2022-09-24, 15:27
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
"Regeringens vänner äger alla medier utanför Budapest" (YLE).
Regeringens vänner har frikostigt fått ta del av EU-bidrag som skulle gått till att utveckla landet.
Denna korruption är den främsta anledningen till innehållet bidrag.
EU:s kvarnar mal långsamt men helt enligt regelboken.
Jag trodde du talade om Italien.
Citera
2022-09-24, 15:28
Medlem
Citat:
Är det bättre att dupera folket genom indragna fria medier, missbruka EU-medel som skulle gått till utveckling samt ge en allmosa till mindre vetande på landsbygden för att få deras röst?
Det är bra att EU-ledningen reagerar.

Det låter som en beskrivning av EU. 100 % auktoritär och korrupt och odemokratisk "klubb" som är emot frihet, yttrandefrihet och demokrati och att vanliga medborgare ska gynnas av den förda politiken.
Citera
2022-09-24, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobomold
Vem tyckte det var en bra idé att ge Tyskland av alla makt i EU, dem som har sån bra historia haha.

Tyskarna är inte sämre än andra människor och har länge haft fullständig demokrati. Tysklands demokrati index bland världens alla länder är plats 15. Dessutom är Tyskland, liksom övriga Nato anslutna EU länder militärt bundna till varandra på ett sånt sätt att krig mellan någon medlem inte är möjligt. Det enda Natolandet som har överlägset mesta militärmakten i världen är USA, och där finns det dessvärre inte några spärrar för hur stora militärutgifter landet har. För närvarande är USA:s militärutgifter ca 800 miljader usd, dvs ca 40% av världens samlade militärutgifter. USA:s befolkning är endast ca 5% av världens befolkning. Bara att hoppas att USA inte framöver får en galen diktator som president.
Citera
2022-09-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag trodde du talade om Italien.
Jaha. Nej, Italien är en stabil demokrati, om än med ständiga regeringskriser. Och har fria medier.
Citera
2022-09-24, 15:34
Medlem
Det är bara en tidsfråga tills EU börjar krackelera på riktigt. Kommer aldrig att gå att hålla ihop detta MONSTER av Överstatlighet som skapats.

Härligt! Champagnen på kylning redan nu!
Citera
Medlem
tigerpus avatar
Västvärlden accepterar bara valresultat om utlänningarna röstar som väst vill att dom ska rösta, varför skulle det vara annorlunda i EU?
Citera
Bannlyst
Citat:
Jaha. Nej, Italien är en stabil demokrati, om än med ständiga regeringskriser. Och har fria medier.
demokrati demokrati demokrati

ogaboga simsalabim hokus pokus....
Citera
2022-09-24, 15:35
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Det här blir ju samma visa som när sanktionerna mot Ungern diskuterades. Om man vill vara med i en klubb måste man acceptera klubbens regler, annars får man lämna klubben. Hur svårt kan det vara.

Klubben finns till för medlemmarna.. inte tvärtom, din pappskalle.

EU har duperat länderna att bli medlemmar för att sedan försöka ta över styret.

Jag Säger FUCK OFF.
Dags för Swexit!
Citera
2022-09-24, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlandssommar
Det är bara en tidsfråga tills EU börjar krackelera på riktigt. Kommer aldrig att gå att hålla ihop detta MONSTER av Överstatlighet som skapats.

Härligt! Champagnen på kylning redan nu!

Ironisk att du använder Champagnen som referens till att fira. Då den är skyddad av EU och kan köpas in tullfritt idag.
Citera
2022-09-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Jag Säger FUCK OFF.
Dags för Swexit!
Utveckla det gärna.
Citera
2022-09-24, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe

Jag Säger FUCK OFF.
Dags för Swexit!
Ja, du är arg. Men det jag skriver är inte fel bara för att du är arg och besviken på hur det fungerar. I sista meningen drar du trots allt rätt slutsats.
Citera
2022-09-24, 15:43
Medlem
District9s avatar
Eu har börjat censurera internet vilket jag skäms för. Även om det är Russia today så är vi inte långt ifrån att censurera det euinte vill att vi ska kolla på. Räkna med att om 10 år finns ju dratals sidor kanske även Flashback på censur listan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in