2022-09-27, 09:07
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ärligt talat är detta en såpa serie med dyrare kläder. Vad handlar skiten om? Vem som skall gifta sig med vem och få kronan. Lite avundsjuka och hat. Den är snyggt gjort men ärligt talat är det ett jävligt uttjatat tema.

Exakt så var min tanke medans jag tittade på avsnittet också, kändes bara som en uppiffad version av "Sunset Beach" eller nåt annat som gick på fyran på eftermiddagarna när man var liten Men jag tycker ändå att det känns som att bitarna börjar falla på plats och man börjar se vilka faktioner som kommer att stå mot varandra senare. Min gissning är att första säsongen kommer att fortsätta vara så här "seg" med mycket drama mellan olika karaktärer, och sen dör kungen i sista avsnittet, så man vet att säsong 2 kommer vara mer fokuserad på "kampen" mellan de olika lägren. Hoppas jag iaf!
Citera
2022-09-27, 13:48
Medlem
Den här serien måste göras med en mycket mindre budget än original Game of Thrones. Det som utspelar sig är mest ett klassiskt kammarspel med dyra kostymer där skådisarna går runt i olika slott och intrigerar. Antalet scener i utomhusmiljö är få och inte särskilt storslagna. Specialeffekterna stannar vid några drakar här och där. Jag tycker inte att det är dåligt på något sätt, men det är inte Game of Thrones-nivå på det. Kommer mer att tänka på den gamla klassikern "Jag Claudius" med John Hurt från 70-talet.
Citera
2022-09-27, 14:06
Medlem
löls avatar
ok, Sir criston hade väl sex med Rhaenyra i avsnitt 5?
Men i avsnitt 6 så är plötsligt Ser Harwin Strong far till Rhaenyras son?

Hur fan går det ihop?'
Sir Criston hade sex och det var en stor deal då det tog upp flera minuter av serien.
Plötsligt är Ser Harwin Strong far till barnet. Som inte ens varit i närheten av Rhaenyra. Eller fått ens kameran på sig innan.

Va faaaaan håller dom på med???
Citera
2022-09-27, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av löl

Hur fan går det ihop?'
Sir Criston hade sex och det var en stor deal då det tog upp flera minuter av serien.
Plötsligt är Ser Harwin Strong far till barnet. Som inte ens varit i närheten av Rhaenyra. Eller fått ens kameran på sig innan.

Det är mycket som känns b. Jag blev förvånad när jag gick in i tråden och folk tyckte detta var bästa avsnittet hittills när jag förväntade mig rejäla sågningar.
Citera
2022-09-27, 15:30
Avslutad
Citat:

Hur fan går det ihop?'

Det har gått tio år mellan avsnitten och de har t o m bytt till äldre skådespelare för att göra detta mer realistiskt, och ändå fattar du ingenting.
Citera
2022-09-27, 15:32
Avslutad
Tänker fortsätta följa serien men är inte direkt imponerad. De går mellan olika rum och pratar och inte mycket händer.
Citera
2022-09-27, 15:33
Medlem
Citat:

Hur fan går det ihop?'

I avsnitt tre, när Rhaenyra kommer tillbaka till lägret med det döda vildsvinet så visar dem Ser Harwin Strong när han tittar på henne med ett stort leende. Sen i avsnitt fyra när Daemon och Rhanyra är på väg till horhuset så stöter de på Ser Harwin Strong när han är på jobbet som en man av City Watch. Avslutligen så "räddar" Harwin Rhaenyra från tumultet i slutet av avsnitt fem.
https://www.youtube.com/watch?v=wxUfvSm4gco&ab_channel=BKS
Citera
2022-09-27, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Tänker fortsätta följa serien men är inte direkt imponerad. De går mellan olika rum och pratar och inte mycket händer.
Ja, serien är helt okej. Dock så finns det inte så mycket att göra då boken som serien är baserad på är så sparsam med detaljer eftersom den är skriven som en historiebok. Där stora saker som händer i denna serie ex. är bara en mening i boken.
Citera
2022-09-27, 17:26
Medlem
Citat:

Hur fan går det ihop?'

Jo det där var lite förvirrande. Kändes lite onödigt för när man börjar bli förvirrad missar man ännu mer detaöjer
Citera
2022-09-27, 21:29
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ärligt talat är detta en såpa serie med dyrare kläder. Vad handlar skiten om? Vem som skall gifta sig med vem och få kronan. Lite avundsjuka och hat. Den är snyggt gjort men ärligt talat är det ett jävligt uttjatat tema.

Hahaha väldigt bra beskrivet.

Jag undrar om dom ens läser igenom manuset innan dom börjar filma

Som en pingpong match av rundpingis där spelarna byts ut hela tiden, och den som slår ut kungen inte får ta dennes plats. Logiken följer inte i samma linje per avsnitt.
Senast redigerad av Mailmans 2022-09-27 kl. 21:31.
Citera
2022-09-27, 22:02
Medlem
Det är en svensk skådespelerska som spelar Laena Velaryon. Hon var inte till den brittiska accenten särskilt bra i mitt tycke.
Citera
2022-09-27, 22:31
Medlem
Skittråkigt och woke as hell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här