2022-09-25, 17:14
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Berlusconi? Tråden handlar om Meloni.

Nej tråden handlar om extremhögern i Italien: o där är hans parti med o söker väljarnas stöd.
Citera
2022-09-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1717-1776
Har du bevis för att den är osann?
Vilka faktafel tänker du på?
Ja, det har jag. Dessa t.ex.: https://rationalwiki.org/wiki/Biblical_scientific_errors
Citera
2022-09-25, 17:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Varför sitter du och moraliserar över andra? Och nej, en stark stat är ALDRIG av godo. Om någon vill kapa av sig kuken, vad fan har du en åsikt om det för? Stör det dig på nåt sätt menar du? Så länge ingen kommer och kapar din kuk, så,har väl du inget att säga till om där? Samma sak om min granne är en riktig jävla skinkryttare till fjärilshomo, skall jag då på något sätt indigneras över detta och känna att nu jävlar… När det inte rör mig alls vem fan han rider stjärt på inne i sovrummet? Försvaret då… Ett värnpliktsförsvar underhållet av staten är slaveri. Det är staten som kallar dig som kanonmat att dö för den, mot din vilja. Hur du får det till ett frihetsideal är lite svårt för mig att greppa.

Tyck vad du vill, som fascist 2.0 sympatiserar jag till stora delar med Meloni och till noll delar med dig.

Små barn kan programmeras av antingen föräldrar eller stat, varför har föräldrar mer rätt att programmera barn än staten, äger föräldrar sina barn och deras mentala liv?

De som programmerar barn att kapa kuken förtjänar att få huvudet kapat. PUNKT.

Homosexuella bryr jag mig egentligen inte om, men eftersom deras lobbyorganisationer promotar massinvandring så betraktar jag dem som en fiende. Hade de inte gjort det så hade jag varit helt ointresserad av deras existens.

Förmodar att du tackar nej till polisiärt beskydd även om fyra gangsterrappare skulle försöka våldta dig mitt på torget eftersom polisen är en förlängning av staten, och staten = förtryck?

Meloni kommer att rensa upp och ställa tillrätta. Förhoppningsvis placerar hon libertarianer av ditt slag i arbetsläger men det är förmodligen för mycket att önska.

/Viva il Duce
Citera
2022-09-25, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungensilviaochjag
Hon är både anti EU och pro Ryssland. Det här ser riktigt lovande ut. Jag hoppas att dom tar hem det. Vet ni vart man kan följa valet någonstans? För svensk media censurerar som vanligt.
Står ett utträde ur EU högst upp i partiprogrammet? Om inte, vad är de ”anti” då?
Citera
2022-09-25, 17:54
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungensilviaochjag
Hon är både anti EU och pro Ryssland. Det här ser riktigt lovande ut. Jag hoppas att dom tar hem det. Vet ni vart man kan följa valet någonstans? För svensk media censurerar som vanligt.

Meloni beskriver "Italiens Bröder" som ett parti som mest kan liknas med "Tories" i Storbritannien eller "PiS" i Polen. Detta är vad "post-fascism" rent konkret innebär i Italien.

Vad gäller utrikespolitik är hon förvisso EU-skeptisk, såtillvida att hon vill att fler beslut ska fattas av nationalstaterna och regionerna.

I övrigt är hon 100 procent för Nato och för stöd till Ukraina. Hon stöder vapenleveranser och sanktionspolitiken mot Ryssland till fullo. Hon ser USA - med sin stora italienskättade befolkning - som Italiens viktigaste allierade (vilket sätter henne i samma gäng som England och Polen).

Både vänster- och extremistiska högerdebattörer har konsekvent missuppfattat just det sista. Idiotiska vänstertyper försöker skrämmas med att hon är Putinanhängare och dårfinkar på yttersta högerkanten jublar över att Putin nu fått en allierad. Inget kan vara felaktigare.

Om det är någon idé som Meloni delar med Mussolini, så är det att Ryssland ska tryckas dit ordentligt så att de lär sig att inte sticka upp.
Senast redigerad av Ken Dryden 2022-09-25 kl. 17:57.
Citera
2022-09-25, 18:05
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Du är ju helt bränd.
Alla människors fiende, vare sig du är vit, svart eller gul, eliten, 1%, som äger 99% av allt, dessa as ska rånas på allt de äger och har och medlena ska fördelas bland folket.

Det betyder inte att jag med min övre medelinkomst ska ha eller vill ha något mer, men dessa as ska bli av med sitt.

Det är rättvisa.

Alla ockrare och alla som skott sig med hjälp av ockrarna genom att begå omoraliska handlingar, all dessa ska rånas och hängas.

Väl talat. Asyl och LSS-baroner på , På Domens dag är alla lika!
Citera
2022-09-25, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrazanSatansson
Hur du får det till ”frihet” att staten premierar kukkapande och pridebögerier är dagens största gåta. Du finansierar kalaset, känner du att du får utdelning för ditt arbete? Gärna välfärd men först behöver vi tydligen könlösa toaletter.

Är det en viktig fråga för fascister?
Ekonomin?
Citera
2022-09-25, 18:06
Avslutad
Italien är based
Citera
2022-09-25, 18:12
Medlem
Dom som skall rösta på Italiens bröder är nog mer motiverade att gå och rösta. Vänstern är alltför splittrad för att väcka entusiasm.

Bra att man hittat en kvinna som leder rörelsen.

Italien vaknar och det kan bli en riktig väckelse som stärker patt...förlåt patriotismen.
Citera
2022-09-25, 18:15
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindYourOwn
Du är ju helt bränd.
Alla människors fiende, vare sig du är vit, svart eller gul, eliten, 1%, som äger 99% av allt, dessa as ska rånas på allt de äger och har och medlena ska fördelas bland folket.

Det betyder inte att jag med min övre medelinkomst ska ha eller vill ha något mer, men dessa as ska bli av med sitt.

Det är rättvisa.

Alla ockrare och alla som skott sig med hjälp av ockrarna genom att begå omoraliska handlingar, all dessa ska rånas och hängas.
Den här "eliten" har jobbat hårt och har sina företag. Klart de ska få tjäna pengar. Det är ju dom som skapar arbetstillfällen och inbringar skattemedel.
Citera
2022-09-25, 18:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Meloni beskriver "Italiens Bröder" som ett parti som mest kan liknas med "Tories" i Storbritannien eller "PiS" i Polen. Detta är vad "post-fascism" rent konkret innebär i Italien.

Vad gäller utrikespolitik är hon förvisso EU-skeptisk, såtillvida att hon vill att fler beslut ska fattas av nationalstaterna och regionerna.

I övrigt är hon 100 procent för Nato och för stöd till Ukraina. Hon stöder vapenleveranser och sanktionspolitiken mot Ryssland till fullo. Hon ser USA - med sin stora italienskättade befolkning - som Italiens viktigaste allierade (vilket sätter henne i samma gäng som England och Polen).

Både vänster- och extremistiska högerdebattörer har konsekvent missuppfattat just det sista. Idiotiska vänstertyper försöker skrämmas med att hon är Putinanhängare och dårfinkar på yttersta högerkanten jublar över att Putin nu fått en allierad. Inget kan vara felaktigare.

Om det är någon idé som Meloni delar med Mussolini, så är det att Ryssland ska tryckas dit ordentligt så att de lär sig att inte sticka upp.

Delar hon Tories skattesänkarpolitik också så är det illa. Vet du något om det?
Citera
2022-09-25, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Om du är en heterosexuell man som inte bryr dig om andra så gör det nog varken från eller till. De kristna förbuden slår främst mot kvinnor och olika minoritetsgrupper.

Låga skatter, absolut. Men det sker förstås alltid på bekostnad av välfärden. Såvida du inte är väldigt rik så får du hoppas att du eller någon i din familj aldrig blir allvarligt sjuk eller råkar ut för någonting som gör att ni inte kan jobba, för då är ni körda.

Det där gäller ju sen länge även i Sverige. Italien har bättre sjukvård än Sverige för övrigt. Inga fleråriga köer som här.
Senast redigerad av Juristen08 2022-09-25 kl. 18:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in