2022-09-23, 05:38
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
8 människor dog. Sen var det bara en avledningsmanöver för att kunna traska in på Utöya.

Avledningsmanöver vet inte ens de lågt begåvade asen i förorterna vad det ens betyder.

Eller?

Det kan ju ha hänt mer grejer i går kväll som ingen uppmärksammat.
Citera
2022-09-23, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Är det Blåkulla? Eller är du en desinformatör?

Nej och nej.
Citera
2022-09-23, 06:35
Medlem
Smällen fick billarm att gå igång på en gata cirka 500 meter från platsen så det där kan inte vara en handgranat. Det smällde så in i helvete.
Citera
2022-09-23, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Om kåken är nära att rasa ihop måste det väll vara något grövre. Känns inte som en handgranat klarar det
Folk generellt överskattar sprängkraften i en handgranat. Det är mest splitter i en sån. Detta var en rejäl bomb. En sprängladdning.
Citera
2022-09-23, 06:55
Medlem
trollgubbens avatar
Äckliga terrorister. Vem är den kriminella som var måltavlan? Den personen borde också vräkas och utvisas om den inte delger information till Polisen.
Citera
2022-09-23, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
I morgon klarnar det, kanske några invandrar familjer måste evakueras och deras hus rivas,
Kvinnor kan lägga ut videos där de gråter

Kan lika gärna vara en svenne banan som som blev sne och slängde någon handgranat…
Citera
2022-09-23, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollgubben
Äckliga terrorister. Vem är den kriminella som var måltavlan? Den personen borde också vräkas och utvisas om den inte delger information till Polisen.

Det kommer säkert fram snart.
Utvisas går inte om dom är svenska medborgare
Citera
2022-09-23, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan lika gärna vara en svenne banan som som blev sne och slängde någon handgranat…
Jag vet inte vilka filmer du baserar din verklighet på, men med en handgranat, i verkliga livet då, så blir inte hus instabila och riskerar att falla ihop.
Citera
2022-09-23, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Jag vet inte vilka filmer du baserar din verklighet på, men med en handgranat, i verkliga livet då, så blir inte hus instabila och riskerar att falla ihop.

Vet inte vad du kollar på för filmer men det är inte alltid imvandrare som ser till att det smäller. Det var det jag syftade på..
Du missade kanske poängen. Nyvaken kanske?
Citera
2022-09-23, 07:16
Medlem
Louie Martis föräldrar bor i huset bredvid (nr31). Vågar vi tro på att han får uttala sig om händelsen snart?
Citera
2022-09-23, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vet inte vad du kollar på för filmer men det är inte alltid imvandrare som ser till att det smäller. Det var det jag syftade på..
Du missade kanske poängen. Nyvaken kanske?
Har jobbat natt, så snarare tvärtom. Svenne eller inte, en handgranat fäller inget hus. Det var det jag menade, eftersom du tog en handgranat som exempel.

Sen för att svara på det du syftade på då.. Du skrev i ett tidigare inlägg att det "kan lika gärna vara en svenne banan".. Den statistiken skulle man ju vilja se.. Att det är 50-50 (lika gärna tolkar jag som det) etniska svenskar kontra inflyttade som spränger.
Citera
2022-09-23, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Sen för att svara på det du syftade på då.. Du skrev i ett tidigare inlägg att det "kan lika gärna vara en svenne banan".. Den statistiken skulle man ju vilja se.. Att det är 50-50 (lika gärna tolkar jag som det) etniska svenskar kontra inflyttade som spränger.

Det är lätt att spekulera. Har du någon statistik eller källa som säger att det INTE är 50-50?

Utan data och bevis går det att argumentera för och emot vad man vill, men det blir bara spekulationer utan belägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in