2022-09-29, 16:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Jeg tror Fru Hagen var i live kl 09.16, jeg tror også hun var i live 10.06.07, men jeg tror ikke hun var i live 10.38.
Hvorfor tok ikke AEH telefonen - 5 anrop inkludert 2 stk fra TH, hva var "raske skritt" før kl 10.07, telefonen ned trappen og hvorfor ble telefonen lagt på TH's side av bordet kl 10.07?

Drev hun med trim for eldre?
Citera
2022-09-29, 16:22
Medlem
En sms, av politiet benevnt som mystisk, var sendt fra TH mobil til en eller annen i en eller annen forbindelse. Mener den til og med var med inkludert i bevismateriale lagt frem for retten.

Kjenner jeg lurer på når den ble sendt, innhold og hvem mottager av den kan ha vært.

Inntil videre får man bare konkludere med at TH er i stand til å både skrive og sende sms selv om enkelte rundt han hevder at nei det er han ikke i stand til å gjøre. Lurer på om bror hans er like overbevist om at han ikke er i stand til det med tanke på den mystiske sms’en han faktisk sendte noen.
Citera
2022-09-29, 16:32
Medlem
Citat:
En sms, av politiet benevnt som mystisk, var sendt fra TH mobil til en eller annen i en eller annen forbindelse. Mener den til og med var med inkludert i bevismateriale lagt frem for retten.

Kjenner jeg lurer på når den ble sendt, innhold og hvem mottager av den kan ha vært.

Inntil videre får man bare konkludere med at TH er i stand til å både skrive og sende sms selv om enkelte rundt han hevder at nei det er han ikke i stand til å gjøre. Lurer på om bror hans er like overbevist om at han ikke er i stand til det med tanke på den mystiske sms’en han faktisk sendte noen.
Det såkalte mobilbeviset du tenker på? Var det ikke sms sendt fra AEHs mobil med "utsatt hyttetur" som var "mobilbeviset"? Eller var det THs angivelige sletting av anrop som var mobilbeviset?
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvis det var slik som du skrev "det er logisk at GM/AEH pønsket ut en måte å få TH til å ringe hjem den dagen", og man ser på at grunnen til at TH måtte vente med denne avklaringen om de skulle dra på hyttetur den 31.10. skal ha vært fordi han måtte se an arbeidsdagen sin:
Kan det hende (hvis din hypotese stemmer med det som har skjedd) at GM/AEH planla at forsvinningen skulle skje på en dag det var planlagt at TH og AE kanskje/mulig skulle på hyttetur fordi TH eventuelt hadde en rutine på å se an arbeidsdagen før han kunne avklare avreisetidspunkt de gangene de skulle på hytteturer og at TH eventuelt hadde rutine på å ringe fra Futurum for å avklare med AEH?

"Årsaken til at Tom Hagen skulle ringe Anne-Elisabeth var for å avklare om de skulle dra på hyttetur på Kvitfjell senere samme dag. Dette får Nettavisen opplyst av ulike kilder rundt Tom Hagen. Grunnen til at han måtte vente med denne avklaringen skal ha vært fordi han måtte se an arbeidsdagen sin."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-ringte-anne-elisabeth-atte-ganger-pa-tre-timer-dagen-hun-forsvant/3423974009.html

"Men det var flere detaljer som ennå ikke var spikret på dette tidspunktet. Dette gjaldt blant annet om de skulle reise hver for seg eller kjøre i samme bil. Selve avreisetidspunktet skal også ha vært uavklart."
https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/05/15/195678011/anne-elisabeth-hagen-skulle-pa-hyttetur-helga-etter-hun-forsvant

"Politiet sitter imidlertid på en SMS som Anne-Elisabeth Hagen sendte til et annet familiemedlem klokken 09.10, like før det siste sikre livstegnet.
Der skriver hun at turen var blitt utsatt til neste dag som følge av et planlagt møte i Lillehammer."
https://www.tv2.no/a/11535844/

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Været på Kvitfjell ble sjekket på AEH's iPad på morgenen:

Interessant sitat fra Milli i brukerinnes innlegg: "Om oppringningene kl 9.48 og kl 9.50 sier Millie at "et av politiets hovedhypoteser er at hun allerede nå er utsatt for så grov vold at hun ikke er i stand til å ta telefonen. Mye tyder likevel på at noen er i huset og har hånd om telefonen hennes."

AE snakket også om den mulige hytteturen (i tillegg til lønn, haloween og barnevakt) i telefonsamtalen med sønnen.
"Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell"
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Ettersom AE snakket med sønnen om både den mulige hytteturen og om barnevakt, sa hun til sønnen at hytteturen var utsatt?

Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Enig i at mobilbeviset burde vært sjekket ut mye tidligere. Da hadde man sluppet mye spekulasjoner rundt om TH slettet anropene eller ikke.

Hytteturen er en gåte i saken. Uavhengig av hvor lang tid politiet har brukt er det lov å finne en logisk løsning på dette

Jeg tenker det er logisk at GM/AEH pønsket ut en måte å få TH til å ringe hjem den dagen, noe som har kommet frem ikke var en del av TH's rutine. Dette for å minimere tidsrammen forsvinningen kunne ha skjedd.

Hvorfor?

Hvis AEH har vært delaktig i dette plottet er det sannsynlig å tro at hun ville skjerme sine barn. Derfor ringte hun dem / sendte SMS med det samme slik at de fikk alibi. Vi vet at sønnen lå og sov. (HHB2 kunne ha hatt alibi på annet vis)

Ved å avlyse hytteturen satte AEH/GM samtidig TH i søkelyset. TH forklarte i avhør at de skulle på hyttetur = hans forklaring ble mistenkeliggjort med det samme.

(basert på all informasjon fra media angående tidspunkt og innhold i telefonsamtaler / SMS - ingen juksing med detaljer)

I tillegg er det beskrevet et lignende plott i filmen Gone Girl. Der stager Amy boligen rett etter at ektemannen har dratt på jobb. Det plantes spor som skal tyde på at ektemannen står bak en kriminell handling. Her forklares blodvask og at politiet etter nærmere etterforskning vil sette ektemann i søkelyset.

Det forklares også at alle vil spekulere og at ekteskapet blir brettet ut i media. Amy får sin hevn.
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-29 kl. 16:39.
Citera
2022-09-29, 16:34
Medlem
Det kommer svært tydelig frem at Kokadu tenker på en melding sendt fra THs mobil, og ikke fra AE. Likevel ble dette krøll for TT.
Citera
2022-09-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvorfor tok ikke AEH telefonen - 5 anrop inkludert 2 stk fra TH, hva var "raske skritt" før kl 10.07, telefonen ned trappen og hvorfor ble telefonen lagt på TH's side av bordet kl 10.07?

Drev hun med trim for eldre?

Jeg foreslår at du tar med deg wobblerne og stanga og prøver fiskelykken i et annet vann. Om du ønsker «napp» her får du legge av deg «morsomhetene». For det er, slik jeg ser det, ingenting som skjer denne dagen i SV4 som er noe å harselere med. Du utviser 0 respekt for offeret i dette og det har sikkert sine grunner. Jeg gidder bare ikke være med på denne «leken» uansett hva dine grunner for måtte være.
Citera
2022-09-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det kommer svært tydelig frem at Kokadu tenker på en melding sendt fra THs mobil, og ikke fra AE. Likevel ble dette krøll for TT.
Ble det sendt en melding fra THs mobil?
Citera
2022-09-29, 16:41
Medlem
Citat:
Det såkalte mobilbeviset du tenker på? Var det ikke sms sendt fra AEHs mobil med "utsatt hyttetur" som var "mobilbeviset"? Eller var det THs angivelige sletting av anrop som var mobilbeviset?

Nei jeg tenker på sms’en sendt fra THs mobil til noen som var blant bevismateriale og ble betegnet av politiet som mystisk.
Citera
2022-09-29, 16:42
Medlem
Citat:
Nei jeg tenker på sms’en sendt fra THs mobil til noen som var blant bevismateriale og ble betegnet av politiet som mystisk.
Hvor kan man lese om det?

Dette var også et av bevisene: "Anne-Elisabeth Hagen i ukjent SMS: Uttrykte at hun var oppgitt over Tom Hagen på bryllupsdagen før hun forsvant"
Senast redigerad av z-z-z 2022-09-29 kl. 16:49.
Citera
2022-09-29, 16:43
Medlem
Citat:
Jeg foreslår at du tar med deg wobblerne og stanga og prøver fiskelykken i et annet vann. Om du ønsker «napp» her får du legge av deg «morsomhetene». For det er, slik jeg ser det, ingenting som skjer denne dagen i SV4 som er noe å harselere med. Du utviser 0 respekt for offeret i dette og det har sikkert sine grunner. Jeg gidder bare ikke være med på denne «leken» uansett hva dine grunner for måtte være.

Mer presist kan det ikke sies. Noen har det visst morsomt med denne tragiske forsvinningssaken.
Stort sett er det bare TT som driver på slik, enten det handler om GG eller annet som rammer AE.
Citera
2022-09-29, 16:43
Medlem
Citat:
Hvor kan man lese om det?

I media og i bevismaterialet.
Citera
2022-09-29, 16:59
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Men politiet mener AEH forsvant en gang mellom kl 09.14 og 10.07. De har rekonstruert hennes telefonbevegelser med "raske skritt", "telefonen ned trappen" og telefonen hennes ble lagt på TH's side av bordet kl 10.07.
Hvorfor så sur og hva mener du er feil med spørsmålet?
Citera
2022-09-29, 17:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Det tror jeg faktisk det er en stor sjanse for at de kan komme til å gjøre. Det gjelder å se det de til nå har/tidligere har oversett.
Jeg synes den siste tids utvikling i saken kan peke i retning av at det er nettopp det de holder på med når de nå fortsetter etterforskningen med full styrke, avlegger nytt besøk i SV4 og det fremstår som om det er uenigheter rundt prioriteringer i forhold til hva som fordres for å komme i mål denne saken.

De kan ikke bare overse den biten, hvis jeg tolker deg dithen at du mener de kan fremme en
tiltale uten å ta med kryptovilledningen. At de har vært på ny befaring i huset er selvsagt et
godt tegn, men jeg er av den oppfatning av at de må kunne bevise utover enhver rimelig tvil
at kryptosporet er en villedning. Med mindre de finner AE, eller får en tilståelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in