2007-08-29, 12:31
Medlem
jumpcuts avatar
Tycker man att det är obehagligt att ha långärmad skjorta på sig utan någonting över (som ofta kan se lite "naket" ut) så kan man ju alltid vika upp ärmarna. Eller bara se till att ha på sig något över skjortan...
Citera
2007-08-30, 17:03
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milk
Grejen är att jag klär mig nästan alltid propert, men vart lit ställd när EN människa frågade VARFÖR, för mig och mina närmaste vänner tillhör det vardagen att inte klä sig som en fattig bonde...Men jag trodde vi alla hade fel när en ifrågasatte detta som är bekant på lång väg till mig, därför frågade jag vad ni annser...

Skulle givetvis frågat honom vad han klär sig i när han är hemma, blåställ?

Milk: Skit i den sortens kommentarer. Det är aldrig fel att ha en proper stil. Den som klagar på det, sänker bara sig själv. De som brukar klaga på att andra klär sig "för stilfullt" i deras ögon, är vanligtvis bara alltför väl medvetna om att de själva saknar självförtroende nog att klä sig med stil - i annat fall hade de över huvud taget inte lagt märke till vad du haft på dig för kläder. Att klä sig med stil är bara ett tecken på att man visar respekt för omgivningen utan att för den skull nedvärdera sig själv.
Citera
2007-08-30, 22:58
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Nu går jag lite off topic, men button down är ju det vidrigaste som finns?

Citat:
Ursprungligen postat av sEBbe85
Är det sån där skjorta med knappar på kragen? Isåfall håller jag med dig, det är det fulaste som finns! VARFÖR existerar denna skjortform?

Varför finner ni button down skjortor vidriga? Tycker man ser mer propert klädd ut i sådana och passar även mycket bra om man har en kostym eller en crew neck jumper i bättre kvalité.
Att endast gå runt i en button down är kanske inte att föredra men kan vara snyggt.
Citera
2007-08-30, 23:12
Medlem
JazzforMiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre
Varför finner ni button down skjortor vidriga? Tycker man ser mer propert klädd ut i sådana och passar även mycket bra om man har en kostym eller en crew neck jumper i bättre kvalité.
Att endast gå runt i en button down är kanske inte att föredra men kan vara snyggt.

Jag tycker button down är mycket snyggt faktiskt. Som sagt att föredra under crewnecks.
Citera
2007-08-31, 10:08
Medlem
Raschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexandre

Helt enkelt för att det ser fult och löjligt ut..
Citera
2007-08-31, 18:43
Medlem
Alexandres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasch
Helt enkelt för att det ser fult och löjligt ut..

Gissar att du är en sån person som hellre använder en regnbågsfärgad skjorta med cutaway krage som helst ska löpa halva vägen till axeln..
Citera
2007-08-31, 18:57
Medlem
Giffoxs avatar
En button down är ju definitivt mindre formellt än exempelvis en cut away. Jag skulle aldrig köpa en sjäv men det finns de som lyckas få den att se ok ut, inte mer.
Citera
2007-08-31, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebuchanezzar
Alltså. Jag själv skulle ifrågesätta ditt initiativ till att ha finskjorta på dig under en skoldag. Däremot skulle jag inte ifrågesätta dig om du haft en mer "casualty" skjorta. Typ en button-down R.L eller liknande..

Sen är också skoluniform ett undantag där jag heller inte hade ifrågesatt ditt klädesval.

Varför skulle du ifrågasätta det?
Citera
2007-09-01, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernanke
Nu går jag lite off topic, men button down är ju det vidrigaste som finns?

Button down må vara vidrigt. Men det är snyggast såvida du inte bär blazer eller kostym.

Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Vad menar du med en finskjorta?

http://www.raffaello-network.com/raffties/detail.php?itemid=91090&rangeid=327

Detta är en skjorta som kan brukas vid en finare tillställning. Exempelvis, invigningar, bröllop..finare tillfällen helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Enity
Casualtyskjorta?
Är det en skjorta någon som dött har haft eller?

http://www.raffaello-network.com/raffties/detail.php?itemid=92087&rangeid=760

En casualty skjorta är en lite mer avslappnad skjorta som är mer lämpad att använda under mindre finare förhållanden, exempelvis en dag på stan eller en fika med flickvännen (tolka det inte fel)

Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
Varför skulle du ifrågasätta det?

Såvida han inte går på ls eller sshl och använder skoluniformen som brukas vid olika tillfällen så är det fel att bära finare skjortor då det endast ska kombineras med blazer eller kostym.
Citera
2007-09-01, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebuchanezzar
Button down må vara vidrigt. Men det är snyggast såvida du inte bär blazer eller kostym.

http://www.raffaello-network.com/raffties/detail.php?itemid=91090&rangeid=327

Detta är en skjorta som kan brukas vid en finare tillställning. Exempelvis, invigningar, bröllop..finare tillfällen helt enkelt.

http://www.raffaello-network.com/raffties/detail.php?itemid=92087&rangeid=760

En casualty skjorta är en lite mer avslappnad skjorta som är mer lämpad att använda under mindre finare förhållanden, exempelvis en dag på stan eller en fika med flickvännen (tolka det inte fel)

Såvida han inte går på ls eller sshl och använder skoluniformen som brukas vid olika tillfällen så är det fel att bära finare skjortor då det endast ska kombineras med blazer eller kostym.

Trams! Förresten vad betyder ls och sshl?
Citera
2007-09-01, 14:26
Medlem
Tord_Ywels avatar
Låter som jantelagen. Om du är finnare klädd än dom andra så blir dom per automatik fulare klädda. Gäller inom allt i svergie.
Citera
2007-09-01, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EBIT
[/b]
Trams! Förresten vad betyder ls och sshl?

lundsberg skola och sigtuna skolan humanistiska läroverket..därav förkortningen sshl.

Och nej det är inte trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in