2022-09-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Du har helt missuppfattat Lausanneeventet precis som du missuppfattar det mesta du läser i olika artiklar.
Lausanneeventet var även positivt, många seminarier hölls, många lärde känna varandra och knöt värdefulla kontakter, och nya idéer kom fram. Detta har jag även förut skrivit om.

-Dock hade klart bättre resultat uppnåtts, om det hela hade förberetts bättre. Detta är inte alls bara mitt intryck, utan även andras insättas bedömning.

Det jag betonade till Greta var, att det är viktigt att vi lär oss av våra misstag, så vi inte gör om dem i onödan. Hon höll med om detta. Undrar annars om du var på plats i Lausanne!? Man kan egentligen bara vara säker på det, som man själv har hört och sett!

Greta har erkänt, att varje gång som hon väljer något, så väljer hon bort annat. Kan du vara lika fri i ditt tänkande?

Vad gäller Gretas deltagande i olika sammanhang väljer hon själv vad hon vill vara med om. Hon har en mycket bestämd egen vilja och betonar att allt som hon gör är frivilligt för henne. Detta har hon sagt även offentligt.

Tänk på att det även ger mycket energi att hålla större tal, man blir uppeldad av en positiv publik, som har en egen kraft i sig. Detta är omvittnat av många talare.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-27 kl. 15:05.
2022-09-27, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Vad gäller Gretas kritik av kyrkan, kommer även följande nya citat från Greta:

Under bokmässan sista dag deltog klimataktivisten Greta Thunberg på två seminarium arrangerade av Svenska kyrkan.
Där hade hon ett tydligt budskap till Svenska kyrkan:
"Sluta med kalhuggning i Sapmí!"

(Citatet är bakom en betalvägg, därför ingen länk)

Istället kommer en citatlänk med bra citat från bland annat Greta!

https://laidlawscholars.network/posts/you-are-never-too-small

Som vanligt talar Greta bäst för sig själv. Läs hennes tankar inför det svenska valet, som hon inte såg fram emot!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kn3m0G/greta-thunberg-om-vad-hon-ska-rosta-pa-i-valet-jag-vacklar

Aftonbladet TV lägger nu ut igen Gretas kraftfulla tal från Glasgow:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://tv.aftonbladet.se/video/334805/se-greta-thunbergs-tal-fraan-glasgow&ved=2ahUKEwjcpaa247P6AhUKxosKHTHuAh04ChCjt AF6BAgDEAE&usg=AOvVaw1hWTQ4NWBaTp9ZODWsKbQc

Men snälla Inspiratoeren, har du inte lyssnat på vad hon säger i sitt ”kraftfulla tal”? Du förstår ju engelska och kan väl lägga ihop två och två?

Greta anklagar politikerna för att de inte genomför ”unprecedented changes in all aspects of society” (eller om hon sa ”areas”, samma innebörd blir det). Hon har bevisligen inte funderat över vad det är hon kräver eller vad hennes ”uproot the system” skulle innebära i praktiken för vanliga människor; Massarbetslöshet, social oro, folk tvingas gå från hus och hem, kanske en ny Hitler dyker upp vid horisonten… Den globala temperaturen, då? Den blir kanske några tiondelar lägre år 2100. Kanske.

När Greta sätter igång och vevar med sina floskler har jag mer än en gång undrat om hon har ett tresiffrigt IQ. Jo, det är möjligt att hon har men i så fall beror alla hennes dumheter på att hon dels är väldigt ung och dels har blivit manipulerad/hjärntvättad av andra som är lite smartare och mer slipade än hon.

Men när hon lyckas dra ner vuxna som vid det här laget borde kunna tänka logiskt och kritiskt - ja, vad ska man säga?
2022-09-27, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Men snälla Inspiratoeren, har du inte lyssnat på vad hon säger i sitt ”kraftfulla tal”? Du förstår ju engelska och kan väl lägga ihop två och två?

Greta anklagar politikerna för att de inte genomför ”unprecedented changes in all aspects of society” (eller om hon sa ”areas”, samma innebörd blir det). Hon har bevisligen inte funderat över vad det är hon kräver eller vad hennes ”uproot the system” skulle innebära i praktiken för vanliga människor; Massarbetslöshet, social oro, folk tvingas gå från hus och hem, kanske en ny Hitler dyker upp vid horisonten… Den globala temperaturen, då? Den blir kanske några tiondelar lägre år 2100. Kanske.

När Greta sätter igång och vevar med sina floskler har jag mer än en gång undrat om hon har ett tresiffrigt IQ. Jo, det är möjligt att hon har men i så fall beror alla hennes dumheter på att hon dels är väldigt ung och dels har blivit manipulerad/hjärntvättad av andra som är lite smartare och mer slipade än hon.

Men när hon lyckas dra ner vuxna som vid det här laget borde kunna tänka logiskt och kritiskt - ja, vad ska man säga?
Jag har ju berättat om, att Biden har gett som gott råd, att folk kan vara med om större reformer, så länge de egna plånböckerna inte drabbas i större omfattning. Han tillade, att när de gör det blir det däremot mycket känsligt! Var förstås ett gott råd från en verkligt erfaren politiker.

Eftersom Greta klarar att lösa svårare astrofysiska problem, är det ingen tvekan om att hon har en begåvning långt över genomsnittet. Det finns dock de som retas med Greta och säger, att det gäller att använda en ovanligt hög begåvning på rätt sätt.

Konsekvenstänket är inte fullt utvecklat förrän i 25-årsåldern, vilket ibland märks på Greta.

Nu är hon redan igång för ett större möte den 1/10 i Stockholm på temat solidaritet. Så det kliar i Gretas nyfikna händer att hålla i en mikrofon! Se Gretas Instagram!

Jag hade velat att hon först hade vilat ett tag, hon blev ju slutkörd under Bokmässans inledning. Många vill nu att hon ska engagera sig för demokrati och yttrandefrihet i Iran. Många drar i hennes omtänksamma händer!

Jag har sedan mycket länge betonat till Greta och F4F att det är väldigt viktigt med oberoende noggranna livscykelanalyser och konsekvensstudier av förslagen.
Greta tror på det hon gör, men som alla med makt och inflytande måste även hon granskas och ifrågasättas.

Jag har sagt till Greta, att om hon blir folkvald i framtiden, tror jag att hon kommer att ta det lugnare. Greta svarade retsamt, att det var en intressant tanke att ha henne i riksdagen!
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-27 kl. 16:34.
2022-09-27, 17:10
Medlem
"Pa lördag 1a oktober samlas vi pa Medborgarplatsen kl 13 för att visa motstånd.

Det gar inte att vara neutral nar politiken sätter liv pa spel. Nar makthavare fortsätter sparka neråt och marginaliserade grupper görs till syndabockar. Kom om du vill skapa nätverk och gemenskap. Där andra bygger murar, bygger vi broar.

Vi måste stå i solidaritet för en bättre värld - antifascism, antirasism, feminism och klimaträttvisa. Det här är bara början. Rötterna i våra nätverk kommer tränga sig igenom sprickorna i deras murar. Tillsammans är vi starkast.

Greta"
2022-09-27, 17:43
Medlem
Låt se nu. Greta™:s händer är:
  • Otroligt känsliga
  • Extremt omtänksamma
  • Fantastiskt nyfikna
  • Strålande vackra
Och hennes strumpor är smutsiga. Mångfacetterad ung dam på min ära. Men Svante den lathunden har fortfarande inte rättat åldern på hennes Facebook. Duger han inte till någonting?
2022-09-27, 18:09
Medlem
Svante har varit en mycket värdefull resurs för Greta och hjälpt henne mycket, inte minst som stöd på större konferenser.

Fortfarande hjälper han henne en hel del bland annat med att handla frukt och grönt och ställa in detta i hennes kök. Facebook-kontot sköts främst av en indisk aktivist, även om Svante och Greta även är admins

https://via.tt.se/pressmeddelande/roda-korset-och-greta-thunberg-lanserar-kampanjen-climatechangedme-och-slar-larm-klimatkrisen-ar-har -och-vi-maste-agera-nu?publisherId=3235745&releaseId=3307702

"Idag lanserar Internationella rödakors- och rödahalvmånefederationen (IFRC) en global kampanj som visar klimatförändringarnas inverkan på människors liv över hela världen."
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-27 kl. 18:12.
2022-09-27, 19:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
"Pa lördag 1a oktober samlas vi pa Medborgarplatsen kl 13 för att visa motstånd.

Det gar inte att vara neutral nar politiken sätter liv pa spel. Nar makthavare fortsätter sparka neråt och marginaliserade grupper görs till syndabockar. Kom om du vill skapa nätverk och gemenskap. Där andra bygger murar, bygger vi broar.

Vi måste stå i solidaritet för en bättre värld - antifascism, antirasism, feminism och klimaträttvisa. Det här är bara början. Rötterna i våra nätverk kommer tränga sig igenom sprickorna i deras murar. Tillsammans är vi starkast.

Greta"
För att förtydliga så är det inte FFF eller Greta som är huvudarrangörer till detta event. Ej heller är det Greta som har författat texten du förmedlar.

Huvudarrangörer är:
Lesbisk Makt Stockholm, Extinction Rebellion Stockholm
2022-09-27, 19:05
Medlem
Citat:
Svante har varit en mycket värdefull resurs för Greta och hjälpt henne mycket, inte minst som stöd på större konferenser.

Fortfarande hjälper han henne en hel del bland annat med att handla frukt och grönt och ställa in detta i hennes kök. Facebook-kontot sköts främst av en indisk aktivist, även om Svante och Greta även är admins

https://via.tt.se/pressmeddelande/roda-korset-och-greta-thunberg-lanserar-kampanjen-climatechangedme-och-slar-larm-klimatkrisen-ar-har -och-vi-maste-agera-nu?publisherId=3235745&releaseId=3307702

"Idag lanserar Internationella rödakors- och rödahalvmånefederationen (IFRC) en global kampanj som visar klimatförändringarnas inverkan på människors liv över hela världen."
De senaste inläggen är på svenska, så jag tror inte att det går att skylla på Apu.
2022-09-27, 19:42
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:

Eftersom Greta klarar att lösa svårare astrofysiska problem, är det ingen tvekan om att hon har en begåvning långt över genomsnittet.
Vilka astrofysiska problem har Greta löst?
2022-09-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Vilka astrofysiska problem har Greta löst?
Det är (enligt inspirateuren) hemligt vilka astrofysiska problem Greta™ har löst. Hon har även utfört en skrälldus andra fantastiska prestationer, men de är tyvärr också hemligstämplade. Om Greta™ ger sitt tillstånd kommer inspirateuren att avslöja vad det handlar om, men till dess är han den ende som vet vad det handlar om. (Och då menar jag verkligen den ende.)
2022-09-27, 22:21
Medlem
Citat:
Jag har ju berättat om, att Biden har gett som gott råd, att folk kan vara med om större reformer, så länge de egna plånböckerna inte drabbas i större omfattning.

Ojojoj du är verkligen allvarlig ?
Eller ett århundradets troll.
Helt fantastiskt oavsett
2022-09-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
För att förtydliga så är det inte FFF eller Greta som är huvudarrangörer till detta event. Ej heller är det Greta som har författat texten du förmedlar.

Huvudarrangörer är:
Lesbisk Makt Stockholm, Extinction Rebellion Stockholm
Texten som jag förmedlade är exakt kopierad från Gretas Instagramkonto. Bra att du angav vilka som är huvudarrangörer.

Däremot får du framlägga bevis på att Greta inte har påverkat texten.

Det är fullt möjligt att Greta inte har författat texten som du anger, men detta är inte bevisat av dig. Även om detta stämmer kan hon ha redigerat texten.

När det gäller hennes tal, så uppger Greta, att hon skriver dem själv. Däremot är det välkänt att hon får många tips och idéer från många olika håll.

Annars så har texten från Gretas IG-konto, nu även översatts till spanska. Lite rörande är att det anges att översättningen är gjord på Google translate. Greta är tydligen fortfarande lite osäker på spansk grammatik.

Det här kan innebära, att Greta i sitt tal kommer att särskilt ta upp förhållandena i Latinamerika. Sedan länge är rätt många aktiva i F4F Stockholm invandrare. Rätt många av dem är just från Latinamerika.
Senast redigerad av inspiratoeren 2022-09-27 kl. 23:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in