2022-09-24, 15:11
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Är det bättre att dupera folket genom indragna fria medier, missbruka EU-medel som skulle gått till utveckling samt ge en allmosa till mindre vetande på landsbygden för att få deras röst?
Det är bra att EU-ledningen reagerar.
Vilka "indragna fria medier" menar du?
Citera
2022-09-24, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Observerare
Det här blir ju samma visa som när sanktionerna mot Ungern diskuterades. Om man vill vara med i en klubb måste man acceptera klubbens regler, annars får man lämna klubben. Hur svårt kan det vara.

Det blir dock problematiskt när klubben ständigt inför nya regler. EU idag är inte i närheten av vad det var 1995 när vi röstade för det.
Citera
2022-09-24, 15:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Det blir dock problematiskt när klubben ständigt inför nya regler. EU idag är inte i närheten av vad det var 1995 när vi röstade för det.

Man måste ju locks in flocken med något, men i det finstilta står sanningen.

Dags att lämna eu.
Citera
2022-09-24, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Att hävda att någon som är för EU, är en kommunist är ju osedvanligt korkat. Såväl EU-motstånd som
Nato-motstånd hittar man hos de extrema partierna, dit också MP kan räknas.
EU-hatarna har också för vana att hylla Putin och hans angreppskrig, den myglande och antidemokratiske Orban och den skandalomsusade och bottenrankade Trump bland mycket annat.
Dessa hatare är uppenbarligen en mycket liten men högljudd grupp som har hittat nya forum att väsnas i.
Du för en väldigt oärlig argumentation som baseras på rena överdrifter som "hat" i.s.f. "kritik" och sedan tillskriver du dina meningsmotståndare en massa andra åsikter som du tycker är dåliga, vilket kan vara falskt men framför allt är ovidkommande.

Är det för svårt att helt enkelt bemöta EU-kritiken?
Citera
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Kan aldrig bli nån gemensamhets känsla i EU med ekonomisk krigföring mot egna medlemar..
Vem står näst på tur.
Snart har alla böter mot varandra.
Det var EU som orsakade brexit. De vägrade lyssna på Englands ganska modesta förslag till förändring av EU. Klassiskt exempel på politiker som inte lyssnar utan tror de har svaren. Tyvärr inte säkert att EU lärt sig något av brexit, det finns en tvärtom-reflex som är ganska vanlig och som gör att man blir ännu rigidare. Se t.ex Nordkorea.
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Helt korrekt allt du säger. Det är en tragisk utveckling Sverige har tagit med hjälp av globalisternas morot hängandes framför näsan på dessa karriärs-politiker.

Om man går med i en klubb så ska man naturligtvis följa de regler som klubben satt upp, men inte om de ändrar reglerna efter hand. Det är bedrägligt. Jag kan inte svara vad Italien nu har gjort, eller kommer göra för fel. Jag är i alla fall inte särdeles rädd för att SD skall annektera Danmark och starta WW3. Jag anser att i den värld vi lever i nu att SD är de goda nämligen.

Vet inte om vi tjänat på att vara med i EU eller inte om man ser till alla parametrar avseende företagen osv men personligen kan jag inte att jag tjänat på det i alla fall och jag har svårt att se att vi gjort en bra deal. Vi har översvämmats av somalier, araber, parasiterande och kriminalitet ända upp till taknocken och vänstern har klippt och klistrat så mkt att det aldrig mer går att ta dem på allvar. Det känns inte som en fair deal.

Jag önskar att regeringen går igenom räkenskaperna på ett ärligt och rättvist sätt (inte sossebokföring mao) och presenterar det utan någon gömd agenda för oss så att vi medborgare kan fatta beslut. Alla parametrar skall vägas in. Är det så att jag tjänat på somalierna så vill jag veta det.

Om politikerna kan lova att alla muslimer aldrig begår brott, eller kommer att ställa till det eller utöva sin religion så måste man ju lita på det. Men politikerna lämnar inga garantier. Just nu känner jag mig lurad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urban.j
Man måste ju locks in flocken med något, men i det finstilta står sanningen.

Dags att lämna eu.

Synd bara att sosseskurkarna har skrivit in vårat medlemskap i grundlagen så att det ska bli riktigt besvärligt att lämna
Citera
2022-09-24, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Synd bara att sosseskurkarna har skrivit in vårat medlemskap i grundlagen så att det ska bli riktigt besvärligt att lämna

Dags att utrota sossarna, annars kommer Sverige utrotas.
Citera
2022-09-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilka "indragna fria medier" menar du?
"Regeringens vänner äger alla medier utanför Budapest" (YLE).
Regeringens vänner har frikostigt fått ta del av EU-bidrag som skulle gått till att utveckla landet.
Denna korruption är den främsta anledningen till innehållet bidrag.
EU:s kvarnar mal långsamt men helt enligt regelboken.
Citera
2022-09-24, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Bara nyfiken men vad är det du gillar med EU.
Själv är jag motståndare till EU och ser hellre att Sverige hade fått bestämma allt själva. Lite gått Norges väg och letat olja.

En annan sak när det gäller Urusla. Hon är helt sjuk i huvudet och borde sitta inlåst. Hon ville ha obligatorisk vaccinering. När man sen läste vad hennes man jobbar med var det inte så konstigt att hon ville det.

Jag var 15 hysterin om valet till EU var igång. Hade tjejer i klassen som grät(skojar inte) om man var motståndare till EU. Så min fråga till dom som är lite äldre än mig är :var Sverige bättre innan vi gick med i EU. Kommer ihåg mycket innan jag var 15 och känner att mycket var mycket bättre om man jämför med hur Sveriges samhälle ser ut idag.
En annan fråga hade vi kunnat göra allt som andra länder gör som är med i EU om vi inte hade varit med?

Trevlig helg

Handelsavtal och gränsfrihet, jag bilade bland annat genom Europa innan Schengen och det var ett helvete med långa köeer och griniga samt korrupta tulltjänstemän, Sen UKs alla problem med handel som uppstått efter utträde, EUs ekonomiska stöd till Östeuropa har med varit lyckat om man ser till Visegradländerna och Baltländerna vilket förutom Ungern ändå gjort dem till lojala bland annat i nuvarande situation.

Vad jag ogillar med EU är deras maktklyddande med lagar och regler, mångkulturella hetsen där dock visegrad och Baltländerna visat att man kan gå emot det är dock intressant för de hade mest och förlora på det jämfört med Sverige osv men ändå så skulle Sverige leka bäst i klassen här dömer jag svenska politiker mer än EU politikerna. Och sen då dessa allt mer auktoritära drag där man lägger sig i inrikes politik i länder. Som sagt fri handel, fria gränser, är jag allt för. Sen var det ett misstag att släppa in Bulgarien och Rumänien pga Romer som utnyttjar gränsdriheten samt grov korruption.
Citera
2022-09-24, 15:24
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Det här blir ju samma visa som när sanktionerna mot Ungern diskuterades. Om man vill vara med i en klubb måste man acceptera klubbens regler, annars får man lämna klubben. Hur svårt kan det vara.
Både Polen, Ungern och en massa länder lockades in i en "klubb", där statuerna ändras hela tiden.
I början handlade det om att alla nationer skulle få behålla sin självbestämmandrätt.
Nu handlar det om raka motsatsen och att om du inte lyder fascisstaten EU:s direktiv så ska du straffas.
Jag bryr mig inte längre, låt allt gå åt helvete, som överallt där politiker lägger sig i utvecklingen,
Politiker är kanske den lägsta formen av liv som evolutionen har skapat och dessa ska dessutom bestämma över våra liv.
Man ryser och dessa ofullkomliga individer ska dessutom styra över oss i "demokratins" namn.
Senast redigerad av Rimbert 2022-09-24 kl. 15:44.
Citera
2022-09-24, 15:25
Medlem
Citat:

Problemet är att en demokrati inte bör vara och inte är förenligt med en klubb bestående av ett par oligarker som i Ryssland. Demos=folk , krati=styre.

Då väljer jag hellre demokrati än en maffia/politbyrå/nazistklubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in