2022-09-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Är tydligen i Jungfrudansen, men ser ingen rök där alls. Hur kan det vara explosion utan rök?

Behöver ju inte bli nån rök efter en explosion och om de va rök så är den ju borta på nån sekund så inget du ser senare.
Citera
2022-09-23, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocker111
Dejan Mladenovic är dömd för ett av Sveriges största rån någonsin samt har 2 söner som avtjänar 10 respektive 12 års fängelse för mord. Eller finns en som heter så iallafall som passar in på åldern. Rånet jag tänker på är det i stora höga
En synnerligen lyckad liten familj tydligen. Men kan de ha något med detta bombdåd att göra?
Dejan bor ju där förstås.
Citera
2022-09-23, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
En synnerligen lyckad liten familj tydligen. Men kan de ha något med detta bombdåd att göra?
Dejan bor ju där förstås.

Jag får rätta mig själv, kollade nu upp ifall det skulle vara samma och det är inte samma Dejan.
Citera
2022-09-23, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GibsonPelle
Det är sant! Man borde köpa sig en sån där skyddsväst 👍

Utmärkt försvar mot sprängningar
Citera
2022-09-23, 02:16
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocker111
Jag får rätta mig själv, kollade nu upp ifall det skulle vara samma och det är inte samma Dejan.
Skriv exakt vad du menar i ditt originalinlägg. Du kan fortfarande redigera det. P*rsonuppgift*r bör maskas (e, e).
Citera
2022-09-23, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Fan vilket överdrivet "meddelande" om det här nu är en händelse som visar sig kopplas till gängkriminalitet. Känns mer som en olycka.

Hur skulle det kunna vara en olycka? Är väl rätt märkligt om nått bara råkar explodera utanför ett hyreshus en torsdag natt? Vill inte låta dryg, undrar hur du tänker?
Citera
2022-09-23, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Hur skulle det kunna vara en olycka? Är väl rätt märkligt om nått bara råkar explodera utanför ett hyreshus en torsdag natt? Vill inte låta dryg, undrar hur du tänker?

Han syftar väl på att Svenskt Brandskydd AB (eller vad fan de heter) har lokaler i byggnaden och de kanske förvarat något som gått åt helvete.

Edit: Svensk Brandskyddsplanering AB
Citera
2022-09-23, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Skriv exakt vad du menar i ditt originalinlägg. Du kan fortfarande redigera det. P*rsonuppgift*r bör maskas (e, e).

Finns en person dömd för ett uppmärksammat rån i stora höga för många år sen. Med två kriminella söner. Han delade namn med en av de boende
Citera
2022-09-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Innan vi ränner iväg med ursprung. Så vill jag bara påminna om att smällen på övre husargatan i Göteborg var skapt av en svensk.
Hur och varför det small just på den här adressen och av vilka och mot vem är naturligtvis frågor värda att ställa.

Var inte han polack eller nåt?
Citera
2022-09-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Han syftar väl på att Svenskt Brandskydd AB (eller vad fan de heter) har lokaler i byggnaden och de kanske förvarat något som gått åt helvete.

Edit: Svensk Brandskyddsplanering AB

Att dom förvarat något explosivt utanför porten en torsdag natt?
Citera
2022-09-23, 02:33
Medlem
Citat:
Det verkar t.om vara så att det kan ha varit inne i trapphuset som sprängningen kan ha skett.

- Det har skett i eller vid ett trapphus till ett bostadshus. Trapphuset har fått skador och en hel del fönster har krossats.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rlWel0/larm-om-hog-small

Det är väl nästan troligast med tanke på att den spalje som finns vid entren står kvar. (Se nedanstående bild). Den är ju byggd av trä och borde ha flugit all världens väg om en bomb placerats utanför entren.

https://www.bildtagg.se/bild/2siffmhzd3d6hwjy28raljv
Citera
2022-09-23, 02:36
Medlem
Citat:
Utmärkt försvar mot sprängningar
Kan ju skydda mot kringflygande splitter.
Annars är det ett bra skydd mot förlupna kulor som också slår rekord i år.
Man bör dock även skydda huvud, hals och ben.
Är det nu klarlagt att ingen person skadats fysiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in