2022-09-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Hittar ingen K*m H*ldingsson aĺls.. skyddade uppgifter?
KIM HALVORSEN
Citera
2022-09-24, 17:40
Medlem
Gaffelpärms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMeadow
Han var inte född med något handikapp. Han fick en hjärntumör i unga år och den påverkade bland annat hans ansiktsmotorik.

Det stämmer, fel av mig.
Citera
2022-09-24, 17:44
Medlem
Vill inte pissa på de döda men för 15-20 år sen när jag bodde i Oskarshamn var Ulf mer känd som "äcklet på Actic" som inte accepterade ett nej och tyckte det var "kul" att smyga upp och tafsa på tjejerna som cyklade/sprang. Hade flera tjejkompisar som bytte gym efter att råkat ut för honom eftersom den allmäna inställningen var "han är ju inte som han ska och så" så ingen ville/vågade göra något åt problemet.

Varje gång jag varit i Oskarshamn i ärenden och sett honom har jag funderat på om han inte kunde trilla av pinn snart.
Citera
2022-09-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidsyren
Vill inte pissa på de döda men för 15-20 år sen när jag bodde i Oskarshamn var Ulf mer känd som "äcklet på Actic" som inte accepterade ett nej och tyckte det var "kul" att smyga upp och tafsa på tjejerna som cyklade/sprang. Hade flera tjejkompisar som bytte gym efter att råkat ut för honom eftersom den allmäna inställningen var "han är ju inte som han ska och så" så ingen ville/vågade göra något åt problemet.

Varje gång jag varit i Oskarshamn i ärenden och sett honom har jag funderat på om han inte kunde trilla av pinn snart.

Men att pissa på den döda var precis vad du gjorde! Du är en den enda som kommer med denna information och och anklagelser. Självklart ska ingen bete sig så på ett gym eller någon annan stans, men menar du då att du tyckte det var bra gjort av två stora män att brutalt misshandla och sticka ner en försvarslös och funktionsnedsatt man mitt på gatan tills han dör? Usch, smuts!
Citera
2022-09-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellepiggelin
Men att pissa på den döda var precis vad du gjorde! Du är en den enda som kommer med denna information och och anklagelser. Självklart ska ingen bete sig så på ett gym eller någon annan stans, men menar du då att du tyckte det var bra gjort av två stora män att brutalt misshandla och sticka ner en försvarslös och funktionsnedsatt man mitt på gatan tills han dör? Usch, smuts!

Knappast det han påstår eller säger, men att försöka låtsas att någon är ofelbar och perfekt är inte heller ok. Han hade problem, var inte som alla andra oavsett hur trevlig han var.

Är det faställt att GM är de som står tidigare i tråden?
Citera
2022-09-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davidsyren

Man måste ju i detta fall förstå att han inte var riktigt som andra p.g.a. sin hjärnskada. Det är något helt annat än om en fullt frisk person ägnar sig åt närmanden. Man måste kunna se sjukdomen, annars är man själv korkad.
Citera
2022-09-24, 18:38
Medlem
bunjackens avatar
Att Ulf såg läskig ut är nog många som kan skriva under på kedjesnusare ca 4 prillor samtidigt ragglig gång dreglade dåligt tal

Han råkade ut för olycka som liten men var alltid glad och så

Om han vore för närgången vore det lätt att knuffa undan honom så tunn och dålig balans.

Jag ger mina två cent på att motivet är att han såg läskig ut kanske var för skojfrisk alternativt att han konfronterade några som gjorde eller var i färd med att göra något dumt
Citera
2022-09-24, 18:56
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunjacken
Att Ulf såg läskig ut är nog många som kan skriva under på kedjesnusare ca 4 prillor samtidigt ragglig gång dreglade dåligt tal

Han råkade ut för olycka som liten men var alltid glad och så

Om han vore för närgången vore det lätt att knuffa undan honom så tunn och dålig balans.

Jag ger mina två cent på att motivet är att han såg läskig ut kanske var för skojfrisk alternativt att han konfronterade några som gjorde eller var i färd med att göra något dumt

Alla verkar vara lokala BO och de två MGM. Kanske de trodde att BO var lätt att råna på lite pengar men att han satte till motvärn och de flippade ur. Märkligt är det. MGM har ju allt att förlora på detta. En av dom är redan dömd till 2 år ej avtjänat än. Nu blir det upp till 17 år för vad?

Är bägge MGM svagbegåvade? Den ena var tydligen känd som en med låg impulsstyrning.
Citera
2022-09-24, 19:12
Medlem
Alltid dessa lågbegåvade white trash-figurer som figurerar i dessa sammanhang. Narkotika och allehanda missbruk inblandat. Döms nog till misshandel eftersom åklagaren inte kommer kunna bevisa att det fanns avsikt att mörda. Döms till 5-7 års fängelse, ute efter 2/3 och kommer ställa till med mer elände.
Citera
2022-09-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swapmagz
KIM HALVORSEN

Tydligen en halvbror till en tik tok kändis.. eller halvt kändis...
Citera
2022-09-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillyThePoop
Har varit tårögd sedan 07 i morse när jag läste att U*f blivit mördad. Han var/är en god vän till familjen. Sjöng bl a i kyrkokör med min (döde) bonuspappa. De var mkt nära varann. Och jag brukar heja på och prata med U*f. Mor är bedrövad. Och kl 14 läser jag att en sorts kompis (H*mpus) till mig är en av mördarna. Det var illa nog med offret. Om en bekant t mig mördar en annan bekant t mig...vansinne! Om det är K*m och H*mpus, så är det galet värre. Alla i Ohamn vet ju vem den genomgode U*f är. Jag och alla andra jag snackat med idag var/är övertygade om att det måste vara nån från annan ort/annat land. Jisses

Du menar att du var övertygad om att det var en invandrare?
Citera
2022-09-24, 19:56
Medlem
Är namnen på GM säkrade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här