2022-09-23, 19:55
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svana
Har jag fel.. om jag känner att det viktigaste för den som flyttar till lägenhet 2022, är vilka grannar och folk man har i huset?
Det är lixom inte läge att flytta in där portuppgången delas med knark och babbesvin.. då blir man sprängd sen.

Fast det vet du aldrig. Finns jättemycket svartkontrakt och kriminella som lyckats skrapa ihop en bättre summa bor såklart i innerstäderna. Så även om det står Anders Olsson på dörren så kan det mycket väl bo någon annan där. Spännande, inte sant?
Citera
2022-09-23, 20:17
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Fast det vet du aldrig. Finns jättemycket svartkontrakt och kriminella som lyckats skrapa ihop en bättre summa bor såklart i innerstäderna. Så även om det står Anders Olsson på dörren så kan det mycket väl bo någon annan där. Spännande, inte sant?

Du har helt rätt. Hyrde ut min lägenhet med OK från värden. En äldre kvinna hörde av sig, tandlhygenist. Helt OK när ja kollade henne hos kronofogden.
Så efter några månader hörde mina gamla grannar av sig och undrade vad som pågick. Skumma nattliga besök och buller sent på natten. Ringde upp kärringen jag hyrt ut till. Då kröp det fram. Hon hyrde lägenheten åt sin son som var knarkare och langare.
Åkte dit direkt och kastade ut fanskapet och hans flickvän.
Citera
2022-09-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Jämfört med innerstaden så ligger Bygatan högt upp, och tack vare Huvudsta alle så är det raka vägen för ljudet och trycket att färdas över stan
Säkert detta. Att position var bra för att ljudet skulle spridas långt.
Citera
2022-09-23, 21:26
Medlem
BosseBetongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoraTryggaVargen
Polisen har ett garage vi Solna strand cirka 2 min bilväg från platsen så inte så konstigt att dom va snabbt på plats.

Deras lokaler i Solna Strand är/var bas för trafikpolisen och hundenheterna, om de inte flyttat. Ungefär lika långt bort ligger Västerorts polisstation, så det är förmodligen många resurser i närområdet hela tiden.
Citera
2022-09-23, 23:18
Medlem
TJudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vet inte vad du kollar på för filmer men det är inte alltid imvandrare som ser till att det smäller. Det var det jag syftade på..
Du missade kanske poängen. Nyvaken kanske?

Nej självklart inte. Men det kan liknas vid statistiken för skjutningar?

Med 60 % för araber och somalier.
30 % för resten av invandrarna.
Och ynka 10 % för svenskar.
Eller nåt sånt.

Folk som du som försvarar dessa svin borde få nåt straff. Jävla as!
Citera
2022-09-23, 23:23
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Sellowzki|81753361]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Ja, det behöver väl inte vara fel. Det finns ju ganska många grupperingar som har politiska motiv bakom sin terrorism.

Vad som hände 2019 kommer jag inte ihåg. Bomben på Östermalm bl.a, va? Det var ju i anslutning till ett skyddat boende om jag inte minns fel. Oftast kan man ju härleda en attack likt denna till ett tidigare event.

Någon som har insyn i polisens arbete vet mer än man anar och om det börjar smälla sporadiskt i olika delar av Sverige så finns ju risken att motivet är annat än en fallerad knarkaffär eller hämnd.

I det här fallet tror jag på madzanta, som verkar insatt.
Kan inte minnas en sprängning senaste åren där det inte gått att härleda till kriminella. 70 sprängningar i år hittills.
Bomben på Östermalm var Bandidos Bredäng som la dit när de var ute efter en annan kriminell.

Många lägenheter hyrs ut i andra hand så svårt att veta vilka som verkligen bor där.
Citera
2022-09-23, 23:35
Medlem
[quote=Pandalina4|81758906]
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki
Kan inte minnas en sprängning senaste åren där det inte gått att härleda till kriminella. 70 sprängningar i år hittills.
Bomben på Östermalm var Bandidos Bredäng som la dit när de var ute efter en annan kriminell.

Många lägenheter hyrs ut i andra hand så svårt att veta vilka som verkligen bor där.

Ja, jag skrev det tidigare i tråden - den man är ute efter behöver inte vara skriven där.

Jag har dålig koll på andra sprängningar, även denna än så länge. Men jag håller med, jag har aldrig heller hört om ett undantag.

Men man vet ju aldrig, om folk limmar fast sig på vägen i någon sorts protest så är väl inte en bomb för miljön något att förvånas över. Jag försvarade mest GW.
Citera
2022-09-23, 23:51
Medlem
[quote=DixieD|81752428]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Det kan ju vara politiska motiv ifrån bägge hållen. Inget politiskt parti behöver uteslutas däremot är intresse säkerligen högt för vem som vinner på det

Är det S så vill man visa att landet är betydligt värre när man släpper taget som fd regering. Är det högerextrema så kan man ju skylla på invandrare/babbar/annat

Det låter väldigt märkligt. Just nu befinner vi ju oss dessutom i ett politiskt ingenmansland där ingen direkt kan ställas till svars och avkrävas ansvar.

Och varför skulle man välja den platsen som är ett logistiskt ormbo med 20 sekunders framkörningstid för Solna polisen?
Citera
2022-09-24, 00:03
Medlem
Nu hörde jag samma smäll här på östra Södermalm som igår?
Ingen tycktes tro att det lät ända hit, men jag hörde igår och idag igen
Senast redigerad av A.Stalker 2022-09-24 kl. 00:05. Anledning: Lägga till
Citera
2022-09-24, 00:09
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker

Hörde samma i Sjöstan nyss. Skallrade rejält i rutorna här för 5 minuter sedan.
Citera
2022-09-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.Stalker
Exakt samma typ av smäll som igår. Hördes till Liljeholmen.
Citera
2022-09-24, 01:43
Medlem
Onekligen intressant att det i både det här huset och i huset som sprängdes på Södermalm inatt bor personer med efternamnet P*aizovic (* = r).

En Mil*n Pr*izovic här i Huvudsta och en Zor*n Pr*izovic (* = a) i Solna. Lite för mycket slump för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in