• 1
  • 2
2022-09-27, 10:27
Bannlyst
Om jag ska vara ärlig så kan fortfarande ta lite läkemedel som lyrica/gabapentin mot GAD, försiktig med beroende såklart. Benso har jag klippt helt. Alkohol blir jag dum i huvdet av. Har aldrig varit den som tagit de tunga sakerna, det har mest varit läkemedel och alkohol. Testade amfetamin en gång dock och det kändes som en 3 dagar lång panikattack (inget illa om drogen då jag vet många tycker om den). Har även testat metadon och det kändes alldeles för tungt för mig så där kunde jag dra mig ur snabbt.

Men mitt botten is nådd-moment var för säkert 10 år sedan nu. Don't get surprised jag blandade xanor med alkohol och vad som händer då kan ni ju läsa i "värsta du gjort på benso-tråden", men det var verkligen förfärligt. Skrämde frugan som kallade hit sina föräldrar, skrek, gjorde hål i väggar, skar mig på benen så blodet sprutade överallt, spottade en snut i ansiktet och kallade denna för bögjävel. Allt detta inför frugan och hennes föräldrar, kallade även frugans mor för en jävla hora som jag skulle kniva i ansiktet. Alltså heeelt jävla sinnessjuka saker, är vanligtvis världens mest skötsamma kille. Detta är ett sår som inte läkt än idag, 10 år senare. Det tar fortfarande emot att träffa hennes föräldrar då jag minns allt som igår, allt kommer tillbaka. Fy fan alltså.

Dagen efter det när jag satt där med dödsångest och mådde skit med världens huvudvärk, då kände jag fan att botten var nådd. Rättar jag inte till detta nu så kommer jag fanimg dö snart, så tänkte jag iallafall, funderade även på självmord pga den starka dödsångesten.

Vad var ditt sådant tillfälle där du verkligen kände nej nu får det fanimig räcka, period?
La den i rehabiliteringstråden så vi kan peppa varandra att aldrig gå dit igen.
Citera
2022-09-27, 10:47
Medlem
Bidens avatar
Jag gick till jobbet en dag och hade fortfarande tops kvar i båda öronen, lyckades på något sätt ta mig genom morgonmötet och hoppa in i tjänstebilen, väl i tjänstebilen så körde jag på en trafikkon, blev rädd och parkerade bilen och gick hem. Flera timmar gick och jag hade jättetrevligt hemma, men så ringde chefen och undrade vart jag var, och då uppdagades vad som hänt. Jag hade ätit 20mg Klonazepam dagen före.
Citera
2022-09-27, 12:04
Medlem
vadsadusadus avatar
Min "botten" kom för några månader sedan, då jag som vanligt köpt 100 Zolpidem för att ha ett tag framåt. Trycker i mig 3 här hemma så fort de kom i brevlådan. "Vaknar" till medvetande igen 2 dygn senare hos pojkvännen. Minns inget om att jag umgåtts med honom osv i TVÅ dygn och gjort alla saker vi brukar. Helt svart är det den helgen, fram till jag på söndagseftermiddagen börjar fatta att det är söndag och jag inte minns nåt sedan fredag eftermiddag.

När jag sen kommer hem vill jag givetvis kolla hur många jag egentligen tog den där fredagen, och det visar sig att jag tryckt i mig ALLA 100 tabletterna innan jag åkte hemifrån på fredagen.... Inga kvar, bara tomma zipbags som skvallrade om vad som funnits där.

Där och då blev jag så jävla rädd för mitt eget missbruk att jag slutade rakt av. Varit ren sen dess. En riktig ögonöppnare för mig.
Citera
2022-09-27, 14:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu
Min "botten" kom för några månader sedan, då jag som vanligt köpt 100 Zolpidem för att ha ett tag framåt. Trycker i mig 3 här hemma så fort de kom i brevlådan. "Vaknar" till medvetande igen 2 dygn senare hos pojkvännen. Minns inget om att jag umgåtts med honom osv i TVÅ dygn och gjort alla saker vi brukar. Helt svart är det den helgen, fram till jag på söndagseftermiddagen börjar fatta att det är söndag och jag inte minns nåt sedan fredag eftermiddag.

När jag sen kommer hem vill jag givetvis kolla hur många jag egentligen tog den där fredagen, och det visar sig att jag tryckt i mig ALLA 100 tabletterna innan jag åkte hemifrån på fredagen.... Inga kvar, bara tomma zipbags som skvallrade om vad som funnits där.

Där och då blev jag så jävla rädd för mitt eget missbruk att jag slutade rakt av. Varit ren sen dess. En riktig ögonöppnare för mig.

Fy fan känner igen mig. Självklart höll jag också på med de där två jävla sömntabletterna, rena rama rävgiftet om det går fel.
Citera
2022-09-27, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Alltså heeelt jävla sinnessjuka saker, är vanligtvis världens mest skötsamma kille. Detta är ett sår som inte läkt än idag, 10 år senare. Det tar fortfarande emot att träffa hennes föräldrar då jag minns allt som igår, allt kommer tillbaka. Fy fan alltså.

Ska du kunna släppa detta måste du förlåta dig själv. Sen ska du så klart be om förlåtelse mot de du sårade den hemska dagen/kvällen. Har du redan gjort det så borde du inte känna den smärtan i dag. Du vet vem du är. När drogerna tar över och djävulen får fri tillgång till dig så kan sådant här hända. Men att be om ursäkt är ett fantastiskt läkemedel. Och du verkar ju genuint som du vill be om förlåtelse då detta plågar dig i dag. Sen ofta behöver vi förlåta alla som skadat oss för att må bättre och växa. Få bort den vidriga ryggsäck med hat och ilska som man bär runt på. Låt kärleken flöda ut från dig! Du är inte dina handlingar! Kapa mer och mer i livet som är destruktivt.
Citera
2022-09-27, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadsadusadu

100 zolpidem? Det där borde ju vara farligt på riktigt är min spontana tanke utan att ha läst om gränser och vad som kan ske med sådan kraftig överdosering. Du kan ju även ha slängt en del, tappat och tagit med dig till din pojkvän. Men det är ju även som du säger möjligt att du tryckt i dig alla! Jag har som mest tryckt i mig 25 diazepam (10mg) och typ tre liter vin. Det var också en dag som inte lagrades i mitt medvetna minne. Men det var dock inte min botten. Har väl haft två riktiga bottnar men inte lyckats sluta efter det. Nu hoppas jag dock att jag lagt alkoholen på hyllan för gott. Sen på sikt ska jag klara mig helt utan någon kemisk hjälp - med hjälp av Jesus!

Bra du lagt ner allt! Kudos!
Citera
2022-09-27, 15:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Ska du kunna släppa detta måste du förlåta dig själv. Sen ska du så klart be om förlåtelse mot de du sårade den hemska dagen/kvällen. Har du redan gjort det så borde du inte känna den smärtan i dag. Du vet vem du är. När drogerna tar över och djävulen får fri tillgång till dig så kan sådant här hända. Men att be om ursäkt är ett fantastiskt läkemedel. Och du verkar ju genuint som du vill be om förlåtelse då detta plågar dig i dag. Sen ofta behöver vi förlåta alla som skadat oss för att må bättre och växa. Få bort den vidriga ryggsäck med hat och ilska som man bär runt på. Låt kärleken flöda ut från dig! Du är inte dina handlingar! Kapa mer och mer i livet som är destruktivt.

Tack för detta inlägg!
Citera
2022-09-27, 15:38
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Jag gick till jobbet en dag och hade fortfarande tops kvar i båda öronen, lyckades på något sätt ta mig genom morgonmötet och hoppa in i tjänstebilen, väl i tjänstebilen så körde jag på en trafikkon, blev rädd och parkerade bilen och gick hem. Flera timmar gick och jag hade jättetrevligt hemma, men så ringde chefen och undrade vart jag var, och då uppdagades vad som hänt. Jag hade ätit 20mg Klonazepam dagen före.

Haha, inlägget blir bättre om man läser det som att joe biden postat det, kan se joe gå runt framför mig med tops i öronen.

Tur inget allvarligare hände med bilen.
Citera
2022-09-27, 19:38
Medlem
Giant Squids avatar
Verkar som Benz är en röd tråd hittils i diskussionen.
Citera
2022-09-27, 21:23
Medlem
4BSTINENSs avatar
November år 2004. Vaknade nerbjasad hos Reine Brynolfsson..

😅
Citera
2022-09-28, 03:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Verkar som Benz är en röd tråd hittils i diskussionen.

Benz är nog inblandat på något sätt i de flestas drogkraschar i livet.
Citera
2022-09-28, 06:42
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
100 zolpidem? Det där borde ju vara farligt på riktigt är min spontana tanke utan att ha läst om gränser och vad som kan ske med sådan kraftig överdosering. Du kan ju även ha slängt en del, tappat och tagit med dig till din pojkvän. Men det är ju även som du säger möjligt att du tryckt i dig alla! Jag har som mest tryckt i mig 25 diazepam (10mg) och typ tre liter vin. Det var också en dag som inte lagrades i mitt medvetna minne. Men det var dock inte min botten. Har väl haft två riktiga bottnar men inte lyckats sluta efter det. Nu hoppas jag dock att jag lagt alkoholen på hyllan för gott. Sen på sikt ska jag klara mig helt utan någon kemisk hjälp - med hjälp av Jesus!

Bra du lagt ner allt! Kudos!

Jag hade inga med mig till pojkvännen, så mycket vet jag säkert. Visst kan jag ha tappat eller slängt, men sannolikheten är minimal då jag varit storkonsument och förut tagit sjuka doser, dock inte så sjuka. Det kunde gått riktigt illa typ koma, men läkaren påstår att det är svårt att dö enbart av Zolpidem, men om jag kombinerat dem med alkohol eller annan medicin hade risken varit stor att jag dött. Så ja, det var lite det också som fick mig att tvärsluta. Anser att den turen jag hade den gången kommer jag förmodligen inte ha nästa gång.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in