2022-09-28, 21:52
Medlem
HRTs avatar
kolla detta hela filmen och säg att detta inte är ett sjukt skämt
https://www.youtube.com/watch?v=fEi8CYofHMc
Citera
2022-09-28, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Ni rysstroll borde se på Harrisburgmonologen.

Om ni nu ska blåljuga jämt och ständigt, så ska ni kanske försöka framställa en falsk bild av verkligheten som är sannolik. Ja eller i alla fall en bild av verkligheten som inte uppenbarligen är omöjligt, för den som inte är gravt efterbliven.

Ni rysstroll är lika usla på att sprida er förljugna bild av verkligheten, som den ryska krigsmakten är på att kriga.

Pressad papp ska också ha förekommit.

" Ja eller i alla fall en bild av verkligheten som inte uppenbarligen är omöjligt, för den som inte är gravt efterbliven."

jag gissar att du syftar på att jag har en förljugen bild, och jag är efterbliven som tror på den?

så vad är det jag ljuger om i detta?
Citera
2022-09-28, 22:17
Medlem
Ormen Långes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
" Ja eller i alla fall en bild av verkligheten som inte uppenbarligen är omöjligt, för den som inte är gravt efterbliven."

jag gissar att du syftar på att jag har en förljugen bild, och jag är efterbliven som tror på den?

Du ljuger om allt så klart.

Att Ukraina skulle ha "inlett kriget", att Ukraina skulle ha haft hjälp av "NATO" för att gräva värn, att det f.f.a. skulle ha varit Ukraina som bröt mot Minskavtalet, att Ukraina förberedde en "invasion" av Donbas, att Putin angrep i "självförsvar" och att "ryska medborgare" ska ha varit offer till "Ukraina" i 8 år.
Citera
2022-09-28, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
kolla detta hela filmen och säg att detta inte är ett sjukt skämt
https://www.youtube.com/watch?v=fEi8CYofHMc

Den ryska militären är en travesti.
Det är för mig ofattbart, att det fortfarande sitter människor här i väst (med fri tillgång till information) och faktiskt tror att ryssen är "the shit"! Helt ofattbart!!

Donbass jord kommer att färgas röd, av dessa stackares blod. Det är sorgligt.
Att de inte fattar bättre, än att bara låta sig vallas mot sin död...
Citera
2022-09-28, 22:27
Bannlyst
Citat:

Du ljuger om allt. Normalt förlorar en angripare ungefär 3 ggr så mycket i manskap som en försvarare. I Ukraina har ryssarna förlorat ungefär 10 ggr fler. Sedan maj har ryssarna förlorat ett område större än halva Götaland, medan ukrainarna bara har förlorat <1% av det.

Ryssarna har alltid betett sig som svin mot vapenlösa civilister, medan de vanligen förlorar stort mot någon som kan försvara sig. Han som körde över sin överste med en stridsvagn och han som sköt ner en mönstringsförrättare i Sibirien tillhör minoriteten av goda ryssar.

Så här betedde de sig för 214 år sedan. Det kunde ha varit igår:

"Efter att han bevittnat den ryska råheten mot civilbefolkningen och bönderna i Kauhajoki utförde von Döbeln och hans mannar ett stordåd i slaget som följde. Ett ögonvittne sa: 'Det genomfördes som på en övningsexercis'. När ryssarna kom genom den första linjen hoppade von Döbeln upp på en milsten som fanns bredvid honom. Han ropade till ryssarna: 'Spring till helvetet, ni fördömde, och erhåll er belöning! Här står jag och här skall jag falla! Här ser ni mitt monument!'."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Kauhajoki
Senast redigerad av Redoxreaktion 2022-09-28 kl. 22:29.
Citera
2022-09-28, 22:27
Medlem
Citat:
jag har hittat några andra meningsfränder här faktiskt.
ukraina attackerade först.. så tagga ner lite eller läs på. under dessa åtta år har NATO-länder varit involverade på ukrainsk mark, uppbyggnaden av skyttevärn och bunkrar samt vapen har pågått under hela denna tid, med västs hjälp.
om man kollar på statistiken and överträdelser av minsk-avtalet (även fast ukr bröpt den direkt så registrerades det överträdelser från ukraina mot de östra regionerna hela tiden, vilka stegrades drasitiskt veckorna inför den 24:e feb.
hår kan man då resonera i att antingen så förberedde ukr in invasion av donbass och putin valde att anfalla i självförsvar av de ryska medborgarna som har varit offren under 8 år.

eller så visste ukraina redan 2014 att ryssarna skulle invadera 2022 och de därför började bygga upp sin militär och dess förmågor med NATO's stöd.

lite förenklat och utan geopolitik...

Så till den milda grad förenklat, att man nästan kan bli övertygad.
Men sedan kommer verkligheten och knackar på, och verkligheten är ju en helt annan än den du beskriver. Du har verkligen fått ALLT om bakfoten. Allt....

Men,...vad mer kan man begära av ett ryss-troll..?!
Anknytning till verkligheten är ju liksom inte er paradgren.
Citera
2022-09-28, 22:28
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider
Den ryska militären är en travesti.
Det är för mig ofattbart, att det fortfarande sitter människor här i väst (med fri tillgång till information) och faktiskt tror att ryssen är "the shit"! Helt ofattbart!!

Donbass jord kommer att färgas röd, av dessa stackares blod. Det är sorgligt.
Att de inte fattar bättre, än att bara låta sig vallas mot sin död...

Precis, hundratals /tusentals videos, bilder , berättelser säger sanningen.
Alla trodde nog även jag att ryssarna var vassare, men jävlar va lurade vi i väst har varit.
De enda som skrämmer är nu kärn/biologiska/kemiska vapen för Idioten putin vet inga gränser.
Citera
2022-09-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormen Långe
Du ljuger om allt så klart.

Att Ukraina skulle ha "inlett kriget", att Ukraina skulle ha haft hjälp av "NATO" för att gräva värn, att det f.f.a. skulle ha varit Ukraina som bröt mot Minskavtalet, att Ukraina förberedde en "invasion" av Donbas, att Putin angrep i "självförsvar" och att "ryska medborgare" ska ha varit offer till "Ukraina" i 8 år.

och DU kallar mig lögnare

allt det som står ovan är fakta, vilket åligger nu dig att ta reda på. Håller du inte koll på sådant här, fakta om vad som hänt, så blir det liksom svårt att fundera över bakomliggande orsak och eventuella motiv.

lättare att kalla alla som inte håller med dig, i dina förutfattade meningar, lögnare och troll.

jag har sänkt min motivation i ämnet till att få folk att inse att konflikten började redan (som senast) 2014, den som inte förstått det, eller ens kontrollerat vad som hände 2014 i ukraina; i kiev, odessa och donbass, har dåliga förutsättningar att diskutera denna fråga ens, iallafall på ett trovärdigt sätt.
Citera
2022-09-28, 22:37
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
och DU kallar mig lögnare

allt det som står ovan är fakta, vilket åligger nu dig att ta reda på. Håller du inte koll på sådant här, fakta om vad som hänt, så blir det liksom svårt att fundera över bakomliggande orsak och eventuella motiv.

lättare att kalla alla som inte håller med dig, i dina förutfattade meningar, lögnare och troll.

jag har sänkt min motivation i ämnet till att få folk att inse att konflikten började redan (som senast) 2014, den som inte förstått det, eller ens kontrollerat vad som hände 2014 i ukraina; i kiev, odessa och donbass, har dåliga förutsättningar att diskutera denna fråga ens, iallafall på ett trovärdigt sätt.
Du har rätt åtminstone i en sak och det är att Rysslands invasion av ukrainskt territorium inleddes redan 2014.
Citera
2022-09-28, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du ljuger om allt. Normalt förlorar en angripare ungefär 3 ggr så mycket i manskap som en försvarare. I Ukraina har ryssarna förlorat ungefär 10 ggr fler. Sedan maj har ryssarna förlorat ett område större än halva Götaland, medan ukrainarna bara har förlorat <1% av det.

Ryssarna har alltid betett sig som svin mot vapenlösa civilister, medan de vanligen förlorar stort mot någon som kan försvara sig. Han som körde över sin överste med en stridsvagn och han som sköt ner en mönstringsförrättare i Sibirien tillhör minoriteten av goda ryssar.

Så här betedde de sig för 214 år sedan. Det kunde ha varit igår:

"Efter att han bevittnat den ryska råheten mot civilbefolkningen och bönderna i Kauhajoki utförde von Döbeln och hans mannar ett stordåd i slaget som följde. Ett ögonvittne sa: 'Det genomfördes som på en övningsexercis'. När ryssarna kom genom den första linjen hoppade von Döbeln upp på en milsten som fanns bredvid honom. Han ropade till ryssarna: 'Spring till helvetet, ni fördömde, och erhåll er belöning! Här står jag och här skall jag falla! Här ser ni mitt monument!'."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slaget_vid_Kauhajoki

har du nå siffra på dessa förluster? som inte härrör från ukraina eller väst-allierade?

då ryssarna startade detta så var de underläge, ca 400 000 man mot 200 000, därför har de förlitat sig på artilleri och flyg, vilket har varit känt sedan SMO's början.

dvs man valde att göra detta och har därför en strategi och taktik som stödjer detta. därav ukrainas stora förluster av manskap och hårdvara till ryskt artilleri och fly samt låga förluster i manskap.

I juli tror jag det var så rapporterade ryssarna dryg 5000 KIA, borde då vara 10-15 skadade eller POW.
LPR och DPR rapporterade liknande siffror, och det är ju de som i de flesta fall är infanteriet.

Ukrainas förluster är rapporterat från ryska källor som tiofalt större. Vilket faktiskt rimmar med händelser ang hur striderna gått till.

därmed sagt så har nog ryssarnas förluster ökat sedan "offensiven" iom det är först nu som ukrainska infanteriet når fram till ryssarnas ställningar och de har kunnat sätta press på försvarställningarna.

fortfarande förloras det mesta till artilleriet och liknande.

ryssland har tagit ytmässigt innan offensiven en area som england. Fronten var då ca 150 mil. att förlora då ett område motsvarande halva gotland verkar ytterst marginellt, framförallt då det nu tagit stopp.

de har minskat nu efter reträtten från kharkiv såklart, och den nu i det närmsta avslutade offensiven i öst, men ukraina har fortfarande uppförsbacke, då de nu börjar tappa områden de nyligen stridit om.

kanske ukrainas enda chans är att tigga atomvapen och slutligen döda av ukrainas befolkning i östra ukraina, eller som de kanske nu verkar varit ut efter eftersom de inte har atomvapen så har de ju roat sig med att beskjuta kärnkraftverket samt beskjuta civilbefolkningen i befolkningscentra utan militär betdelse (kolla förlusterna i Donetsk (staden) ropporteras med bilder och videos ung 10-15 döda varje dag, alltså civila. Att terrorisera sina egna innevånare med detta gör det ju itne orimligt att man vill ha en kk-"olycka" kievregimen skiter helt i civilbefolkningen i öst, snarare så verkar målet vara att slippa befolkningen men vilja ha territoriet...
Citera
2022-09-28, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodimusprime
Du har rätt åtminstone i en sak och det är att Rysslands invasion av ukrainskt territorium inleddes redan 2014.

DPR och LPR enligt intervjuer med de som försökt försvara sig under 8 år, då ryssland erkände dessa oblast så blev de glada för äntligen kunde de få tillgång till riktig utrustning från ryssland.

sedan krigets början så har de reparerat och övertagit ukrainskt pansar och det har kommit till nytta då de inte hade så mycket innan.
Citera
2022-09-28, 22:49
Bannlyst
Citat:
har du nå siffra på dessa förluster? som inte härrör från ukraina eller väst-allierade?

då ryssarna startade detta så var de underläge, ca 400 000 man mot 200 000, därför har de förlitat sig på artilleri och flyg, vilket har varit känt sedan SMO's början.

dvs man valde att göra detta och har därför en strategi och taktik som stödjer detta. därav ukrainas stora förluster av manskap och hårdvara till ryskt artilleri och fly samt låga förluster i manskap.

I juli tror jag det var så rapporterade ryssarna dryg 5000 KIA, borde då vara 10-15 skadade eller POW.
LPR och DPR rapporterade liknande siffror, och det är ju de som i de flesta fall är infanteriet.

Ukrainas förluster är rapporterat från ryska källor som tiofalt större. Vilket faktiskt rimmar med händelser ang hur striderna gått till.

därmed sagt så har nog ryssarnas förluster ökat sedan "offensiven" iom det är först nu som ukrainska infanteriet når fram till ryssarnas ställningar och de har kunnat sätta press på försvarställningarna.

fortfarande förloras det mesta till artilleriet och liknande.

ryssland har tagit ytmässigt innan offensiven en area som england. Fronten var då ca 150 mil. att förlora då ett område motsvarande halva gotland verkar ytterst marginellt, framförallt då det nu tagit stopp.

de har minskat nu efter reträtten från kharkiv såklart, och den nu i det närmsta avslutade offensiven i öst, men ukraina har fortfarande uppförsbacke, då de nu börjar tappa områden de nyligen stridit om.

kanske ukrainas enda chans är att tigga atomvapen och slutligen döda av ukrainas befolkning i östra ukraina, eller som de kanske nu verkar varit ut efter eftersom de inte har atomvapen så har de ju roat sig med att beskjuta kärnkraftverket samt beskjuta civilbefolkningen i befolkningscentra utan militär betdelse (kolla förlusterna i Donetsk (staden) ropporteras med bilder och videos ung 10-15 döda varje dag, alltså civila. Att terrorisera sina egna innevånare med detta gör det ju itne orimligt att man vill ha en kk-"olycka" kievregimen skiter helt i civilbefolkningen i öst, snarare så verkar målet vara att slippa befolkningen men vilja ha territoriet...

De enda trovärdiga siffror som finns kommer givetvis från Ukraina.

Jag vet inte om du fattar att du och alla andra som bor i ett västland och håller på Ryssland är psykiskt rubbade losers, som alla med vett och samvete föraktar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in