2022-09-23, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock

Har ryssarna atombombat båtar och flygplan? Du är ju retarderad…

Du måste se över din översättningsprogramvara - den är helt usel, probably made in Russia.

De har vapen ombord plan och ubåtar svar ja.
Du trodde alla fanns i silos på rysk mark eller?

(ja jag vet USA har samma system med vapen och båtar dygnet runt för samma ändamål).
Citera
2022-09-23, 21:36
Medlem
analkings avatar
vad hände med de mordiska tjetjenerna ??? nu verkar man protestera mot mobiliseringen i tjetjenien??
Citera
2022-09-23, 21:36
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Den beordrade partiella mobiliseringen avser 300 000 man i reserven med militär bakgrund. I rysk anda kan ingen lita på det. Ingen vet ju hur många som kallas in i det korrumperade landet. Om inte den ryska yrkesarmén lyckas så blir ju de inkallade ren kanonmat. De bör ju rimligen få betydligt sämre utrustning än sina yrkeskollegor. Självförtroendet lär ju knappast ligga på topp…
Citera
2022-09-23, 21:38
Medlem
lyktstolpes avatar
Kul när man ser de kommer konkande med sprit i lådor istället för kläder
Citera
2022-09-23, 21:41
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Kul när man ser de kommer konkande med sprit i lådor istället för kläder

Kläderna skulle de knappt få på sig innan de låg med näsan i leran, bättre att vara redlös när det väl händer.
Citera
2022-09-23, 21:44
Medlem
Tvonds avatar
Verkar gå enligt förväntan

https://twitter.com/i/status/1573333122304835584

Citat:
Officer: "Two rows, two rows!"

Conscript: "Go f*ck yourself with your two rows."
Citera
2022-09-23, 21:45
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Problemet är att det inte räcker med lilleputt. Han är omgiven av en sfär av likasinnade (eller värre) som kontrollerar all militär och politisk makt. Och som om inte det var nog så befolkas Ryssland av en majoritet våldsfixerade osäkra manschauvinister med trånga skor, små ”näsor” och stora egon.

Jag tror att det går att ta bort de flesta ur den styrande klassen. Västs militära överlägsenhet är markant. De senaste 10 åren har väst investerat +10 000 Miljarder € i militären, medan Lilliputin mäktat med 600 miljarder usd. Ryssarna har inte en chans. Det som LillePutin sysslar med är infantilt.

Ukraina har inte de bästa vapensystemen ännu och de har inte tillräckligt av de som de redan fått.

Ukraina har fått ett litet antal medeldistansrobotsystem som kallas Lockheed Martins Himars, från USA, det har ökat deras räckvidd till 80 km. Tidigare hade de 100-tal haubitsar som USA skickade av modell M777 20-30 km som max. Himars är ett fint system som förändrat krigslyckan för Ukraina, men som sagt, det är inte många de har. Ryssarna har dock inget som kan matcha.

Högt upp på Ukrainas önskelista står svenska BAE Bofors Archer som är en utvecklad variant av artilleripjäsen Haubits 77B, där pjäsens överlavett har monterats på en terrängvagn. Den kan fjärrstyras från förarhytten och spara tid. Den är utvecklad av Bofors speciellt för ett krig mot Ryssland och är väl beprövad. Finns bara 48 st tillverkade dessvärre, men 10 stycken Archer skulle kunna sopa bort en hel mängd ryssar.

Ukraina är sugna på ett Långdistanssystem från USA, men de har inte fått något, ej heller några jetfighters från Polen osv. Jag har dock för mig att Sverige skickat Saab Robot 57, vilket är en handhållen pansarbrytande robot.

Ukraina har ej heller Patriot som klarar av att skjuta ner ryska ballistiska robotar. Det har Sverige.

Det finns mkt vapen som Ukraina inte har, och alla är bättre än något som ryssarna någonsin byggt. Det enda som ryssarna kan matcha är antal soldater. Och det kommer att kosta många kulor för väst att skjuta sönder ryska fyllon som marscherar. Men skulle väst kliva in på riktigt är LillePut och hans gäng med klantskallar vara utraderade inom ett dygn och fyllskallarna slipper marschera. LillePut är dead man walking.
Citera
2022-09-23, 21:47
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
vad hände med de mordiska tjetjenerna ??? nu verkar man protestera mot mobiliseringen i tjetjenien??
Tjetjener är pruttpåsar. De kan snacka men i övrigt kan de ingenting. Det finns inga soldater där, och noll kunskap.
Citera
2022-09-23, 21:56
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannika.Jansson
De har vapen ombord plan och ubåtar svar ja.
Du trodde alla fanns i silos på rysk mark eller?

(ja jag vet USA har samma system med vapen och båtar dygnet runt för samma ändamål).

Du skrev inte det… men du måste förstå det svenska språket för att fatta skillnaden.

Ryssland har inte atombombat båtar och flygplan som i din text men eftersom det är en usel översättning så förstår du inte skillnaden. Så be om en uppdatering av programvaran
Citera
2022-09-23, 21:58
Medlem
swebarbs avatar
Video när gråtande ryska fruar förmodligen sista gången ser sina makar i livet bussas på väg in i helvetet muahaha

https://t.me/ukrainenowenglish/18725
Citera
2022-09-23, 21:59
Medlem
TinFoilHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ryssland har själva stått emot både Ukriana och väst hittills .. EU har redan börjat få slut på sitt förråd. Ukriana har svalt allting som dom fått. Länderna som hjälper till med vapen måste fortfarande se till att som själva också har kvar ett förråd.

Jag har bara svårt att tro att ”allt” är så mycket bättre i Nato. Man märker redan att det börjar bli pressat i leveranser och logistiken. Hur i helvete skulle det då se ut i ett världskrig?

Jag vet inte om någon annan har svarat dig på detta (ska läsa ikapp tråden nu) men vi lever helt klart i två olika universum.

Visst får man inte underskatta ryZZarna men då i första hand för kvantitet dock kommer det bara fungera om manskapet är tillräckligt motiverat - personligen är jag inte superövertygad om att detta är ett övertag så som konflikten utvecklar sig nu.

Vidare ska man heller inte underskatta galenskapen hos putain och dom runt omkring honom men även här undrar jag faktiskt om det ligger till fördel för ryZZarna. Min tanke är att dom piskar på hästen så bäst det går, att upprätthålla charaden och det faktiska massmordet av sin egna befolkning dom skickar över gränsen. Här ligger dock akilleshälen i att om putain ser sig så j*vla förnedrad av sina nederlag och ger sig fan på att trycka på knappen så tror jag att ett visst antal i hans direkta närhet kommer trycka på avtryckaren = putain borta!

Det finns ingenting som visar på att stödet till Ukraina är på väg att avta. Visst knorras det lite i olika länder, av olika anledningar och det diskuteras väl om det lite fram och tillbaka - vilket är helt OK i ett demokratiskt samhälle = alla de länder som aktivt faktiskt stödjer Ukrainas kamp!

Vi som lever kommer få se vem som spått bäst - resultatet kommer garanterat komma som ett kvitto, svart på vitt.
Citera
2022-09-23, 22:08
Medlem
Imnshos avatar
Underbar buskis att se nedsupna halvmongoler fösas in i Herculesplanen för att transporteras till fronten och bli köttfärs!

Kan bli lite darrigt där i skyttevärnen när dom inte får morronsupen, eller kanske blir dom ordinerade antabus.

Enkelt prickskytte för ukrainska snipers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in