2022-09-23, 22:22
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Underbar buskis att se nedsupna halvmongoler fösas in i Herculesplanen för att transporteras till fronten och bli köttfärs!

Kan bli lite darrigt där i skyttevärnen när dom inte får morronsupen, eller kanske blir dom ordinerade antabus.

Enkelt prickskytte för ukrainska snipers!

Det är ju en enorm skillnad på att försvara sitt land mot att anfalla ett grannland. Motivationen måste vara 0%. Yrkesarmén lyckades inte med sina toppmoderna stridsvagnar - nu är det min tur med en urtvättad uniform och en AK-47 yihaaaaa

Lägg till lite vintermiljö till det!
Citera
2022-09-23, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TinFoilHat
Jag vet inte om någon annan har svarat dig på detta (ska läsa ikapp tråden nu) men vi lever helt klart i två olika universum.

Visst får man inte underskatta ryZZarna men då i första hand för kvantitet dock kommer det bara fungera om manskapet är tillräckligt motiverat - personligen är jag inte superövertygad om att detta är ett övertag så som konflikten utvecklar sig nu.

Vidare ska man heller inte underskatta galenskapen hos putain och dom runt omkring honom men även här undrar jag faktiskt om det ligger till fördel för ryZZarna. Min tanke är att dom piskar på hästen så bäst det går, att upprätthålla charaden och det faktiska massmordet av sin egna befolkning dom skickar över gränsen. Här ligger dock akilleshälen i att om putain ser sig så j*vla förnedrad av sina nederlag och ger sig fan på att trycka på knappen så tror jag att ett visst antal i hans direkta närhet kommer trycka på avtryckaren = putain borta!

Det finns ingenting som visar på att stödet till Ukraina är på väg att avta. Visst knorras det lite i olika länder, av olika anledningar och det diskuteras väl om det lite fram och tillbaka - vilket är helt OK i ett demokratiskt samhälle = alla de länder som aktivt faktiskt stödjer Ukrainas kamp!

Vi som lever kommer få se vem som spått bäst - resultatet kommer garanterat komma som ett kvitto, svart på vitt.

Självklart är motivationen dålig hos ryska militären men det är inte så konstigt då ingen vill gå in i krig för risken att dö. Samma sak skulle ske även om Natoländer tvingar in folk från sin egna länder att kriga i något annat land.

Det här är ju också ett test på hur krig kommer se ut mellan Väst och Ryssland. Nu har förvisso inte Nato vågat sätta in ordentliga resurser men jag börjar undra hur länge Nato/väst verkligen skulle klara hålla igång ett krig när det redan nu (av det vi skickat) börjar få problem med vapenförrådet.
[url] https://www.politico.eu/article/borrell-warn-eu-countries-running-out-weapons//URL]
https://tass.com/world/1482061

Natos länder kan man bara avge en viss mängd. Dom måste fortfarande ha egen kapacaitet att kunna försvara sig om egna landet hamnar i en konflikt. Jag tror det hade blivit akut med att få in material från USA och för dom hade det tagit med sjöfrakt/cargo tar 2-3 veckor beroende på väder. sen från hamnen fraktas ut i hela Ukraina. Allt kan inte flygas över till Europa. Sen är det bränsle, mat, kläder och allt annat.
Citera
2022-09-23, 22:27
Medlem
Duvlorts avatar
Undrar om inte detta bara ett är cyniskt sätt av Putin att rensa upp lite i genpoolen?
Förhoppningsvis kan han ut rensa lite på Savushkina Street i St.Petersburg också.
Citera
2022-09-23, 22:28
Medlem
dwgs avatar
Mycket kött att plocka upp i Ukraina alldeles strax då
Citera
2022-09-23, 22:28
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Självklart är motivationen dålig hos ryska militären men det är inte så konstigt då ingen vill gå in i krig för risken att dö. Samma sak skulle ske även om Natoländer tvingar in folk från sin egna länder att kriga i något annat land.

Det här är ju också ett test på hur krig kommer se ut mellan Väst och Ryssland. Nu har förvisso inte Nato vågat sätta in ordentliga resurser men jag börjar undra hur länge Nato/väst verkligen skulle klara hålla igång ett krig när det redan nu (av det vi skickat) börjar få problem med vapenförrådet.
[url] https://www.politico.eu/article/borrell-warn-eu-countries-running-out-weapons//URL]
https://tass.com/world/1482061

Natos länder kan man bara avge en viss mängd. Dom måste fortfarande ha egen kapacaitet att kunna försvara sig om egna landet hamnar i en konflikt. Jag tror det hade blivit akut med att få in material från USA och för dom hade det tagit med sjöfrakt/cargo tar 2-3 veckor beroende på väder. sen från hamnen fraktas ut i hela Ukraina. Allt kan inte flygas över till Europa. Sen är det bränsle, mat, kläder och allt annat.

USA har en enorm fördel i logistikkrig… samma visa under andra världskriget. En ohotad industri spottade ut materiel medan krigförande länder i Europa och inte minst Tyskland fick sina fabriker bombade.

Tänk om Ukraina fick tillgång till amerikanska kryssningsrobotar - varje anfall med en rysk kryssningsrobot mot en stad i Ukraina besvarades med en motsvarande attack mot en fyska stad i samma storlek. Ryssarna hade ju gått bananas! Ingen kan ju hävda att det är orättvist.
Citera
2022-09-23, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
USA har en enorm fördel i logistikkrig… samma visa under andra världskriget. En ohotad industri spottade ut materiel medan krigförande länder i Europa och inte minst Tyskland fick sina fabriker bombade.

Tänk om Ukraina fick tillgång till amerikanska kryssningsrobotar - varje anfall med en rysk kryssningsrobot mot en stad i Ukraina besvarades med en mostvarande attack mot en fyska stad i samma storlek. Ryssarna hade ju gått bananas! Ingen kan ju hävda att det är orättvist.

Känns lite svårt att jämföra andra världskriget med idag.
Citera
2022-09-23, 22:33
Medlem
Jaha det är nu Ryssland kommer att föra ett krig enligt deras doktrin kommer inte att bli bra för Ukraina och NATO. Det är nog dags för NATO att börja fredsförhandla med Ryssland och sluta offra ukrainares liv Det är inte läge för NATO att ha en hög svansföring utan bäring.
Citera
2022-09-23, 22:35
Medlem
Imnshos avatar
Citat:
Sök vård för i helvete.. Ytterst vidrigt att tycka om att se andra människor sakna sina anhöriga. Skrattar du på andras begravningar också eller? Fyfan vad osmakligt beteende.
Varför så gråtmild? Det gynnar svenska intressen att försvaga Ryssland, vår arvfiende sedan 400 år tillbaka.

Det finns alldeles för många människor på vårt jordklot, och alkoholiserade slaver och mongoler bidrar inte med mycket.
Citera
2022-09-23, 22:36
Medlem
Intervju med ryssar som rest över gränsen till Finland: https://youtu.be/ktKin2REv50
Citera
2022-09-23, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Video när gråtande ryska fruar förmodligen sista gången ser sina makar i livet bussas på väg in i helvetet muahaha

https://t.me/ukrainenowenglish/18725
tycker de lite sorgligt faktiskt. Blev nästan tårögd.

Oavsett 300k man. Hur ska logistiken fungera på fältet om den inte fungerar som den ska nu? 300k man är mycket om han nu lyckas mobilsera så många. Men vapen, ammo, fordon. Hur ska man lösa den biten tro.

Finns de någon chans att ett icke nato land hjälper Ukraina med soldater snart alt UN?
Citera
2022-09-23, 22:39
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Jag har bara svårt att tro att ”allt” är så mycket bättre i Nato.
Citat:
Ursprungligen postat av Jamolos
(FB) Konspirationer och alternativa teorier
Det är fascinerande att ni vatniks och RU-offerkoftor envisas med att skriva på det här viset...
Detta eftersom ryzk statstelevision säger att Ukrainas styrkor nu "är helt utplånade" och att Putins försupna och inavlade orcher istället slåss mot "NATOs armé" inne i Ukraina. Jag menar, ni förstår väl (förhoppningsvis) att NATO inte är en självständig nation...?

Samtidigt: "Mobiliseringen" av de alkoholskadade särlingarna fortsätter, men med vilket effektivitet är i nuläget tveksamt?
https://twitter.com/hnsamona/status/1573399006193090562
Citat:
Drunk on vodka - #MobilizationInRussia *video*

Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Undrar om inte detta bara ett är cyniskt sätt av Putin att rensa upp lite i genpoolen?
Förhoppningsvis kan han ut rensa lite på Savushkina Street i St.Petersburg också.
Jag undrar om du inte har en poäng här? Se till att alla arbetslösa bidragstagare skjuts av i landet man startat krig mot spar på budgeten...
Citera
2022-09-23, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag tror att det går att ta bort de flesta ur den styrande klassen. Västs militära överlägsenhet är markant. De senaste 10 åren har väst investerat +10 000 Miljarder € i militären, medan Lilliputin mäktat med 600 miljarder usd. Ryssarna har inte en chans. Det som LillePutin sysslar med är infantilt.

Ukraina har inte de bästa vapensystemen ännu och de har inte tillräckligt av de som de redan fått.

Ukraina har fått ett litet antal medeldistansrobotsystem som kallas Lockheed Martins Himars, från USA, det har ökat deras räckvidd till 80 km. Tidigare hade de 100-tal haubitsar som USA skickade av modell M777 20-30 km som max. Himars är ett fint system som förändrat krigslyckan för Ukraina, men som sagt, det är inte många de har. Ryssarna har dock inget som kan matcha.

Högt upp på Ukrainas önskelista står svenska BAE Bofors Archer som är en utvecklad variant av artilleripjäsen Haubits 77B, där pjäsens överlavett har monterats på en terrängvagn. Den kan fjärrstyras från förarhytten och spara tid. Den är utvecklad av Bofors speciellt för ett krig mot Ryssland och är väl beprövad. Finns bara 48 st tillverkade dessvärre, men 10 stycken Archer skulle kunna sopa bort en hel mängd ryssar.

Ukraina är sugna på ett Långdistanssystem från USA, men de har inte fått något, ej heller några jetfighters från Polen osv. Jag har dock för mig att Sverige skickat Saab Robot 57, vilket är en handhållen pansarbrytande robot.

Ukraina har ej heller Patriot som klarar av att skjuta ner ryska ballistiska robotar. Det har Sverige.

Det finns mkt vapen som Ukraina inte har, och alla är bättre än något som ryssarna någonsin byggt. Det enda som ryssarna kan matcha är antal soldater. Och det kommer att kosta många kulor för väst att skjuta sönder ryska fyllon som marscherar. Men skulle väst kliva in på riktigt är LillePut och hans gäng med klantskallar vara utraderade inom ett dygn och fyllskallarna slipper marschera. LillePut är dead man walking.

Ryssarna kan ju dra sig ur Ukraina. Då sitter dom med sitt artilleri och dunkar allt dom kan mot Ukraina.

Då har väst en enda fråga framför sig.

Vill ni gå in i Ryssland?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in