2022-09-23, 06:20
Medlem
Rattatatatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absolut221
I en liten större bastu är det vanligt med c:a 10kwh aggregat vilket vid 8 timmars drift om dagen med dagens elpris (3kr/kwh) lågt räknat blir ca 240kr om dagen.

Ta det gånger 30 blir c:a 7200

Är de på ruinens brant menar du? Att Sats inte klarar en kostnadsökning/månad på 7000kr, att de skulle ha så små marginaler att de "måste" stänga av bastun för att överleva? Ungefär som att de skulle få en medlem mindre på årsbasis, antalet medlemskap varierar mer än så under ett år.

7200 spänn än mindre än en droppe i havet för ett gym av Sats storlek sett till omsättningen.
Hade det handlat om 2 nollor till så hade det väl varit okey.
Citera
2022-09-23, 06:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elenberg
Ni får exakt vad ni förtjänar, svenskar. Och det kommer ännu mer emot snart. Ser fram emot det!

Luktar ryss om dig. Du behöver nog ingen bastu när ukrainarna satt eld på dig.

För samhället är det bra om onödiga energislukare typ bastu's stänger av.

Huruvida sats kan göra detta utan att bryta avtal, är en annan sak.
Citera
2022-09-23, 06:28
Citat:
Ursprungligen postat av Hoftigahenkrik
Nej att basta efter träning återhämtar kroppen perfekt. Sen har vi dom som är för osäkra i sin sexualitet för att ens duscha på gymmen, ohygieniska äckel! Det är dessa nollor som tycker detta är bra. Men genom ens medlemskap ska man ha rätt till alla faciliteter, så väldigt lågt men Sats är som Nordic Wellness till för dom oseriösa hobbygymmarna som sitter och har 5 min vila på varje maskin.
Snabbast återhämtning ger isbad.
Bastu? Är väl bara en bögklubb.
Citera
2022-09-23, 06:35
Medlem
Man går ut i bastun och tar isdusch attaruväl
Citera
2022-09-23, 07:27
Medlem
Utmärkt, får homofilerna böga hemma istället..
Citera
2022-09-23, 07:36
Medlem
Bra beslut, skulle ni föredra att de höjer priser på gymkort?
Citera
2022-09-23, 07:52
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V_J
Utmärkt, får homofilerna böga hemma istället..
Mm för det där händer ju hos varje SATS som har bastu. Jag gissar att ni som tycker det är bögigt är muslimer som duschar och bastar med kläder på (när det väl händer). De som är säkra i sin sexualitet, bastar nakna för att det är avslappnande och skönt.

Angående priserna så tänker jag fråga om de kan sänka min månadskostnad och om det inte är möjligt säger jag upp skiten. Jävla judar.
Citera
2022-09-23, 08:05
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattatatata
Är de på ruinens brant menar du? Att Sats inte klarar en kostnadsökning/månad på 7000kr, att de skulle ha så små marginaler att de "måste" stänga av bastun för att överleva? Ungefär som att de skulle få en medlem mindre på årsbasis, antalet medlemskap varierar mer än så under ett år.

7200 spänn än mindre än en droppe i havet för ett gym av Sats storlek sett till omsättningen.
Hade det handlat om 2 nollor till så hade det väl varit okey.

Inte alls säkert att varje enskilt gym går vinst hela tiden , stora kedjor kan ändå hålla dom på rull av konkurrenskäl

Sats bråkkassa lär vara mindre än NW o Friskis.

Ogynsamt läge om bara dom stänger bastuklubben
Citera
2022-09-23, 09:00
Medlem
Kan inte detta bita dom i svansen ganska grovt? Känns som dom inte tänkt på vilka konsekvenser detta kan få i bortfall av medlemmar.
Citera
2022-09-23, 09:52
Avstängd
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bekannelse
Kan inte detta bita dom i svansen ganska grovt? Känns som dom inte tänkt på vilka konsekvenser detta kan få i bortfall av medlemmar.

Dom tappa ju när dom klubba igen på eget bevåg under corona också
Citera
2022-09-23, 09:52
Medlem
SATS åberopar väl Force majeure och kan hänvisa till kriget och dess konsekvenser för elpriset.

Det är väl okej om man samtidigt låter alla missnöjda få säga upp sina avtal.
Citera
2022-09-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dom tappa ju när dom klubba igen på eget bevåg under corona också

Det är ju en annan sak under en pandemi kan jag tycka. Här tar dom ju bort en tjänst som många ser som en självklarhet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in