2022-09-24, 15:43
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Synd bara att sosseskurkarna har skrivit in vårat medlemskap i grundlagen så att det ska bli riktigt besvärligt att lämna

Deras paradgren är ju att installera sina underhuggare i alla positioner möjliga, så att under de perioder det inte är folkvalda fortfarande kan bedriva sin politik.

Folket vet för lite om hur onda dom faktiskt har blivit, detta är absolut inte ett parti som värnar om demokrati. Det är ingen konspirations-teori, det är bara att kolla på alla det satt i samhällsviktiga positioner.

Det läskigaste är att dom själva hänvisar till att demokrati är det viktigaste vi har trots att dom VET att deras metod för att få igenom sin politik är så långt ifrån demokrati man kan komma. Låt det sjunka in.
Citera
2022-09-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Ironisk att du använder Champagnen som referens till att fira. Då den är skyddad av EU och kan köpas in tullfritt idag.

Haha! Exakt. Kul att du uppmärksammade min bubbelreferens! Jag är beredd att återgå till det Europa vi hade innan, med klara nationsgränser, tull- och passtjafs. Det vore en veritabel dröm.
Citera
2022-09-24, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det är bara en tidsfråga tills EU börjar krackelera på riktigt. Kommer aldrig att gå att hålla ihop detta MONSTER av Överstatlighet som skapats.

Härligt! Champagnen på kylning redan nu!
Den champagnen lär få ligga länge på kylning. Ända tills himlen ramlar ner.
Men fantisera går ju bra.
Citera
2022-09-24, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Både Polen, Ungern och en massa länder lockades in i en "klubb", där statuerna ändras hela tiden.
I början handlade det om att alla nationer skulle få behålla sin självbestämmandrätt.
Nu handlar det om raka motsatsen och att om du inte lyder fascistaten EU:s direktiv så ska du straffas.
Jag bryr mig inte längre, låt allt gå åt helvete, som överallt där politiker lägger sig i utvecklingen,
Politiker är kanske den lägsta formen av liv som evolutionen har skapat och dessa ska dessutom bestämma över våra liv.
Man ryser och dessa ofullkomliga individer ska dessutom styra över oss i "demokratins" namn.

de styr inte, de lägger fram förslag som varje enskilt lang accepterar. Så ansvaret ligger på våra representanter att motsätta sig för det är dem med beslutandemakten.
Citera
2022-09-24, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen

Tror lite olika här, märker jag. Tur att jag har rätt om EU-BREAKIT (och då ska jag bjuda dig på ett extra dyrt glas importerat bubbel ).

Eller vad ska vi kalla EU:s förestående kollaps och sammanbrott?
- EU-EXIT
- EU-OUT
- fler förslag?
Senast redigerad av Norrlandssommar 2022-09-24 kl. 15:50.
Citera
2022-09-24, 15:48
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Att gå ut EU är inte lätt, men politik är att vilja som redan sossarnas guru Palme sade.
Citera
2022-09-24, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Haha! Exakt. Kul att du uppmärksammade min bubbelreferens! Jag är beredd att återgå till det Europa vi hade innan, med klara nationsgränser, tull- och passtjafs. Det vore en veritabel dröm.

Fy fan. Aldrig! det skulle döda ekonomin och göra sverige som en sovjetstat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Att gå ut EU är inte lätt, men politik är att vilja som redan sossarnas guru Palme sade.

Du har så rätt. Sverige är så insyltat i EU-monstret så jag tror faktiskt att vår ända utväg blir när hela Babels Torn är helt underminerat och rasar ihop av sig själv. Förstå då blir vi fria.
Citera
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
de styr inte, de lägger fram förslag som varje enskilt lang accepterar. Så ansvaret ligger på våra representanter att motsätta sig för det är dem med beslutandemakten.
Hur tror du dessa representanter blir utvalda?
Det är knappast genom att bli att sätta sig mot nuvarande ordning på allvar.
Citera
2022-09-24, 15:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Ja, du är arg. Men det jag skriver är inte fel bara för att du är arg och besviken på hur det fungerar. I sista meningen drar du trots allt rätt slutsats.

Hur kan du läsa ut att jag är arg?
Tvärt… läs nu hela texten med en kugn och sansad ton

Självklart är det dags för att dra sig ur EU och satsa på goda handelsavtal med våra grannländer i Europa

Det som egentligen var tanken med EU från första början
Citera
2022-09-24, 15:54
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Det räcker med att Tyskland kollapsar, vilket det är påväg att göra. Sen är EU kaputt.

Good riddance.

Suveräna nationalstater med sund nationalism är framtiden
Citera
2022-09-24, 15:55
Medlem
Citat:
Fy fan. Aldrig! det skulle döda ekonomin och göra sverige som en sovjetstat.

Som att vi inte är en Lydstat till EU nu? Som att vi inte redan nu, var dag, måste böja oss ned med rumpan i vädret för Ursula den Förskräckliga och hennes gelikar?

Jag är höger om höger, så någon sovjetstat är jag inte intresserad av. Däremot att på alla sätt värna och stödja vårt lands gränser - precis som jag vill att alla andra nationer ska värna varmt om sina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in