2022-09-29, 21:38
Medlem
AEs og THs mobiltelefon ser ut til å ha vært i bruk nøyaktig samtidig ved flere av de sentrale tidspunktene i saken.

Kl. 9.14-9.16 og 10.06-10.07 er to av dem. Begge deler svært viktige tidspunkter den dagen. Kl. 10.38-11.12 er et annet.
Citera
2022-09-29, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Ja, det henger på greip at han tok den med seg på jobb. Kan deretter ringe med den fra S4 uten å måtte gå inn

Det henger ikke på greip at TH skulle være redd for å gå inn i boligen, hvis han står bak. Han måtte jo inn på åstedet både for å lete etter AE, slik han skulle forklare, for å se hvordan åstedet så ut, og finne trusselbrevet.

Sønnen oppdaget jo også slepesporene da han kom, og da stod vel TH i telefonen med politiet.
Citera
2022-09-29, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Det henger ikke på greip at TH skulle være redd for å gå inn i boligen, hvis han står bak. Han måtte jo inn på åstedet både for å lete etter AE, slik han skulle forklare, for å se hvordan åstedet så ut, og finne trusselbrevet.

Sønnen oppdaget jo også slepesporene da han kom, og da stod vel TH i telefonen med politiet.

Ingenting som tyder på at han var inne og lette. Og trusselbrevet kunne han hatt med seg. Kun hans ord på at det lå på stolen. Og han er lite troverdig i mine øyne
Senast redigerad av Alsagio 2022-09-29 kl. 21:52.
Citera
2022-09-29, 21:54
Medlem
Citat:
Ingenting som tyder på at han var inne og lette. Og trusselbrevet kunne han ha med seg. Kun hans ord på at det lå på stolen. Og han er lite troverdig i mine øyne

Han har vel beskrevet åstedet for politiet?

Når sønnen kunne gå inn og observere slepesporene, så var det vel ikke noe poeng for TH å sitte i bilen?
Citera
2022-09-29, 21:56
Medlem
Citat:
Han har vel beskrevet åstedet politiet?

Når sønnen kunne gå inn og observere slepesporene, så var det vel ikke noe poeng for TH å sitte i bilen?

TH beskrev ikke åstedet særlig godt, da han ikke fikk med seg slepesporene.
Citera
2022-09-29, 22:00
Medlem
Citat:

Det gir ingen mening at han skulle unngå å gå inn i boligen. Ved en planlagt forbrytelse, burde jo fokuset være at den planlagte forklaringen stemte best mulig overens med sporene.
Citera
2022-09-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ingenting som tyder på at han var inne og lette. Og trusselbrevet kunne han hatt med seg. Kun hans ord på at det lå på stolen. Og han er lite troverdig i mine øyne

Han kan ha tatt av seg på beina, selv om han sier noe annet. Var han ikke inne boligen, må han ha hatt Sprox sko på beina og med det kunnet nå brevet på stolen og med det avsatte de sporene som er funnet i boligen.

Men sønnen har vel fortalt hvorvidt han møtte sin far i eller utenfor boligen den dagen. Og lydtekniker har vært i boligen da for sikkert å gjøre undersøkelser rundt hvorvidt disse snakker sant om dette eller ikke.
Citera
2022-09-29, 22:04
Medlem
Citat:
Det gir ingen mening at han skulle unngå å gå inn i boligen. Ved en planlagt forbrytelse, burde jo fokuset være at den planlagte forklaringen stemte best mulig overens med sporene.

Dumt da at det ikke finnes spor av skoene han sier han gikk inn med
Citera
2022-09-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Sporene i S4 er et eget kapittel for seg selv. Her er det delte meninger på om de kan knyttes til TH - ref VG 15.2020 bevisene som falt:
"Et skjortespor. Et bilspor. Og et telefonspor. I tur og orden har politiet fått los på antatt sterke bevis mot Tom Hagen (70) – som har vært feil."

"De har fortsatt ingen «smoking gun». De har ingen fellende beviser, og fortsatt står flere sentrale spørsmål ubesvart.
– På nåværende tidspunkt er ikke bevisene av en styrke som gjør at vi kan ta ut en tiltale, har politiinspektør Agnes Beate Hemiø uttalt til Nettavisen."
(ArtIkelen bør leses i sin helhet og her nevnes også sandaler)

Krimteknikker Eva B Ragde.om åstedet i S4:
"Det kan være uendelig, uendelig mange forklaringer på det. Det kan være like mange muligheter som rubik's kube"

Høres ut som den erfarne krimteknikkeren holder det meste åpent, så da må man nok se på tidslinjen for å finne et svar tenker jeg.

Politiet sitter på både håndfaste bevis og indisier mot TH. Derav deres ferskeste uttalelse til pressen og det norske folk: «Vi er trygge på at saken vil bli løst». Dette var etter at omorganiseringen av etterforskningen var et faktum. Jeg er også overbevist om at saken blir løst, i hovedsak basert på min solide bakgrunn for egne meninger, samt politiets overbevisning om at det finnes kun en vei til målet, nemlig via TH🧐
Citera
2022-09-29, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
AEs og THs mobiltelefon ser ut til å ha vært i bruk nøyaktig samtidig ved flere av de sentrale tidspunktene i saken.

Kl. 9.14-9.16 og 10.06-10.07 er to av dem. Begge deler svært viktige tidspunkter den dagen. Kl. 10.38-11.12 er et annet.

Kan være at 10.38-11.12 har skapt litt ekstra hodebry for politiet tenker jeg, dersom oppgitt tidspunkt for den stemmer.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-29 kl. 22:15. Anledning: Tillegg
Citera
2022-09-29, 22:11
Medlem
Citat:

Det stemmer. Han fikk hverken med seg saueskinnet i entréen, konvolutten, mobiltelefonen til AE eller slepesporene. Godt gjort at han heller ikke tråkket i slepesporene, når han har forklart at han passerte entréen flere ganger og ikke så noen ting. Han har forklart at han beveget seg fort rundt i huset. Men så har heller ikke politiet sett noe til THs skoavtrykk, så det er ikke uten grunn at det settes spørsmålstegn.
Citera
2022-09-29, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Politiet sitter på både håndfaste bevis og indisier mot TH. Derav deres ferskeste uttalelse til pressen og det norske folk: «Vi er trygge på at saken vil bli løst». Dette var etter at omorganiseringen av etterforskningen var et faktum. Jeg er også overbevist om at saken blir løst, i hovedsak basert på min solide bakgrunn for egne meninger, samt politiets overbevisning om at det finnes kun en vei til målet, nemlig via TH🧐

Kjenner jeg ser frem til den dagen politiet skal briljere i denne saken. Når enkelte skal måtte tenke helt andre tanker rundt hva norsk politi faktisk er kapable til når det hele snudde for deres del. Når flaksen bytta eier.

Om den dagen ikke kommer vil jeg allikevel være av de som tenker at de gjorde virkelig alt de kunne for offeret i dette og gi de kred for nettopp det. Noe man ikke kan gi enkelte andre kred for. De som burde gjort alt de kunne, men brukte tiden på å gå til angrep på politiets metoder og med det forsøkte fremstille seg selv som ofrene i dette.
Senast redigerad av Kokadu 2022-09-29 kl. 22:23. Anledning: Rettet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in