2022-09-25, 19:49
Medlem
Mymer sjunger Kyrgios lov.

https://twitter.com/mikaelymer/status/1574056715187900417?s=46&t=Z3p3E9q59vt-DxtwpoP7YA

Den som är förvånad räcker upp en hand.
Citera
2022-09-25, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Undrar om inte Borg just fick sparken? Federer ska alltså vara med nästa år i Vancouver, och då inte som spelare - och då kan man ju tycka att rollen som lagkapten och "tränare" vore given för honom.

Tippar att det försöker göra en uppdatering av kaptenerna nästa år: Federer vs. Agassi eller Sampras.

Borg har ju hursomhelst inte varit annat än nån slags maskot där på bänken. Har nåt mycket vagt minne av att han väl försökte ge nåt litet råd då och då när Laver Cup var i sitt första år: men nu försöker han inte ens, utan sitter bara och softar.

Fed mot Agassi skulle kunna bringa lite nödvändig förnyelse där. Göra så att coaching faktiskt kan ha betydelse.
Håller helt med om att Borg bara är Maskot. Men det har sin charm att de två kaptenerna har varit tennisrivaler i sina dar. Federer-Agassi är olika generationer, då går man miste om den kryddan. Men ok, de har lite h2h iaf. Sen hörde jag något om att Borg ska efterträdas av Edberg. Mycket surr nu. Federer kommer garanterat vara där, kapten eller inte. Laver Cup borde ju egentligen heta Federer Cup, det här är hans baby.
Senast redigerad av psonpson 2022-09-25 kl. 19:59.
Citera
2022-09-25, 20:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Håller helt med om att Borg bara är Maskot. Men det har sin charm att de två kaptenerna har varit tennisrivaler i sina dar. Federer-Agassi är olika generationer, då går man miste om den kryddan. Men ok, de har lite h2h iaf. Sen hörde jag något om att Borg ska efterträdas av Edberg. Mycket surr nu. Federer kommer garanterat vara där, kapten eller inte. Laver Cup borde ju egentligen heta Federer Cup, det här är hans baby.

Det fetade: då kan Federer aldrig bli coach i LC: de enda rivalerna han har haft kommer från Europa (Nadal och Djokovic).

Roddick hade funkat bra också: den killen verkar rätt skarp vad gäller tennis, och är ju också samtida (well....) med Federer. Men rival är ju svårt att kalla honom när Federer vann typ 16 matcher på raken dem emellan. Hewitt skulle kunna göra ett bra jobb också, har DC erfarenhet.

Edberg vore coolt, men han känns också lite daterad, även om han som bekant coachade Federer. Som sagt tror jag tävlingen skulle tjäna på att gå vidare från kaptener som bara är där för sken (ok, McEnroe coachar väl en del, men tror ändå Agassi eller Sampras skulle få mer respekt).

Sampras - Federer vore rätt idealt, särskilt med så många jänkare i world-laget.

(Och igen, Federer sa alltså att han skulle vara med nästa år: om han inte bara ska vara där och sitta i Rolex-loungen är det bara lagkapten som makes sense för honom. Kommer dra spelare och publik på ett helt annat sätt än Borg.)

Citat:
Laver Cup borde ju egentligen heta Federer Cup, det här är hans baby.

Amen på den. Tror fan ingen bryr sig om fucking Rod Laver längre, vete fan varför spelare och media fortsätter hypa honom så jävligt. Vann sina slams på en tid när spelarpoolen var löjligt liten jämfört med nu, med färre matcher och sämre motstånd. Vet inte om det är nån Rolex-grej att de tar in honom i alla möjliga sammanhang. Men fine, att det heter Laver Cup är väl ok, att kalla den Federer Cup vore lite tidigt. Men tror knappast folket bryr sig om att han är där.
Senast redigerad av fryskyl 2022-09-25 kl. 20:14.
Citera
2022-09-25, 20:52
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Undrar om inte Borg just fick sparken? Federer ska alltså vara med nästa år i Vancouver, och då inte som spelare - och då kan man ju tycka att rollen som lagkapten och "tränare" vore given för honom.

Tippar att det försöker göra en uppdatering av kaptenerna nästa år: Federer vs. Agassi eller Sampras.

Borg har ju hursomhelst inte varit annat än nån slags maskot där på bänken. Har nåt mycket vagt minne av att han väl försökte ge nåt litet råd då och då när Laver Cup var i sitt första år: men nu försöker han inte ens, utan sitter bara och softar.

Fed mot Agassi skulle kunna bringa lite nödvändig förnyelse där. Göra så att coaching faktiskt kan ha betydelse.

Bättre att slänga ut Enqvist och låta Fed bli vice kapten. Borg och DG har ju bästa tänkbara personkemi, och Borg har dessutom en jävla massa s.k swag, tillskillnad från Enqvist som känns överflödig.

Pistol tror jag aldrig får någon funktion i Laver Cup. Han är en individualist och var nog relativt färdig med tennisen efter det att hans aktiva karriär tog slut.

Eftersom det är fritt fram för alla spelare att coacha, som rimligtvis bäst förstår sig på modern tennis, så tycker jag främst att kaptens roll bör vara att skapa god stämning/energi i laget, och Borg verkar fixa den biffen även om han bara "softar". Han är ju uppenbarligen populär bland spelarna. Uppslupen med en räv bakom örat, det räcker långt..
Senast redigerad av TupolevTu-144 2022-09-25 kl. 20:59.
Citera
2022-09-25, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Bättre att slänga ut Enqvist och låta Fed bli vice kapten. Borg och DG har ju bästa tänkbara personkemi, och Borg har dessutom en jävla massa s.k swag, tillskillnad från Enqvist som känns överflödig.

Tycker hans swag avtar lite när han bara ser ut som en pensionär som nån uppassare glömt på en parkbänk. Enqvist är förstås lite färglös, men just därför blir det också svårt att byta ut honom mot Federer - redan nu var det ju han som bestämde, så det blir bara löjligt att ha honom som vice.

Nä, tycker Borg och McEnroe gjort sitt nu. Även om jag tyckte jag läste att McEnroe skulle ha ett år kvar på kontraktet, eller nåt sånt.

Citat:
Pistol tror jag aldrig får någon funktion i Laver Cup. Han är en individualist och var nog relativt färdig med tennisen efter det att hans aktiva karriär tog slut.

Sampras har sagt att han knappast kan tänka sig att bli tränare - men det är också förknippat med sämre lön och en jävla massa resande. Dock spelar han lite uppvisningsgrejer då och då, och dyker upp till Wimbledon för lite jippo-saker. Tror nog nån mille eller vad fan han kan tänkas få för ett par dagars mycket lätt arbete skulle locka honom. Tror varken han, Agassi eller Roddick tackat nej.
Citera
2022-09-26, 01:25
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Eftersom det är fritt fram för alla spelare att coacha, som rimligtvis bäst förstår sig på modern tennis, så tycker jag främst att kaptens roll bör vara att skapa god stämning/energi i laget, och Borg verkar fixa den biffen även om han bara "softar". Han är ju uppenbarligen populär bland spelarna. Uppslupen med en räv bakom örat, det räcker långt..
Ja Borg flyttar man inte på hur som helst.
Den störste genom tiderna.
Såg honom vid incheckningen på Arlanda för 3 år sedan. Allt stannade liksom upp. Alla tittade.
Det var helt magiskt.
Han såg ut som när han spelade på topp, visade inte en min trots all uppmärksamhet.
Ice-Borg. No 1.
Citera
2022-09-26, 09:48
Medlem
För min del så kan dom kasta hela LC i papperskorgen, ser en hel del tennis men såg bara LC första årgången, det var ju så jävla tillgjort och konstlat så jag stängde av tv:n, finns klart bättre skådespelare inom andra områden
Citera
2022-09-26, 10:12
Medlem
Mymer tar twittrandet till oanade höjder.

https://twitter.com/mikaelymer/status/1574060419630747650?s=46&t=UHNMzRIRE_O8HKIRixY5IA
Citera
2022-09-26, 10:17
Medlem
ingetbranicks avatar
Dåligt med tennis i Eurosports tablåer för den kommande veckan - tills på söndag, då finalerna i Sofia, Tel Aviv och Seoul allihop finns med. Återstår att se hur det blir i praktiken. I Sofia är Sinner, Carreno Busta och Dimitrov toppseedade (här möter Mymer Ivashka i första), i Tel Aviv frontar Djokovic, Cilic och Schwarzman, medan Ruud, Norrie och Fritz trotsar jetlagen i Seoul.

Från veckan som gick noteras att Sonego gick igenom turneringen i Metz utan setförlust efter att ha mött en i vanlig ordning märkligt uppträdande Bublik i finalen (kazakens femte finalförlust, har en seger), och Brandon Nakashima, en i NextGen-gänget, tog sin första ATP-titel när han vann i San Diego efter att ha slagit landsmannen Giron i finalen, klättrar till karriärbästa 48 på rankingen.
Citera
2022-09-26, 10:22
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runber
För min del så kan dom kasta hela LC i papperskorgen, ser en hel del tennis men såg bara LC första årgången, det var ju så jävla tillgjort och konstlat så jag stängde av tv:n, finns klart bättre skådespelare inom andra områden

Det värsta är ju det här att hela laget ska stå samlade runt "sin" spelare i pauserna och peppa och heja och komma med små tips som om de hade nåt mer gemensamt än att de för ett veckoslut representerar Europa eller "övriga världen" och som om de inte alls är bittra konkurrenter i vanliga fall. Då är i alla fall jag glad för reklamavbrotten, för annars hade jag nog slitit ut skämskudden.
Citera
2022-09-26, 15:19
Medlem
Citat:
Mymer tar twittrandet till oanade höjder.

https://twitter.com/mikaelymer/status/1574060419630747650?s=46&t=UHNMzRIRE_O8HKIRixY5IA

Jag har fortfarande inte begripit om Mymers twittrande är en enda stor mega-trollning eller på riktigt.
Citera
2022-09-26, 19:11
Medlem
Mymer blev bruten direkt av belarusken som inte gör många misstag
Senast redigerad av Runber 2022-09-26 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in