2022-09-23, 14:47
Medlem
DixieDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Sen är det ju också så att maffian ( den brottslighet som media försöker gömma undan med benämningar som killarna och kriminella nätverk) sannolikt även har en politisk bakgrund i det att kriminaliteten främsta syfte är att funger som ett politiskt verktyg.

Nu, när till och med tioåringar fungerar väl i en komplicerad kriminell operation, bedömer man sannolikt att man kommit så långt att det kan vara dags att använda organisationen politiskt, dvs ungefär som i sina hemländer.

Det skulle alltså inte förvåna ming om detta är ett politiskt terrordåd.

Varför jag misstänker politiska motiv som dig.
Kriminella har ju verktyg/viljan att vilja ha ihjäl alla människor. Kriminella hade ju låst upp porten och placerat bomben där man har flest skadade som kommer ut.

Finns inga kriminella som är milda i sin motivering eller som skulle misslyckas 3 gånger men det är kanske amatörer
Citera
2022-09-23, 14:47
Medlem
yz44s avatar
[quote=DixieD|81752705]
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Kanske löjligt men om GW varit inne på samma spår så kan han aldrig ha fel om något.
Bara märkligt att det sker på 3 olika platser i Sverige på mindre en vecka när vi precis röstat fram en ny regering.

Kan vara också den nya regeringen som kommer visa att man löser problem som ”finns” för att få förtroende. Jag litar inte så mycket på politikerna speciellt när man tiger så mycket
Gillar GW och hans böcker men inte visste jag att han var ett orakel.
Är också helt säker på att GW är den första att hålla med om att han kan ha fel.

Antalet sprängningar om året är omkring åttio stycken.
Hittills i år (t.o.m. 15 sept.) har det varit 79 stycken.
Utöver detta har det även varit 69 fall av förberedelse samt 10 försök.

Det är även helt riktigt att sprängningarna har samband med politik.
Nämligen sveriges ohejdade invandringspolitik som skapat ett kriminellt paradis.
Citera
2022-09-23, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Håller med. Annars var väl bombmannen i GBG från Polen men tagit ett svenskt namn? Eller har jag missat något?
Nej du har inte missat något. Bombmannen var helt riktigt född i polen
Citera
2022-09-23, 14:51
Medlem
[quote=DixieD|81752705]
Citat:
Ursprungligen postat av Karman

Kanske löjligt men om GW varit inne på samma spår så kan han aldrig ha fel om något.
Bara märkligt att det sker på 3 olika platser i Sverige på mindre en vecka när vi precis röstat fram en ny regering.

Kan vara också den nya regeringen som kommer visa att man löser problem som ”finns” för att få förtroende. Jag litar inte så mycket på politikerna speciellt när man tiger så mycket

Någon som kan sammanfatta vilka andra platser man hittat bomber på eller som bombats/bombhotats på den senaste veckan/tiden?
Citera
2022-09-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Kan detta ha något med den upphittade (bomb) som hittades i Fredhäll?
Är det övertagande av restauranger eller något liknande?

Det tror jag absolut att det har ett samband.
Citera
2022-09-23, 14:58
Medlem
Sprängningar sker inte av en slump. Vem var explosionen riktad mot ?

Enligt bostadsrättsföreningen så skulle renovering av trapphuset ske våren 2023. Det tycks bli mer än så och dessutom tidigarelagt.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2022-09-23 kl. 15:02.
Citera
2022-09-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Sprängningar sker inte av en slump. Vem var explosionen riktad mot ?

Enligt bostadsrättsföreningen så skulle renovering av trapphuset ske våren 2023. Det tycks bli mer än så och dessutom tidigarelagt.

Vet du något om nya (Hyresgäster)? -Finns det planer för nyetablerad näringsidkare?
Citera
2022-09-23, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vem-F
Vet du något om nya (Hyresgäster)? -Finns det planer för nyetablerad näringsidkare?

Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ett smack om föreningen. Mer än det som finns på nätet
Citera
2022-09-23, 15:11
Medlem
[quote=-Felix_|81752734]
Citat:
Ursprungligen postat av Sellowzki

Han hävdade att det var något mystiskt med sprängningarna 2019 att dom inte var logiska och
lanserade att dom var politiskt motiverade. Någon sprängde för att få allmänheten att känna
otrygghet. På detta skulle " de mörka krafterna " tjäna politiska poäng

Ja, det behöver väl inte vara fel. Det finns ju ganska många grupperingar som har politiska motiv bakom sin terrorism.

Vad som hände 2019 kommer jag inte ihåg. Bomben på Östermalm bl.a, va? Det var ju i anslutning till ett skyddat boende om jag inte minns fel. Oftast kan man ju härleda en attack likt denna till ett tidigare event.

Någon som har insyn i polisens arbete vet mer än man anar och om det börjar smälla sporadiskt i olika delar av Sverige så finns ju risken att motivet är annat än en fallerad knarkaffär eller hämnd.

I det här fallet tror jag på madzanta, som verkar insatt.
Citera
2022-09-23, 15:14
Medlem
DixieDs avatar
[quote=Sellowzki|81753361]
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_

Ja, det behöver väl inte vara fel. Det finns ju ganska många grupperingar som har politiska motiv bakom sin terrorism.

Vad som hände 2019 kommer jag inte ihåg. Bomben på Östermalm bl.a, va? Det var ju i anslutning till ett skyddat boende om jag inte minns fel. Oftast kan man ju härleda en attack likt denna till ett tidigare event.

Någon som har insyn i polisens arbete vet mer än man anar och om det börjar smälla sporadiskt i olika delar av Sverige så finns ju risken att motivet är annat än en fallerad knarkaffär eller hämnd.

I det här fallet tror jag på madzanta, som verkar insatt.

Har polisen gått ut med att det ska vara en bomb/motiv till mord?

Det har ju varit tyst på alla håll nu
Citera
2022-09-23, 15:16
Medlem
[quote=Ang_rita|81752785]
Citat:
Ursprungligen postat av DixieD

Opartisk? Han är sosse i själ och hjärta och av gammal hävd och vana. Kunnig och rolig att lyssna på det är han. Säkert också opartisk i stort och mycket. Men han är sosse. Engagerad i partiet för länge sedan. Han hade ambitioner att göra karriär inom partiet.

Jaså, jag har aldrig kunnat tolka några politiska värderingar utifrån hans uttalanden. Jag gissar att du har förutfattade meningar. Eller har du något exempel?
Citera
2022-09-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Sen är det ju också så att maffian ( den brottslighet som media försöker gömma undan med benämningar som killarna och kriminella nätverk) sannolikt även har en politisk bakgrund i det att kriminaliteten främsta syfte är att funger som ett politiskt verktyg.

Nu, när till och med tioåringar fungerar väl i en komplicerad kriminell operation, bedömer man sannolikt att man kommit så långt att det kan vara dags att använda organisationen politiskt, dvs ungefär som i sina hemländer.

Det skulle alltså inte förvåna ming om detta är ett politiskt terrordåd.

Maffia är ju en gammal benämning på dessa kriminella grupperingar. Det är ingen som döljer någonting.

De jobbar i 99% av alla fall för pengar och status.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in