2022-09-24, 18:43
Medlem
M_A_Rs avatar
Herr Peterson är uppenbarligen en rysk shill numera. Blev väl värvad när han besökte det landet. Ryskmongoliska agenter rekryterar gärna personligheter som JP som är stora på Youtube för att sprida sin propaganda. Ryssmongolerna må vara kassa på kinetisk krigföring, men de är duktiga på att manipulera, sprida propaganda och desinformation.
Citera
2022-09-24, 19:06
Medlem
Skrämmande att läsa alla woke kommenterar oavsett om man håller med Jordan eller inte. Trodde aldrig ja skulle se FB forumen urholkas på detta sätt.

JP har flera poänger, men för att förstå vad han säger, behöver man ha flera bollar/tankar i huvudet samtidigt
Citera
2022-09-24, 22:07
Medlem
Hur har det blivit så här? Att EU verkligen vill se sina medlemsländer bli fattiga. Att ingen skall ha värme eller mat, ja knappast ens ett arbete? Hur har EU fått ihop det här?
Överallt i världen är det en massa gränskonflikter. Vi ser Israel och Palestina, Kina och Taiwan, Syria och Turkiet - det bästa är att låta länderna slåss - för vi andra vet inte vad det egentligen rör sig om.
Jag såg på euronews- ni vet den forna kanalen där båda sidorna fick framföra sina åsikter. Numera ägs den av Disney och det är lika osanna historier som alla andra nyhetsmedia - numera!
Jag såg protestmarchen från Krim, vecka ut och vecka in promenerade de för att få tala med någon ur regeringen. De ville få tillbaka sitt vatten som någon ur regeringen stängt av. De ville veta vem och varför. De blev hånade och spottade på av regerings trogna lymlar.
2,5 miljoner medborgare på Krim fick inte ens vatten till en kopp te. Deras åkrar och till och med köksträdgårdar torkade bort. Och de regeringstrogna släppte inte igenom medicin till sjuka människor - utan konfiskerade den.
DÅ!!! Hade de en folkomröstning. Och Putin accepterade den. Högtidligen, i närvaron av tv kameror, kom överbefälhavaren för Ukraina till militärförläggningen på Krim. Hans soldater kom ut från föräggningen och marcherade bort. Den ryska befälhavaren anlände. Den Ukrainska befälhavaren gav nycklarna till den ryska befälhavaren och efteråt marcherade de ryska soldaterna in till förläggningen.
Inget krig - inga skott avfyrade - inget av det som sögts hände.
Ryssarna började frakta vatten med pråmar - då äntligen fick Krimborna dricka te.

Och visst. Hos ryssarna fanns ett behov att öppna upp kranen till Krimbornas vattenreservoar.

Och... jag har förstått att folk inte här lyssnar på de olika militära uppdateringarna som finns - både från Ukrainas sida och från asiatisk oberoende sida. Där kan man se i realtid (asiatisk) hur kriget går, man får till och med se bomberna (blixterna). Ungdomar runt om i Europa är väldigt intresserade av det och de kan alla säga vilka vapen som används.
"Gamechanger" kallas de nya vapen som USA ger Ukraina - men de har inte gjort någon skillnad. Fast Ryssland fick in en fullträff med de iranska drönare som de köpte. En enda drönare kan omintetgöra en tank. Hundratals drönare innebär "game over" för Ukraina - om inte Nato eller
USA kommer till hjälp.
Citera
2022-09-24, 23:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av casparaidis123
Skrämmande att läsa alla woke kommenterar oavsett om man håller med Jordan eller inte. Trodde aldrig ja skulle se FB forumen urholkas på detta sätt.

JP har flera poänger, men för att förstå vad han säger, behöver man ha flera bollar/tankar i huvudet samtidigt

+1
https://www.youtube.com/watch?v=BnxxELn00gk&ab_channel=SkyNewsAustralia
‘Naïve’ to think Russia will lose war, says Dr Jordan Peterson
Citera
2022-09-25, 00:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Väst driver inte frågan "massinvandring". Väst driver frågan "vi bryr oss om enskilda människor och hjälper folk i nöd". Och det har historien visat, att länder som inte driver den testen alltid imploderar. För alla fungerande länder drivs av humanism, det verkar vara en naturlag.

Det är 100% säkerställt att Putin inte kommer att gå vinnande ur detta.
Jag utgår från att du är ironisk och då instämmer jag i dina synpunkter
Citera
2022-09-25, 01:39
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Tror helt ärligt att Jordan P idag ångrar sina korkade försök att leka politisk analytiker

Vad exakt är korkat i hans uttalande? Jag finner det mesta han säger både möjligt och sant.
Citera
2022-09-25, 01:50
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad exakt är korkat i hans uttalande? Jag finner det mesta han säger både möjligt och sant.
Då har du ett tankesätt som en 12-åring
Han är ju pinsam at best, eller köpt av kreml.
Hans åsikter om putin " he is more like everyone else.. than we think..,"
JP tycker alltså att en diktator som snott 100 miljarder av sitt folk och sen invaderar sitt grannland, hotar med kärnvapen när invasionen misslyckas, han är som alla andra..
Senast redigerad av Draken55 2022-09-25 kl. 02:01.
Citera
2022-09-25, 02:02
Medlem
Hegamons avatar
Citat:

Det är just det jag tror om Putin. Exklusive viss antisocial personlighet. Många här tror att Putin är sjuk, han är inte sjuk.

Jag har inte läst in mig på, varför ni anser att JP är så dum och korkad i sina uttalanden om kriget i Ukraina. Vad jag förstår säger han att Putin styr och ställer, samt bestämmer om kärnvapen och att han troligen har dissidenter inom den ryska administrationen. Vilket är bevisat.

Att kärnvapen ligger nära till hands med Putins personlighet och hans kulturella tillhörighet, samt hans nationalistiska ådra. Lägg även till Putins förmodade önskan att bli en historisk personlighet likt Stalin. Hans rykte och omtalan vill Putin ska vara heroiskt och ryktbart långt efter hans död, långt in i århundranden i historieböckerna som ännu inte är skrivna.

Citat:
JP tycker alltså att en diktator som snott 100 miljarder av sitt folk och sen invaderar sitt grannland, hotar med kärnvapen när invasionen misslyckas, han är som alla andra..

Jag tror JP menar Putin är som alla andra, som hamnar i rollen som Rysslands president. Putin är en average Ivan som är en president enligt min syn på saken (ja, minus antisociala personlighetsdrag).
Senast redigerad av Hegamon 2022-09-25 kl. 02:20.
Citera
2022-09-25, 02:16
Medlem
Draken55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det är just det jag tror om Putin. Exklusive viss antisocial personlighet. Många här tror att Putin är sjuk, han är inte sjuk.

Jag har inte läst in mig på, varför ni anser att JP är så dum och korkad i sina uttalanden om kriget i Ukraina. Vad jag förstår säger han att Putin styra och ställer, samt bestämmer om kärnvapen och att han troligen har dissidenter inom den ryska administrationen. Vilket är bevisat.

Att kärnvapen ligger nära till hands med Putins personlighet och hans kulturella tillhörighet, samt hans nationalistiska ådra. Lägg även till Putins förmodade önskan att bli en historisk personlighet likt Stalin. Hans rykte och omtalan vill Putin ska vara heroiskt och ryktbart långt efter hans död, långt in i århundranden i historieböckerna som ännu inte är skrivna.

Jag tror JP menar Putin är som alla andra, som hamnar i rollen som Rysslands president. Putin är en average joe som är en president enligt min syn på saken (ja, minus antisociala personlighetsdrag).

JP fyllde väl en funktion för nåra år sen när han försökte komma med livsråd till alla stackars förvirrade incels i världen.
Numera är han bara en obehaglig domedagsprofet som alldeles uppenbart pratar om saker han har 0 kunskap om.
Hans svammel om politik och energi får en att ta fram skämskudden.
Citera
2022-09-25, 06:27
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så Jordan Petersson är alltså ryssvänlig, där ser man. Man kanske ska ta allt annat han sagt genom tiderna med en nypa salt från och med nu. Jag tänker nu avprenumerera från hans kanal och jag rekommenderar alla att göra likadant.

IQ 98? Jvla fjant det är precis det du gör som Jordan Petersson varnar för din lilla slaskfitta.

Cancelculture personifierad.
Citera
2022-09-25, 06:52
Medlem
Citat:
Då har du ett tankesätt som en 12-åring
Han är ju pinsam at best, eller köpt av kreml.

Varför håller du på på det här sättet?
Du har en användare som frågar efter, dvs vill höra dina genuina åsikter, och du Avfärdar honom med en kommentar om att han tänker som en 12-åring och personen tråden handlar om naturligtvis är ett rysstroll.
Gång på gång på gång är det här kvaliten på "Analyserna" på Flashback numera.

Hur menar du att den här typen av argumentationsteknik skall kunna förklara eller vinna sympatier/förståelser för din sak?

Om du har korrekt uppfattning om saker och ting, delge dessa då.

DET för det framåt.
Citera
2022-09-25, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornhagberg
IQ 98? Jvla fjant det är precis det du gör som Jordan Petersson varnar för din lilla slaskfitta.

Cancelculture personifierad.

Det är EXAKT så det är.

JP säger exempelvis att "Man kan inte säga nej till Putin, för man har sålt sin själ för Rysk Olja och gas"
Detta är en rent objektiv åsikt, men det utmålas som att bara för att JP inte kastar sig på golvet och skriker att Putin är dum, så blir han automatiskt "Ryssvänlig/rysstroll"

Vadfan ÄR det med folk nuförtiden?
Det går inte att diskutera någonting längre, eller så är man inte intresserad av just diskussioner, utan bara att vräka ur sig oneliners.
Senast redigerad av Dörren 2022-09-25 kl. 07:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in