2022-09-15, 16:13
Avslutad
Dag 15 utan snus. Förstoppning och hemorojder borta. Det enda jobbiga nu är att jag har drabbats av en rejäl trötthet. Brukar vara tvungen sova en stund på eftermiddagen. Och självklart får man lite sug då och då efter en go snus... Men det gäller att man tänker på alla fördelar man märker av. Till er som håller på sluta: det är värt det även fast abstinensen kan vara jobbig. Man känner sig fri...
Citera
2022-09-21, 11:26
Medlem
statoil^s avatar
Inne på dag 20 utan tobak och nikotin. Utan snus.
Kör Onico när det är som allra värst.
Känns verkligen i kroppen att nikotinet är borta. Ibland inte alltid bra.
Yrsel, hjärtklappning och dylikt förekommer fortfarande.
Citera
2022-09-25, 23:42
Medlem
svampdamps avatar
Snusfri sedan April, ställ era frågor. Snusat i 18 år.
Citera
2022-10-04, 20:31
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Hur gjorde du för att sluta? Saknar du det något nu?
Citera
2022-10-04, 21:19
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21512
Hur gjorde du för att sluta? Saknar du det något nu?

Ibland går det dagar utan att jag tänker på snus men det går över lite snabbt som tanken slog en.

Jag körde nikotintuggummi 2mg som jag delade på mitten. Dessa körde jag regelbundet i en vecka för att sedan enbart ta en halva om dagen i en vecka till innan jag slutligen klippte bandet helt.
Citera
2022-10-06, 18:00
Medlem
Snusfri sedan början på februari nu, Känns gött och slippa beroendet
Citera
2022-10-08, 00:57
Medlem
Har varit snusfri i en månad nu. Måste vara nikotinfri en månad till åtminstone pga operation. Velar kring om jag ska börja snusa igen efter läkningen är klar, men börjar känna mer och mer att suget har försvunnit och att jag kanske förblir nikotinfri. Sjukt nice att spara dem där 45kr per dag också! Upplever också att jag har mindre magkatarr och sover bättre. Sår läker snabbare också.
Citera
2022-10-09, 09:51
Medlem
Inne på dag 3 nu. När försvann dimman för er och ni kunde tänka klart? Känns som tappat 40 IQ just nu
Citera
2022-10-09, 20:49
Medlem
Observerads avatar
Slutade snusa cold turkey i maj och höll i ca 2,5 månad, sen blev det sommar och jag var sugen på något. Hooked igen. Sedan dess har jag snusat dagligen förutom enstaka fall då jag försökt sluta och håller mig ett par dagar för att sedan ge upp. Har snusat i ca 19 år totalt.

Har fått zyban utskrivet för hjälp med avvänjning, men jag är fan osäker. Dels är jag skeptisk till de flesta piller då de stjälper mer än hjälper av egen erfarenhet, och jag tycker att jag bör vara stark nog att kunna sluta på naturlig väg. Oavsett vilken anledning man har eller hur mycket man än försöker rationalisera, så är det rätt patetiskt att börja knapra piller för att hantera snusstopp. Har lyckats sluta med många droger förut utan något externt, men snus är fan svårt. Har tagit zyban i 6 dagar nu och börjar redan känna mig sämre. Har börjat få mörka, negativa tankar som känns väldigt bekanta samt att allt upplevs lite dimmigt. Är liksom inte med i matchen riktigt och har svårt att fånga tankar. Kände liknande när jag slutade med olika droger.

Ska nog slänga dessa i papperskorgen och försöka på naturlig väg igen.
Senast redigerad av Observerad 2022-10-09 kl. 20:55.
Citera
2022-10-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp

Varför slutade du och vilka fördelar märker du av nu när du har slutat?
Citera
2022-10-12, 19:31
Medlem
Efter 17 år med snuset så slutade jag idag Cold Turkey, har slutat många ggr förr. Som mest ett år i följd. Annars har jag kört på med minst en dosa per dag, vissa perioder av livet har det varit lös.

Får se ifall faderskap har gett ytterligare motivation att stå emot de jobbigaste dagarna med abstinens. Känner mig åtminstone hoppfull att det ska gå, även om jag känner mig som en urvriden trasa just nu.
Citera
2022-10-14, 23:22
Medlem
jappalenolover47s avatar
Det är dags att sluta igen. Satt med 6 velopåsar uppkörda i tandraden förut utan att känna nåt behag (mini, men ändå jesus). Är så längt inne i begäret nu att jag inte äns känner något från morgonsnusen, vilket alltid brukade ge en skön kick.

Ska snusa klart dosan, sen blir det nikotintuggumin framöver. Är det värt att börja med 2mg tuggumin eller ska jag beställa 4mg från nätet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in