2022-09-25, 09:10
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det är ju vanligt med mindre kedjor som den lokala Handlaren och tobaks affärer som måste neka kunder att köpa när dom betalar med kort om summorna var för små (vilket dom naturligt är på sådana affärer).

Vänligen presentera siffror på att detta är vad som gör att mindre butiker/e-handlare har svårt att konkurrera med större.
2022-09-25, 09:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vänligen presentera siffror på att detta är vad som gör att mindre butiker/e-handlare har svårt att konkurrera med större.
Vad har det med min kommentar att göra? Var min kommentar felaktig på något sätt?
2022-09-25, 09:15
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Vad har det med min kommentar att göra? Var min kommentar felaktig på något sätt?
Ja, den var felaktig om det inte finns något stöd för påståendet.
2022-09-25, 09:16
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ja, den var felaktig om det inte finns något stöd för påståendet.
Egna observationer. Du menar att du aldrig sett lappar att kort undanbedes hos små handlare?
2022-09-25, 09:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Egna observationer. Du menar att du aldrig sett lappar att kort undanbedes hos små handlare?
Det kan finnas många anledningar till detta. T ex att de vill ta betalt svart (många pizzerior gjorde ju så förr).
2022-09-25, 09:22
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Har dessutom inte sett sådana lappar på många år. Kanske är kortavgifterna/avtalen mycket förmånligare idag?
2022-09-25, 09:35
Medlem
Nenetss avatar
Här kommer ett solitt argument emot:
Prövade sända fiat från Coinbase till mitt Sepa-konto igår och cashen var framme på några minuter!
Betydligt snabbare än att sända Bitcoin från en wallet till en annan, det finns alltså inget som Bitcoin är bra på.
2022-09-25, 09:39
Medlem
Nenetss avatar
Ja och till lägre avgift dessutom...
2022-09-25, 10:19
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Har dessutom inte sett sådana lappar på många år. Kanske är kortavgifterna/avtalen mycket förmånligare idag?
Det har jag sett nyligen. Ett tag försökte butikerna lägga på en kortavgift för kunder a men det förbjöds.

Att amex har billigare avgifter för donken kontra lokala gatuköket är väl knappast något kontroversiellt uttalande.

Noterar att du slöppt hela lightningkritiken nu och greppar efter nästa halmstrå
2022-09-25, 10:24
Avslutad
Citat:
Det kan finnas många anledningar till detta. T ex att de vill ta betalt svart (många pizzerior gjorde ju så förr).

Vad är det du inte förstår? Butiker vill inte ta betalt med kort om avgiften äter upp stora delar vinsten.
2022-09-25, 10:52
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Att amex har billigare avgifter för donken kontra lokala gatuköket är väl knappast något kontroversiellt uttalande.
Amex är inget debetkort.

Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Vad är det du inte förstår? Butiker vill inte ta betalt med kort om avgiften äter upp stora delar vinsten.
Då borde det inte vara något problem för dig att ta fram siffror på hur många små handlare har konkat pga de orimliga transaktionsavgifterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Noterar att du slöppt hela lightningkritiken nu och greppar efter nästa halmstrå
Varför skulle jag fortsätta upprepa mig om jag redan har vunnit debatten?
2022-09-25, 14:32
Avslutad
Citat:
Amex är inget debetkort.

Då borde det inte vara något problem för dig att ta fram siffror på hur många små handlare har konkat pga de orimliga transaktionsavgifterna.

Varför skulle jag fortsätta upprepa mig om jag redan har vunnit debatten?

Vem har påstått att någon gått i konkurs!? De flesta ställen i Europa tar inte ens betalt med kort överhuvudtaget pga avgifterna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in