2022-09-25, 18:48
Medlem
howdie11s avatar
Partiledaren har Mussolini som förebild. Man får hoppas att hon möter samma öde som honom så småningom.
Citera
2022-09-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tyck vad du vill, som fascist 2.0 sympatiserar jag till stora delar med Meloni och till noll delar med dig.

Små barn kan programmeras av antingen föräldrar eller stat, varför har föräldrar mer rätt att programmera barn än staten, äger föräldrar sina barn och deras mentala liv?

De som programmerar barn att kapa kuken förtjänar att få huvudet kapat. PUNKT.

Homosexuella bryr jag mig egentligen inte om, men eftersom deras lobbyorganisationer promotar massinvandring så betraktar jag dem som en fiende. Hade de inte gjort det så hade jag varit helt ointresserad av deras existens.

Förmodar att du tackar nej till polisiärt beskydd även om fyra gangsterrappare skulle försöka våldta dig mitt på torget eftersom polisen är en förlängning av staten, och staten = förtryck?

Meloni kommer att rensa upp och ställa tillrätta. Förhoppningsvis placerar hon libertarianer av ditt slag i arbetsläger men det är förmodligen för mycket att önska.

/Viva il Duce

Satan.
Du blandar och ger du.
Din besatta- näst intill perverterade- fäbless för EU är exempelvis helt uppåt väggarna.
Men detta var det bästa inlägget- alla diskussionsforum- jag läst i år.
PAM!
Där gav du den desillusionerade libtarden svar på tal
Citera
2022-09-25, 18:55
Medlem
Bröderna får runt 25 procent av rösterna och måste bilda en koalition. Det lä nog inte bli så stora förändringar
Citera
2022-09-25, 19:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Bröderna får runt 25 procent av rösterna och måste bilda en koalition. Det lä nog inte bli så stora förändringar
Var inte så säker på det. Att vinna ett val är bara halva berättelsen, den andra halvan består av hur EU kommer att reagera. Kommer de att kasta masken och byta ut de demokratiska lackskorna mot marschkängor för att krossa landet som hade fräckheten att ”rösta fel”? Den närmaste tiden kommer att visa om den artificiella europeiska ”gemenskapen” kan hantera både en yttre- och inre kris på samma gång. Högerextremister i vardagsrummet och ryssmongoler utanför fönstret, det blir en intressant vinter. Pälsmössa på!
Senast redigerad av TrazanSatansson 2022-09-25 kl. 19:06.
Citera
2022-09-25, 19:04
Avslutad
Detta är ju såklart bra men jag har lite dålig koll på Italiensk politik även om jag älskar politik men visst var Silvio Berlusconi ganska mäktig och involverad i italiensk politik förr om åren, hur stort inflytande har han nu i Italiensk politik? Han är 85 nu
Citera
2022-09-25, 19:06
Avslutad
Vid vilken tid börjar resultat eller vallokalsundersökningar presenteras?
Citera
2022-09-25, 19:06
Medlem
Konfucius2s avatar
Ja, det blåser starka högervindar i Europa. De nationalistiska idéerna är återigen på stark frammarsch.

Och som vanligt har de flesta människor inte lärt sig något av historien.

Snarare är det väl så att historien återupprepa sig, på sätt och viss, fast i en modernare tappning förstås.

Hur som , att nationalismen lockar just européer är djupt gåtfullt. Ingen annan "ism" har så nyligen gjort en så total konkurs. Under 1900-talet utlöste nationalism två världskrig som lämnade efter sig miljoner och åter miljoner döda och ett Europa i ruiner med fattigdom och elände för de överlevande.

Nationalism är den viktigaste beståndsdelen i fascism. Nationalismens berusning får människor att dra i krig till klämmig musik för att döda människor de aldrig träffat och inte har något otalt med.
Citera
2022-09-25, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Så länge globalisterna kan behålla makten genom att (via feminism, hbtq och massinvandring) krossa nationalstaternas solidaritet med det egna folket kommer ingenting att ändras. Propaganda som finansieras av mottagaren för propagandan är en jävla apa att ha på sina axlar.

Det handlar inte bara om ”bittra Sverigevänner”. Låt oss konstatera att även feminister är olyckliga, bögar är olyckliga och blattar är olyckliga. Alla är i konflikt med någon som om det skulle göra morgondagen bättre, fast ingenting i praktiken ändras. Varje dag en ny ”kris”.

Globalisternas plan funkar således precis som förväntat, ge pöbeln något att slåss över så har den inte tid att se vad som egentligen pågår.

Jo så är det, men ingen av dem vågar ta ansvar förutom att kräva att väst ska ta emot fler o fler. Inget om att förändra andra länder och styre...
Citera
2022-09-25, 19:10
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Vad för resurser? Hur ska de fördelas?

Alla resurser ska givetvis fördelas rättvist. Hur det ska göras är en stor fråga som vi inte kan avhandla här och nu.
Frågan var att du påstod att rättvis fördelning är kommunism, vilket är felaktigt.
Rättvisa och kommunism inte är samma sak.
Citera
2022-09-25, 19:33
Bannlyst
vinner anti globalisterna eller?
Citera
2022-09-25, 19:35
Medlem
Jaaa segertåget
Citera
2022-09-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Ja, det blåser starka högervindar i Europa. De nationalistiska idéerna är återigen på stark frammarsch.

Och som vanligt har de flesta människor inte lärt sig något av historien.

Snarare är det väl så att historien återupprepa sig, på sätt och viss, fast i en modernare tappning förstås.

Hur som , att nationalismen lockar just européer är djupt gåtfullt. Ingen annan "ism" har så nyligen gjort en så total konkurs. Under 1900-talet utlöste nationalism två världskrig som lämnade efter sig miljoner och åter miljoner döda och ett Europa i ruiner med fattigdom och elände för de överlevande.

Nationalism är den viktigaste beståndsdelen i fascism. Nationalismens berusning får människor att dra i krig till klämmig musik för att döda människor de aldrig träffat och inte har något otalt med.

Lite skillnad på att vilja se till att "sitt eget land" ser till så sina medborgare har el, mat och sjukvård än att vilja kasta folk i gaskammare.

Att folk har blivit nationalister är en konsekvens av att dagens politiker inte sätter de egna medborgarna i främsta rummet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in