2022-09-26, 15:34
Medlem
Korders avatar
Serien håller oväntat nog helt okej än så länge. Skönt att man vågar fokusera på det politiska spelet fullt ut. Var på förhand mer eller mindre helt övertygad om att man skulle fortsätta göra som Game of Thrones gjorde under andra halvan av serien, det vill säga helt fokusera på hjärndött spektakel.

Citera
2022-09-26, 15:42
Medlem
sebastian_s avatar
Bättre senaste avsnitt. Världen var mer levande och dynamisk, vilket märktes i hur lite vi behövde se viserys sitta i sitt rum och beklaga sig. Got/ hotd är bättre när fokus är utspritt på 10 personer istället för 3. Den nya skådespelarna och åldrarna känns mer rätt. Och dialogen lät inte som en teateruppsättning i midsomer den här gången.
Citera
2022-09-26, 17:09
Medlem
löls avatar
Bra avsnitt. Men svårt att smälta de nya skådespelarna.
Det börjar snart samla ihop sig för en stor intern konflikt känns det som.
Daemon var lite annorlunda tyckte jag. Inte lika psykopatisk som innan.

Ser fram emot nästa måndag =)
Citera
2022-09-26, 18:26
Medlem
Stones avatar
Ärligt talat är detta en såpa serie med dyrare kläder. Vad handlar skiten om? Vem som skall gifta sig med vem och få kronan. Lite avundsjuka och hat. Den är snyggt gjort men ärligt talat är det ett jävligt uttjatat tema.
Citera
2022-09-26, 18:28
Medlem
RiverStyxs avatar
Det tar sig. Stora hopp i tiden mellan avsnitt och det gillar jag inte riktigt. Men senaste episoden var nog ändå bästa hittills. Lite mer character development så kan detta bli riktigt bra.

Det är inte GoT standard hittills men det tar sig.
Citera
2022-09-26, 20:16
Medlem
En kritvit blond targaryen och en mulatt med grått rastahår får barn och alla har rakt, mörkt hår.

Och folket "tvekar" om att han är pappan...vart är Ned Stark när man behöver honom?
Herregud det blir för dumt
Citera
2022-09-26, 20:31
Medlem
peterZiipens avatar
Tommen Baratheon landade alltså på Aegons sats när han hoppade ut genom fönstret. Kommer se GoT från ett helt nytt perspektiv hädanefter.
Citera
2022-09-26, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Muppar? Milly Alcock gillade jag skarpt, kommer sakna henne men D'Arcy blir nog också bra.
Vad gäller Alicent skulle man kunna tro att skådisarna är syskon, väldigt lika.
Citera
2022-09-26, 22:04
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ärligt talat är detta en såpa serie med dyrare kläder. Vad handlar skiten om? Vem som skall gifta sig med vem och få kronan. Lite avundsjuka och hat. Den är snyggt gjort men ärligt talat är det ett jävligt uttjatat tema.
Det håller jag med om, kostym och relationsdrama . Tycker inte alls det blev ett lyft med nya skådespelare. Den halte känns bara som en sämre Varys och namnen är ju till och med ganska lika varandra.
Det enda positiva var att drakarna kom fram lite och lite förklaring runt dessa. Undra om det blir så många säsonger av detta.
Citera
2022-09-26, 22:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
En kritvit blond targaryen och en mulatt med grått rastahår får barn och alla har rakt, mörkt hår.

Och folket "tvekar" om att han är pappan...vart är Ned Stark när man behöver honom?
Herregud det blir för dumt

Haha ja, blir ju extra dumt i och med att de inte behöll bögen som vit som han var i förlagan utan blackwashade honom. Väldigt märkligt beslut.
Citera
2022-09-26, 23:17
Medlem
schipperke77s avatar
Tycker senaste avsnittet lyfte men inte till högre höjder än att jag kommer fortsätta titta med någorlunda intresse, främst pga brist på annat just nu. Gillar de nya skådisarna och karaktärsutvecklingen. Unga Rhaenyra var mest irriterande och äldre Daemon har fått lite djup. Bättre dialoger också.
Citera
2022-09-27, 01:06
Medlem
Gillar inte riktigt att de bytt skådespelare rakt av. Det hade varit en annan grej om det varit från ett ungt barn till vuxen men nu ser det inte ens ut att skilja så många år på dem och ändå har de helt annorlunda utseenden gentemot tidigare. Sådana byten ser man oftast bara vid större åldersskillnader eller ifall de blir tvungna att byta ut skådespelare av någon anledning. Känns bara fel. Däremot är ju de nya skådespelarna duktiga så får hoppas jag vänjer mig snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in