. Men som jeg har lest om engang. Jeg har forsøkt å google uten å finne igjen navnet på denne tilstanden.

De aller fleste konedrapsmenn varsler politiet selv i løpet av kort tid. De fleste tilstår. Og de fleste angrer.

Også de fleste av de som i større eller mindre grad har planlagt drapet på forhånd.

Selv om TH er sterkt kynisk og kaldblodig, så har han ikke helt greid å unnslippe denne sjokkeffekten.
Citera
2022-09-29, 23:30
Medlem
Citat:
I mine øyne er det ikke noe nobelt ved å forhåndsdømme folk, og kalle TH for konedrapsmann uten at det finnes beviser for at dette stemmer.

Jeg har skrevet det før, men det minner mest om en lysjemobb fra gamle dager som ønsker å henge noen uten rettsak. Det finnes alt for mange eksempler i Norge på at "lynsjemobben" har gått etter feil person, og at de skyldige har sluppet straff. Vi får håpe det ikke skjer igjen.

Jeg skjønner at du er provosert.

Men vi deltar på et anonymt debattforum. Det er tillatt å si hva vi oppfatter og mener og tror her. Dette er ikke en rettssal.

Jeg er også meget provosert. Over hvordan TH har utnyttet og omgått loven. Over ektepakt-svindelen mot sin egen kone, og sine barns mor. Og til slutt drap. Forsøkt kamuflert som bortføring og kidnapping.

Det er nokså utålelig å lese om.
Citera
2022-09-29, 23:32
Medlem
Citat:

Ja det vil jeg tro. Om vi da ser bort fra de som står bak drapet på henne,
Citera
2022-09-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Litt rart at TH glemte akkurat mobilen i forbauselsen, når den var i bruk hele dagen for å ringe AE.

TH skal ha hatt mobilen på seg helt frem til kl. 13.20 da han avsluttet en kort samtale med TEH.
Hvorfor plutselig legge den bort når bekymringen toppet seg og han fryktet det sto om liv og helse.

I en akuttsituasjon er vel mobilen det siste de fleste forlater. Men akkurat da ble mobilen forlatt.
veldig ivrig med å ringe teh denne dagen.
Citera
2022-09-30, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Da må samtalen 10.38-11.12 forklares.
Og møtet i åpent kontorlandskap som angivelig skal ha vart frem til den samtalen 10.38. Vi vet ikke hvem som satt i landskapet, så dette er mindre håndfast. Men samtalen 10.38-11.12 er håndfast.
GM kan ha hatt et tidsvindu 8.56 til ca 10. 07
Citera
2022-09-30, 00:46
Medlem
Citat:
Det gir ingen mening at han skulle unngå å gå inn i boligen. Ved en planlagt forbrytelse, burde jo fokuset være at den planlagte forklaringen stemte best mulig overens med sporene.
sa han gikk inn med sko.
Citera
2022-09-30, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det stemmer. Han fikk hverken med seg saueskinnet i entréen, konvolutten, mobiltelefonen til AE eller slepesporene. Godt gjort at han heller ikke tråkket i slepesporene, når han har forklart at han passerte entréen flere ganger og ikke så noen ting. Han har forklart at han beveget seg fort rundt i huset. Men så har heller ikke politiet sett noe til THs skoavtrykk, så det er ikke uten grunn at det settes spørsmålstegn.
ingen andre enn th har sett aeh etter drosjesjåføren. Drapstidspunktet er dermed ikke hugget i stein. Falskvitner er ikke uvanlig i drapssaker.
Citera
2022-09-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Kjenner jeg ser frem til den dagen politiet skal briljere i denne saken. Når enkelte skal måtte tenke helt andre tanker rundt hva norsk politi faktisk er kapable til når det hele snudde for deres del. Når flaksen bytta eier.

Om den dagen ikke kommer vil jeg allikevel være av de som tenker at de gjorde virkelig alt de kunne for offeret i dette og gi de kred for nettopp det. Noe man ikke kan gi enkelte andre kred for. De som burde gjort alt de kunne, men brukte tiden på å gå til angrep på politiets metoder og med det forsøkte fremstille seg selv som ofrene i dette.
ikke kommer? Du vet jo sikkert...
Citera
2022-09-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Når det gjelder THs "merkelige adferd" drapsdagen.

Selve drapshandlingen utløser et psykisk eller psykologisk sjokk hos gjerningspersonen. Dette sjokket gir også gir sterke fysiske utslag. Nevrobiologiske og forbigående endringer som blant annet påvirker og forsinker evnen til å tenke rasjonelt og til å reagere normalt. Dette vil også ramme drapsmenn som har drept tidligere. Denne sjokkeffekten er sterkest de første 12-24 timene etter drapet.

Denne sjokkeffekten har et spesielt navn som jeg ikke husker. Men som jeg har lest om engang. Jeg har forsøkt å google uten å finne igjen navnet på denne tilstanden.

De aller fleste konedrapsmenn varsler politiet selv i løpet av kort tid. De fleste tilstår. Og de fleste angrer.

Også de fleste av de som i større eller mindre grad har planlagt drapet på forhånd.

Selv om TH er sterkt kynisk og kaldblodig, så har han ikke helt greid å unnslippe denne sjokkeffekten.
massasjestol en time. Adrenalin
Citera
2022-09-30, 03:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
massasjestol en time. Adrenalin

Ja, og helt sikkert nerver. Han var ikke helt på plass da han møtte politiet, visstnok.
Noe han ble sint for at de påpekte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in