2026-07-13, 22:31
Avslutad
Fjärde avsnitt säsong 3 var mindre bra. Hoppas väl framför allt att avskummet som förnedrade Aegon kommer att få plikta sjufalt för detta. Annars inget särskilt av intresse.
Citera
2026-07-14, 00:54
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Nä, det här blev segt direkt, skådespelariet och innehållet i serien är inte tillräckligt bra för att man ska vara totalt insatt när det mestadels är drama, kontra a knight of the seven kingdom och GOT där vartenda scen var makalöst bra.

Gillar inte ens action men efter 2 säsonger och två års väntan mellan säsongerna så får dom fan börja dra igång nu.
Det är så dåligt att det inte går att kolla på. Jag vill verkligen gilla det men det flesta scenerna är en plåga att ta sig igenom.

Jag förstår inte riktigt, varför är det vanliga "hänget" och snacket så bra i A knight of seven kingdom men så dåligt i House of the dragon? Särskilt när HOTD är den som kostar pengar och storsatsningen som GOTs efterföljare.
Senast redigerad av sebastian_ 2026-07-14 kl. 00:56.
Citera
2026-07-14, 18:30
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är så dåligt att det inte går att kolla på. Jag vill verkligen gilla det men det flesta scenerna är en plåga att ta sig igenom.

Jag förstår inte riktigt, varför är det vanliga "hänget" och snacket så bra i A knight of seven kingdom men så dåligt i House of the dragon? Särskilt när HOTD är den som kostar pengar och storsatsningen som GOTs efterföljare.
Det har väl att göra med att GRRM varit djupt involverad i tidiga GOT och i första säsongen av AKOTSK, dom har bara kunnat ta materialet från böckerna och gjort det till en serie, kontra HOTD där GRRM var involverad i början utav serien men nu under säsong 3 gått ut och sagt att skaparna är helt ute och cyklar och det börjar ju märkas av.
Citera
2026-07-14, 21:07
Medlem
XtraXs avatar
Såg första avsnittet skiter nog i att se mer, känner verkligen ingenting för nån.
Citera
2026-07-14, 23:17
Avstängd
Tearsinrains avatar
Började om serien för såg bara typ ett avsnitt av säsong 2 och glömt bort säsong 1 efter jag hört att s3 ska vara bra. Men orkar nog inte. Båda kvinnliga skådisarna är icke binära dårar såg jag nu, kände bara till att ena var det innan och DEI med Valeryon-familjen.
Citera
2026-07-15, 19:59
Medlem
y.ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Började om serien för såg bara typ ett avsnitt av säsong 2 och glömt bort säsong 1 efter jag hört att s3 ska vara bra. Men orkar nog inte. Båda kvinnliga skådisarna är icke binära dårar såg jag nu, kände bara till att ena var det innan och DEI med Valeryon-familjen.
Att man bytt just den Val-Ariska familjen som är full av nazireferenser mot svarta signalerar att produktionen saknar någon djupare förståelse för källmaterialet. Det ger ändå en hel del meta-humor. Som att den svarta tösen har som livsplan att leva i en grotta och stjäla. GRRM utplånade väll den Val-Ariska blodslinjen för att signalera anti-nazism till sina kompisar. Det ska bli roligt när TV-serien ska utplåna den svarta blodslinjen utan att bli kallade rasister på Twitter.
Citera
2026-07-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_

Finns ingen dialog i boken som HOTD bygger på. Skriven som en historiebok

Serieförfattarna är väl inte så bra på att skriva dialog helt enkelt?
Citera
2026-07-20, 23:52
Medlem
Dalulvens avatar
GULP! Senaste avsnittet var ju helt INSANE.

Ja, den här tredje säsongen var mycket bättre än de två föregående. Nu känner man igen Westeros.
Citera
2026-07-22, 14:05
Medlem
Tuors avatar
Varför var de tvungna att göra Velaryons till negrer? Det finns ju negrer i asoiaf så varför inte hitta på en massa karaktärer istället?

Det går inte att ta serien på allvar när Velaryon är negrer.

Man försöker ju hålla sig för skratt när man ser dem springa runt i riddarrustning
Citera
2026-07-27, 19:15
Medlem
pulverhonungs avatar
Totalt jävla skräp, ingenting har hänt även denna säsong, tredje säsongen i rad som det bara är konstant uppbyggnad för vad som komma skall.
Citera
2026-07-27, 21:56
Medlem
XtraXs avatar
Gav upp denna efter första avsnittet säsong 3, totalt ointressant vad som händer och varför. Får se fram emot säsong 2 av Knights of the seven kingdoms istället.
Citera
2026-07-28, 08:13
Medlem
Helt värdelöst. Pinat mig till avsnitt 5, och somnat under varje avsnitt hittills. Ett riktigt bra sömnpiller. Total avsaknad av intressanta karaktärer. Och när någon "karaktär" dödas, så blir uttrycket "ja ha". Tråkig dialog. Hur fan kan den ha så höga betyg? Känns som man tittar på tv serien Glamour men med rustningar, svärd och drakar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in