Citat:
Ursprungligen postat av
TinFoilHat
Jag vet inte om någon annan har svarat dig på detta (ska läsa ikapp tråden nu) men vi lever helt klart i två olika universum.
Visst får man inte underskatta ryZZarna men då i första hand för kvantitet dock kommer det bara fungera om manskapet är tillräckligt motiverat - personligen är jag inte superövertygad om att detta är ett övertag så som konflikten utvecklar sig nu.
Vidare ska man heller inte underskatta galenskapen hos putain och dom runt omkring honom men även här undrar jag faktiskt om det ligger till fördel för ryZZarna. Min tanke är att dom piskar på hästen så bäst det går, att upprätthålla charaden och det faktiska massmordet av sin egna befolkning dom skickar över gränsen. Här ligger dock akilleshälen i att om putain ser sig så j*vla förnedrad av sina nederlag och ger sig fan på att trycka på knappen så tror jag att ett visst antal i hans direkta närhet kommer trycka på avtryckaren = putain borta!
Det finns ingenting som visar på att stödet till Ukraina är på väg att avta. Visst knorras det lite i olika länder, av olika anledningar och det diskuteras väl om det lite fram och tillbaka - vilket är helt OK i ett demokratiskt samhälle = alla de länder som aktivt faktiskt stödjer Ukrainas kamp!
Vi som lever kommer få se vem som spått bäst - resultatet kommer garanterat komma som ett kvitto, svart på vitt.
Självklart är motivationen dålig hos ryska militären men det är inte så konstigt då ingen vill gå in i krig för risken att dö. Samma sak skulle ske även om Natoländer tvingar in folk från sin egna länder att kriga i något annat land.
Det här är ju också ett test på hur krig kommer se ut mellan Väst och Ryssland. Nu har förvisso inte Nato vågat sätta in ordentliga resurser men jag börjar undra hur länge Nato/väst verkligen skulle klara hålla igång ett krig när det redan nu (av det vi skickat) börjar få problem med vapenförrådet.
[url] https://www.politico.eu/article/borrell-warn-eu-countries-running-out-weapons//URL]
https://tass.com/world/1482061
Natos länder kan man bara avge en viss mängd. Dom måste fortfarande ha egen kapacaitet att kunna försvara sig om egna landet hamnar i en konflikt. Jag tror det hade blivit akut med att få in material från USA och för dom hade det tagit med sjöfrakt/cargo tar 2-3 veckor beroende på väder. sen från hamnen fraktas ut i hela Ukraina. Allt kan inte flygas över till Europa. Sen är det bränsle, mat, kläder och allt annat.