Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
Hans åsikter om putin " he is more like everyone else.. than we think..,"
Det är just det jag tror om Putin. Exklusive viss antisocial personlighet. Många här tror att Putin är sjuk, han är inte sjuk.
Jag har inte läst in mig på, varför ni anser att JP är så dum och korkad i sina uttalanden om kriget i Ukraina. Vad jag förstår säger han att Putin styr och ställer, samt bestämmer om kärnvapen och att han troligen har dissidenter inom den ryska administrationen. Vilket är bevisat.
Att kärnvapen ligger nära till hands med Putins personlighet och hans kulturella tillhörighet, samt hans nationalistiska ådra. Lägg även till Putins förmodade önskan att bli en historisk personlighet likt Stalin. Hans rykte och omtalan vill Putin ska vara heroiskt och ryktbart långt efter hans död, långt in i århundranden i historieböckerna som ännu inte är skrivna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Draken55
JP tycker alltså att en diktator som snott 100 miljarder av sitt folk och sen invaderar sitt grannland, hotar med kärnvapen när invasionen misslyckas, han är som alla andra..
Jag tror JP menar Putin är som alla andra, som hamnar i rollen som Rysslands president. Putin är en average Ivan som är en president enligt min syn på saken (ja, minus antisociala personlighetsdrag).