2022-09-29, 08:43
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
kolla detta hela filmen och säg att detta inte är ett sjukt skämt
https://www.youtube.com/watch?v=fEi8CYofHMc

Sista killen och hans ansiktsuttryck säger väl allt. Tycker fan det är sorgligt. Han slåss för monster men är fortfarande en människa. Han inser vad som kommer hända om han skickas till fronten utan utbildning. Dom får alltså inte ens den mest rudimentära avrostningen. Inte ens skjuta in vapnen. Fattar ni hur sinnessjukt detta är. Jämför med svenska reglementen om hur en mobilisering skulle genomföras från kalla kriget.
Citera
2022-09-29, 08:55
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Kaczynski
Sista killen och hans ansiktsuttryck säger väl allt. Tycker fan det är sorgligt. Han slåss för monster men är fortfarande en människa. Han inser vad som kommer hända om han skickas till fronten utan utbildning. Dom får alltså inte ens den mest rudimentära avrostningen. Inte ens skjuta in vapnen. Fattar ni hur sinnessjukt detta är. Jämför med svenska reglementen om hur en mobilisering skulle genomföras från kalla kriget.

Hemskt
Putin skickar ut Svetlanas söner till slakt utan skotträning....

Ett land utan infrastruktur med trasiga bössor och omotiverade BASSAR och befäll...
Citera
2022-09-29, 09:10
Medlem
Citat:

Det tristaste är egentligen uppgivenheten, att det bara är att foga sig. Ryssland har en väldigt fatalistisk kultur där det bara är att slita och släpa och sedan dö.

Man ifrågasätter inte, man försöker inte göra situationen bättre man bara sliter ut sig och dör sedan.

Jag läste en bra artikel om att Ryssland nästintill har en dödskult, döden är ständigt närvarande och man kan inte göra något för att undvika att dö i förtid, det är bara att jobba och dör man så dör man. Vidare har de inte någon kultur av att egentligen sörja de som dött utan bara acceptera direkt och själv kämpa vidare. En högst osund kultur.

https://www.rbth.com/lifestyle/328817-how-russians-face-death
Citera
2022-09-29, 09:27
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDork
Det tristaste är egentligen uppgivenheten, att det bara är att foga sig. Ryssland har en väldigt fatalistisk kultur där det bara är att slita och släpa och sedan dö.

Man ifrågasätter inte, man försöker inte göra situationen bättre man bara sliter ut sig och dör sedan.

Jag läste en bra artikel om att Ryssland nästintill har en dödskult, döden är ständigt närvarande och man kan inte göra något för att undvika att dö i förtid, det är bara att jobba och dör man så dör man. Vidare har de inte någon kultur av att egentligen sörja de som dött utan bara acceptera direkt och själv kämpa vidare. En högst osund kultur.

https://www.rbth.com/lifestyle/328817-how-russians-face-death

Ja det är nog den delen av den ryska mentaliteten vi har svårast att förstå. Hur hundratals år av förtryck skapat en inställning om att det spelar ingen roll, det går inte att påverka. Dom förstår att allt är en lögn men har inget hopp om förbättring. Tar man en titt bakåt i historien så kan man ju förstå varför. Mongolerna, Tsarens leråker, Kommunistisk diktaturer och Putins kleptokrari. När i historien levde ryska folket i ett fritt samhäll. Har det ens hänt?
Citera
2022-09-29, 10:40
Medlem
HRTs avatar
Citat:

Ja ett rysktliv är tydligen inte värt något för putin.
Citera
2022-09-29, 11:25
Medlem
Stackars jävla bondpojkar moskoviterna tvingas dit i ett krig det varken begriper eller förstår. De bara hotas men 1årea fängelse. Stalin hade inte gjort det bättre.

Jag hoppas Putinton böjar tvinga moskoviter och journalister i kriget och jag hoppes Ukraina börjar med med napalm och termonukleär.
Citera
2022-09-29, 13:10
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Så nu kör Putin steg två i denna fars. Fyra provinser i Ukraina ska officiellt bli en del av Ryssland från och med imorgon kl 15 moskvatid. Vi kan räkna med ytterligare ett svamlande tal från Putin och förnyade hot om kärnvapen. I två av dessa områden pågår omfattande strider och Ukraina avancerar. Vad ska Putin göra nu? Det blir en spännande helg minst sagt!

Sedan tycker jag mer och mer talar för att mobiliseringen är större än 300,000 och Ryssland!!! Kräver extra möte i FN angående NS 1 och 2. Nu ska man alltså måla upp att detta är ett angrepp på Ryssland från Nato och internt motivera full mobilisering och öppen konflikt mot Nato?

Tiden rinner ut för Kreml att rädda det som är kvar
Citera
2022-09-29, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
jag införde en avvikande åsikt
där det inte finns fakta som stödjer ditt påstående att rysk militär har gått in i ukraina redan 2014, detta skedde nu iår.

Nej, du framförde 8 år gammal propaganda. Ryssland invaderade Ukraina 2014, det finns ingen som förnekar det längre - till och med Putin har erkänt det flera gånger.

Ska du sprida propaganda kan du väl åtminstone stämma av med kreml att ditt påhitt är aktuellt.
Citera
2022-09-29, 13:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
När i historien levde ryska folket i ett fritt samhäll. Har det ens hänt?

Nej, det är det som folk inte fattar. De hade aldrig någon egalitär upplysning. De gick från medeltiden in i kommunisttiden till Putlerreich. Det närmaste fria samhälle de haft var Glasnost och Perestroika på 1980-talet och det var så dramatiskt och omtumlande för det ryska folket efter ett par dagar att de slängde Gorbachov på sophögen och valde KGB igen.

Ryssarna förstår inte vad ett fritt samhälle innebär när det kommer till individens ansvar.
Citera
2022-09-29, 15:16
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Stackars jävla bondpojkar moskoviterna tvingas dit i ett krig det varken begriper eller förstår. De bara hotas men 1årea fängelse. Stalin hade inte gjort det bättre.

Jag hoppas Putinton böjar tvinga moskoviter och journalister i kriget och jag hoppes Ukraina börjar med med napalm och termonukleär.
Alla som protestera mot något i Moskva eller utför någon form av journalistik som strider mot propagandan får en express resa till fronten.

Jag undrar hur lång tid det skulle ta för ett land som Ukraina att framställa atombomber. De har precis som Sverige massor med plutonium i mellanlager som de skulle kunna upparbeta.
Citera
2022-09-29, 15:20
Medlem
Mr.Kaczynskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bortamatchen
Alla som protestera mot något i Moskva eller utför någon form av journalistik som strider mot propagandan får en express resa till fronten.

Jag undrar hur lång tid det skulle ta för ett land som Ukraina att framställa atombomber. De har precis som Sverige massor med plutonium i mellanlager som de skulle kunna upparbeta.

Jag tror det vore en extremt dålig ide. Då kommer Nato och USA omedelbart upphöra med allt stöd. Best case utan extern hjälp skulle det väl ta 5-10 år oavsett.
Citera
2022-09-29, 15:58
Medlem
Bortamatchens avatar
Citat:
Jag tror det vore en extremt dålig ide. Då kommer Nato och USA omedelbart upphöra med allt stöd. Best case utan extern hjälp skulle det väl ta 5-10 år oavsett.
Säker på att det skulle ta så lång tid? Det mest tidskrävande för de första bomberna verkar ha varit att få fram tillräckligt med avfall från reaktorer. Hur man skapar dem är allmänt känt så man behöver inte uppfinna något nytt.

Ukraina skulle kunna bluffa trovärdigt också. Gå ut men att de redan har kärnvapen som de började bygga när Ryssland bröt mot avtalet som innebar att Ukraina ska vara kärnvapenfritt. Men kommer inte att använda dem så länge Ryssland inte gör det. Det finns en uppenbar risk att Ukraina börjat bygga dem redan 2014.

Eller omvänt. Smyga med det och svara med en egna atombomber om Ryssland använder sådana. Jag tror inte väst skulle överge Ukraina efter att Ryssland börjar använder kärnvapen.

Om inte annat så kan Ukraina ganska enkelt göra smutsiga radioaktiva bomber.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in