2022-09-23, 15:19
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Sellowzki|81753411]
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita

Jaså, jag har aldrig kunnat tolka några politiska värderingar utifrån hans uttalanden. Jag gissar att du har förutfattade meningar. Eller har du något exempel?

Jag brukar alltid lyssna på honom när det gäller brott. Exempelvis var han väldigt opartisk när det var stökigt då Rasmusen var här.

Men just i det här fallet skulle jag nog börja tippa på att det här är politiskt motiverat nu då det har hänt på 3 olika ställen och på samma sätt. Det är någon som utnyttjar systemet på att kanske även avslöja brottslingar/kriminella.

Varför skulle kriminella avslöja deras nätverk med att angripa enskilda personer som kan härledas till deras nätverk?
Citera
2022-09-23, 15:26
Medlem
[quote=DixieD|81753388]
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki

Har polisen gått ut med att det ska vara en bomb/motiv till mord?

Det har ju varit tyst på alla håll nu

Nej, jag har inte hört något. Jag gissar att motivet förblir osagt innan en ev rättsprocess ägt rum.

Ofta när det kommit till termos-bomberna verkar det vara en markering/ hot. Någon gång blev ju en förbipasserande bortfasad av GM 😂

Det är som sagt ingen slump att det smäller. Jag har inte koll på vilka det rör sig om, men att det rör sig om en hämnd från gårdagen låter rimligt.
Citera
2022-09-23, 15:32
Medlem
[quote=DixieD|81753452]
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki

Jag brukar alltid lyssna på honom när det gäller brott. Exempelvis var han väldigt opartisk när det var stökigt då Rasmusen var här.

Men just i det här fallet skulle jag nog börja tippa på att det här är politiskt motiverat nu då det har hänt på 3 olika ställen och på samma sätt. Det är någon som utnyttjar systemet på att kanske även avslöja brottslingar/kriminella.

Varför skulle kriminella avslöja deras nätverk med att angripa enskilda personer som kan härledas till deras nätverk?

Ja, jag tror du tippar fel som sagt.

Vad menar du? Avslöja sina nätverk? Ofta vet man ju vilka som ligger bakom vad och vad folk håller på med. Bandidos har ju till exempel inte sina emblem för att dölja sina karriärsval.

Att det smäller på tre olika ställen skulle kunna förklaras i något så enkelt som att tillgången på sprängmedel är tillfälligt bra.
Senast redigerad av Sellowzki 2022-09-23 kl. 15:44.
Citera
2022-09-23, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Det tror jag absolut att det har ett samband.

Det kan det ha. Eller inte. Allt kan ha ett samband. Men om du inte vet så killgissar du. Varför? Det är helt irrelevant att få veta vad du tror om du inte backar upp det på något sätt.
Citera
2022-09-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Det bor en värdeteansportrånar-jugge i trapphuset.
uteliggare?
Citera
2022-09-23, 17:24
Medlem
Har jag fel.. om jag känner att det viktigaste för den som flyttar till lägenhet 2022, är vilka grannar och folk man har i huset?
Det är lixom inte läge att flytta in där portuppgången delas med knark och babbesvin.. då blir man sprängd sen.
Citera
2022-09-23, 18:08
Medlem
zeligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Har jag fel.. om jag känner att det viktigaste för den som flyttar till lägenhet 2022, är vilka grannar och folk man har i huset?
Det är lixom inte läge att flytta in där portuppgången delas med knark och babbesvin.. då blir man sprängd sen.

I de flesta Brf-föreningar så ska man bli godkänd av styrelsen innan man kan flytta in. Fast jag är inte säker på att de har rätt att neka p.g.a att man blivit straffad tidigare.
Citera
2022-09-23, 18:26
Medlem
Finsk Pt-media har filmat i dag på plats. Artikel är på finska men där finns en Youtube-video hur det ser ut där.

https://pt-media.org/2022/09/23/pt-median-videoraportti-solnan-torstai-iltaisesta-rajahdyksesta/
Citera
2022-09-23, 19:14
Medlem
Bara jag som vart förvånad över hur högt och långt det lät, ändå med tanke på hur 'lite" skador det blev?
Citera
2022-09-23, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Bara jag som vart förvånad över hur högt och långt det lät, ändå med tanke på hur 'lite" skador det blev?

Det förvånar mig också.
Det var en ganska vindstilla kväll.
Citera
2022-09-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svana

Är det bostadsrätter bör man också kolla vilka som är ägare till lägenheterna, föreningar har sådana uppgifter. I många kommunen har kommunen köpt upp bostadsrätter för "sociala ändamål".
Citera
2022-09-23, 19:42
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin

Jämfört med innerstaden så ligger Bygatan högt upp, och tack vare Huvudsta alle så är det raka vägen för ljudet och trycket att färdas över stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in