Citat:
Ursprungligen postat av
flanders
Ja blir ju jobbigt för dig och andra i tråden som har svårt att inte blanda in känslor och era önskemål om verkligheten.
Du vägrar acceptera att man får pausa amortering pga höjda kostnader trots att FI själva säger åt folk att göra det. Du vet inte vad jämkning är för något. Du räknar amortering som en kostnad. Allt för att du VILL se saker gå ät helvete och sitter och försöker hitta argument för det.
Mao raka motsatsen till ett akademiskt tillvägagångssätt där man försöker hitta källor som leder till en slutsats. Du, och många i tråden, har pga egenintresse bestämt slutsatsen och försöker hitta källor som styrker den.
Förstår att det sitter i ditt DNA men vänligen sluta förvräng det jag har skrivit.
FI: Banken har möjlighet att bevilja undantag från såväl det befintliga som det skärpta amorteringskravet om det efter lånet tas uppstår särskilda skäl, tex. vid sjukdom, arbetslöshet eller dödsfall. Undantag får beviljas under en begränsad period.
Var står det höjda kostnader? Att någon stolle går ut i media betyder inte att myndigheten står bakom honom. Det är inte hans beslut.
Har bara inte tänkt tanken på att jämka ränteavdrag. Kanske för att jag personligen som många andra aldrig varit i behov av det. Till skillnad från dig så kan jag tacka för upplysande information som då och då dyker upp i den här tråden.
Amortering är återbetalning av lån, inget annat. Har i alla inlägg skrivit månadsbetalning men vid ett tillfälle råkat skriva månadskostnad - och dessutom tagit tillbaka det och skrivit att jag menade betalning - och nu använder du det.
Har noll egenintresse av att Sverige går åt helvete. Jag har företag, familj, vänner, bekanta, grannar som alla förlorar på att det går sämre för landet. Nu när faktum är att vinden har vänt för Sveriges bostadsmarknad så är jag intresserad av att diskutera ämnet. Jag vill rädda mina tillgångar.
Du å andra sidan, det är bara att läsa några av dina inlägg..
Säkert flera andra med mig tycker det är dags för dig att försvinna härifrån.