2022-09-23, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbas
Det är lätt att spekulera. Har du någon statistik eller källa som säger att det INTE är 50-50?

Utan data och bevis går det att argumentera för och emot vad man vill, men det blir bara spekulationer utan belägg.
Där har du iofs en poäng. Lite som att diskutera med en islamistisk terrorist.. Jag har ju inget bevis eller fakta gällande att man INTE kommer till "paradiset" och får 72 oskulder till sitt förfogande.. Svårt att bevisa liksom.. Man får gå på magkänslan helt enkelt.
Citera
2022-09-23, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Innan vi ränner iväg med ursprung. Så vill jag bara påminna om att smällen på övre husargatan i Göteborg var skapt av en svensk.
Hur och varför det small just på den här adressen och av vilka och mot vem är naturligtvis frågor värda att ställa.

Håller med. Annars var väl bombmannen i GBG från Polen men tagit ett svenskt namn? Eller har jag missat något?
Citera
2022-09-23, 07:51
Medlem
Kompisar ringde inatt som bor i närheten några kvarter bort, alltså BOOOM" skakade överallt.
Bilarnas larm tjöt, hundarna skällde för kung och fosterland - hur många dynamitgubbar?

Stor rasrisk - hela fastigheten
https://www.expressen.se/nyheter/kraftig-small-i-norra-stockholm/
Citera
2022-09-23, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ja var lite otydlig, det menade jag.

Har bläddrat lite i tråden men inte hittat om någon skrivit ut troliga måltavlor för sprängningen?

Aah då gänger jag med hur du menar
Citera
2022-09-23, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KazimirMalevitj
Håller med. Annars var väl bombmannen i GBG från Polen men tagit ett svenskt namn? Eller har jag missat något?
Nej, du har ju naturligtvis rätt. Bombningarna i trappuppgångar etc. i Malmö är dessutom också typiskt svenskt beteende.

Men visst, det finns fall där det är en svenne som bombat, så är det ju. Men det gör det ju inte till 50-50 ungefär. Lite som att säga att det är 50-50 om ett passagerarplan kraschar eller ej. Antlingen gör det de, eller så gör det de inte.
Citera
2022-09-23, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stressad
Louie Martis föräldrar bor i huset bredvid (nr31). Vågar vi tro på att han får uttala sig om händelsen snart?
Vem är Louie Marti?
Citera
2022-09-23, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Huvudsta har ju blivit ett sunkigare område än ad det var om man jämför med ex Råsunda området, eller?

Stämmer mkt bra
Citera
2022-09-23, 08:09
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaka1234
Då har man inte kunnat sova på hela natten.....

Detta var droppen nu packar jag min väska från denna skit stan, jävla Bagdadholm!!

Bor du i Solna?
Citera
2022-09-23, 08:10
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmXXX
Den hördes långt, även i Vasastan hoppade vi rakt upp i soffan av den smällen. Måste ha varit extremt kraftfull..
Kan intyga det. Stod och borstade tänderna med eltandborste, men undrade vad f-n som hände. Trodde det var min fru som skickat något tungt i golvet... eller någon granne som välte något tungt.
Citera
2022-09-23, 08:21
Medlem
Gick förbi nyss, fortfarande stort polisiärt pådrag och även media med både foto- och filmkameror.

Polisen har spärrat av en väl använd gång- och cykelbana och föser bort folk som försöker gena. "Jag ska bara gå lite inom avspärrning för att komma dit."
Citera
2022-09-23, 08:21
Medlem
Är det inte så att Bygatan ligger ganska högt och därav ljudet färdats långt?

Dessutom är väl Huvudsta byggt på berg? Det fanns väl stenhuggerier där förr i tiden?

Är Bygatan 29 byggt på berget känns nog smällen långt och ordentligt.
Citera
2022-09-23, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Att dom förvarat något explosivt utanför porten en torsdag natt?

Ja, ”brandskyddsplanering” dessutom. ”Lokaler i samma byggnad” är inte heller troligt. Företaget är registrerat på adressen, tror inte att styrelsemedlemmarna sitter med annat är papper och ev. Skulder/ kapital.

Inte så jävla bra brandskyddsplanerat om smällen hördes till Gärdet😅 ni får sluta tjata om olycka, det är inte menat till dig Johannes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in